2025-12-26, 08:19
Medlem
Någon som har testat SSRI-läkemedel vid prematur ejakulation? Och kan dela med sig av sina upplevelser kring det?
Citera
2025-12-26, 08:52
Medlem
Det är väl bara Dapoxetin som fungerar för det. Och den tillhandahålls inte längre i Sverige.

Övriga SSRI har ju generellt den bieffekten, att man helt och hållet tappar sexlusten.
Citera
2025-12-26, 09:09
Medlem
Var tvungen att söka på vad prematur ejakulation är.
Verkar som det oftast finns en underliggande orsak till att det händer?
Har du tagit reda på varför det händer?
Citera
2025-12-26, 12:13
Moderator
pudelluss avatar
Förtydligad rubrik. Original: "prematur ejakulation prob."
Erotik och sexualitet --> Sextekniker och sexhjälpmedel
/Moderator
Citera
2025-12-26, 12:14
Avslutad
Dont go down that road bro, kör omgång två istället
Citera
2025-12-26, 12:21
Medlem
talcsofts avatar
Ja det funkar.

Har recept på paroxetin 20mg som ska fördröja utlösning genom recept från doktor.se

Personalen på apoteket säger när jag hämtar ut att börja med 1 tablett, jag lyssnade inte utan tog två, nu ska det knullas, läkaren har förskrivit 1-2 tabl per tillfälle på den lilla pappersremsan på förpackningen.

Men fan vad jag mådde dåligt, åkte till akuten och bad om hjälp, de höll koll på mig i flera timmar, 40mg var en mild överdos och alldeles för snabb ”insättning”. Jag skulle beskriva tillståndet som varmsvettig, full/hög, ögon som tefat och snurrig i två dagar, 21 timmar halveringstid på det aktiva ännet …

Så ta bara en tablett!

För det fungerar, du får inte känslan att ”snart kommer jag” i kuk/pung, så istället bara pumpar du på…
Citera
2025-12-26, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siz1
Någon som har testat SSRI-läkemedel vid prematur ejakulation? Och kan dela med sig av sina upplevelser kring det?

För tidig utlösning måste vara jobbigt men att bli fullkomligt impotent är värre tyvärr är det en biverkan på många SSRI-läkemedel.
Citera
2025-12-26, 14:31
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Tar 20mg paroxetin 1-3h innan sex och upplever mycket god effekt mot PE utan snarare så att det kan va onödigt svårt att få orgasm ibland.
Citera
2025-12-26, 14:40
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är väl bara Dapoxetin som fungerar för det. Och den tillhandahålls inte längre i Sverige.

Övriga SSRI har ju generellt den bieffekten, att man helt och hållet tappar sexlusten.
Det är bara dapoxetin som har godkänts för indikationen PE men övriga SSRI har också i studier visats vara effektiva vid PE och är inga konstigheter att få utskrivet. Biverkningar av SSRI varierar stort mellan individer men är mindre risk för besvärande sådana om SSRI endast tas vid behov och inte dagligen.
Citera
2025-12-26, 14:46
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Du kan drabbas av PSSD e.i. permanent kemisk kastrering.

https://www.youtube.com/watch?v=mx7qmG78U_U

Undvik att ta SSRI för att förbättra sexlivet.
Citera
2025-12-26, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du kan drabbas av PSSD e.i. permanent kemisk kastrering.

https://www.youtube.com/watch?v=mx7qmG78U_U

Undvik att ta SSRI för att förbättra sexlivet.

Vad bra... jag är klar med barn.
Citera
2025-12-26, 18:51
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Vad bra... jag är klar med barn.
Det är sterilisering du tänker på.

Du kan bli av med förmågan att ha sex överhuvudtaget av SSRI
Citera
  • 1