Citat:
Ursprungligen postat av
Grin-Day
Det var min tanke också, jag skulle inte vara ute i media och vara stöddig, när kriget är över så tar dom gubben om dom vill när dom vill. Skulle inte vilja ha den där domen hängandes över mig.
Så är det. Han kommer att få titta sig över axeln resten av livet. Inte kunna resa fritt etc. En internationell efterlysning är inte att leka med. Visst, om han nöjer sig med att semestra i hemliga klubbens länder, typ Finland och UK så går han nog säker men jag kan tänka mig att till och med USA kan komma att bli osäkert för honom att åka till gällande utlämning.
Plus att Ryssland säkert har koll på både honom och hans närmaste om och när han återvänder till Sverige. Han förstår inte vad han har gett sig in i, det är hela saken. Det är därför han är stöddig i media.
Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Han befinner sig alltså i Kiev nu och inte i Ryssland - de har alltså suttit själva i en "rättegång" i Moskva och dömt honom därifrån.
Ungefär som att Attunda tingsrätt skulle döma Dmitrij Medvedev för [insert valfritt brott], han skulle inte på något sätt drabbas av det annat än om han skulle få för sig att resa till Sverige på semester.
Det är faktiskt ganska vanligt att personer som håller sig undan lagförs i sin frånvaro. Eller du skrockade gott när Joakim Posener också häktades och efterlystes i sin frånvaro?
-Höhö, där sitter svennarna och håller ”rättegång” för sig själva samtidigt som Posener är i Israel.
Eller gör din russofobi att du betraktar det här annorlunda?