Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 01:48
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Tänkte köpa en datorskärm online som antagligen kommer skickas från Asien någonstans.
Hur stor är risken att typ DHL kräver mer pengar för att jag skall få den levererad.
Köper direkt från de som tillverkar skärmen som säljer på sin egen sida med international shipping.
Där står att allt redan är inräknat, men har hört historier om att det ändå blir mer som skall betalas sedan om man har otur.
Citera
Igår, 02:42
Medlem
Allt för dem är en sak och för dig en annan. Vad gör du om varan inte är vad du tror, trasig eller behöver kompletteras?
Citera
Igår, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Tänkte köpa en datorskärm online som antagligen kommer skickas från Asien någonstans.
Hur stor är risken att typ DHL kräver mer pengar för att jag skall få den levererad.
Köper direkt från de som tillverkar skärmen som säljer på sin egen sida med international shipping.
Där står att allt redan är inräknat, men har hört historier om att det ändå blir mer som skall betalas sedan om man har otur.
Läs det finstilta i villkoren. Kolla om det uttryckligen står att tull och moms ingår i priset.

Jag har köpt främst från UK från säljaren som noga skriver att tull och moms är inräknat i priset samt att om man som kund ändå drabbas av fler avgifter så betalar säljaren det.

Sedan vet jag inte vad en datorskärm kostar men det är inga tullavgifter på varor som kostar under 1800 SEK. 25 % moms ska dock alltid betalas oavsett varans värde.
Citera
Igår, 16:48
Medlem
swebarbs avatar
Fraktföretag som ups dhl osv kommer alltid ta ut en avgift som kommer efterhand oftast. Är det verkligen ett måste köpa en skärm från asien ?

Tull är sällan inräknat utanför eu
Citera
Igår, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
De lär inte ha räkna med 25% moms. Du har heller inte någon garanti. Priset med frakt måste därför vara mindre än hälften av vad det kostar i Europa.
Citera
Idag, 17:38
Medlem
tomatlarss avatar
Du får räkna med både fraktavgift och tull när varan kommer till Sverige.
Citera
Idag, 17:41
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Läs det finstilta i villkoren. Kolla om det uttryckligen står att tull och moms ingår i priset.

Jag har köpt främst från UK från säljaren som noga skriver att tull och moms är inräknat i priset samt att om man som kund ändå drabbas av fler avgifter så betalar säljaren det.

Sedan vet jag inte vad en datorskärm kostar men det är inga tullavgifter på varor som kostar under 1800 SEK. 25 % moms ska dock alltid betalas oavsett varans värde.
Även om det står moms ingår så är det i det landet och inte momsen/tullen du får betala i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in