Citat:
Ursprungligen postat av
Fcuko
Kanske missförstår dig, men vad menar du med att salt är onödigt? Cajun kanske är jättegott, men den enda sådana kryddblandning jag testat i Sverige har varit väldigt lik grillkrydda i smaken, vilken inte är direkt angenämt.
Köpt Grillkrydda är väldigt salt i många fall och salt tillsätter man själv, jag lägger inte till nåt salt till kryddblandningar därför kanske min sälta består av fond, soja, annat eftersom det förstör vilken kryddblandning som helst om den redan har salt med annan typ av sälta man vill ha.
Cajunkrydda gör man själv ochså utan klumpförebyggande bismaks medel osv
Nä smakar inte som nån billig grillkrydda av santa maria.. Man gör ochså som oftast egna kryddblandningar av hela kryddor om det går få tag i eller om kryddan kommer så i sitt naturliga tillstånd
Det blir så mycket godare på så sätt och man kan göra det pr middag tom tex max en rågad matsked så man inte maler, stöter med morteln en massa i onödan. Blir inte färskare än så och tar inte nån speciellt lång tid
Låter inte speciellt gott med grillkrydda :
Ingredienser
Grillkrydda Vitlök:
salt, vitlök, svartpeppar, paprika, socker, chili, ingefära, senapsfrö,
rapsolja, klumpförebyggande medel (kiseldioxid 0,02 %), färgämne (paprikaoleoresin).
Santa M: Ingredienser
Salt, lök (23%), paprika (16%),
jästextrakt, svartpeppar,
tomat, vitlök (1,6%), chilipeppar (1,5%), ingefära, spiskummin, oregano, SELLERIFRÖ,
klumpförebyggande medel (kiseldioxid).