Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-26, 02:22
Medlem
Fjärde gången som jag kommer att mellanlanda i Bangkok om ca 12 veckor. Stannar i vanlig ordning 4-5 dagar innan jag reser vidare.

Denna gång skulle jag vilja besöka några mysiga bakgator där det finns genuint läder-och textilhantverk. En och annan badmintonaffär hade också suttit fint. Och en affär med fina skrivböcker och pennor osv.

Jag vill undvika de stora shoppingcentrumen.

Någon som har tips att dela med sig av?
Tack på förhand!
Citera
2025-12-26, 03:42
Medlem
glockenreins avatar
Vet inte om det finns exakt det du letar efter med områdena Sathorn och Ari är lugnare jämfört med de stora turiststråken.
Citera
2025-12-26, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvochbrod
Fjärde gången som jag kommer att mellanlanda i Bangkok om ca 12 veckor. Stannar i vanlig ordning 4-5 dagar innan jag reser vidare.

Denna gång skulle jag vilja besöka några mysiga bakgator där det finns genuint läder-och textilhantverk. En och annan badmintonaffär hade också suttit fint. Och en affär med fina skrivböcker och pennor osv.

Jag vill undvika de stora shoppingcentrumen.

Någon som har tips att dela med sig av?
Tack på förhand!
Läder-och textilhantverk finns väl inte längre i Thailand det importeras från Kina. Alla thailändare handlar ju allt på TikTok eller Lazzada.
Ska vara Jim Thompson factory outlet. Men den är ganska sparsmakad. Bäst om man ska köpa tyger för att själv sy.
Pennor och skrivböcker är inte så vanligt längre. Men om jag ska tipsa om en affär så är det "B2S".

Eller så gör du som Thailändarna och beställer själv från Kina.
Citera
2025-12-27, 10:57
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Gated communities är lugna oaser. Egen erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in