Citat:
Ursprungligen postat av
KlasLund
Du skriver först att kritik mot Israels agerande inte gör henne till Hamas-kramare och avslutar sedan med att hon är en ”fullblodig Hamas-stöttare”.
Det där är inte ett argument, det är en självmotsägelse.
Världen är inte bipolär. Att rikta kritik mot ett statligt krig betyder inte automatiskt stöd för en terrororganisation, och kravet att man måste ta ställning i alla konflikter för att få uttala sig om en är helt orimligt.
Problemet här verkar inte vara Greta Thunberg, utan ett resonemang som inte klarar nyanser.
Knappast en självmotsägelse. Nu skrev du fel. Folk som stöttar Hamas är ju också emot Israel.
Det är standard hos vänster och Palestinier. Jag har varit inne på 1000 tals sidor hos vänstern och det är samma åsikter överallt.
När 7 Oktober hände så trodde jag Palestinier skulle ta avstånd från det som hände men det gör ingen. Istället har hatet ökat enormt så dom även attackera egna vänstermänniskor i Sverige som vill ta avstånd från Hamas och ha minnesstunder för offren.
Därför har jag rätt att slå ihop alla till Hamas kramare eftersom det är så överbevisat i tusentals.
I en normal värld så kan man ta avstånd från vissa saker Israels regering gör och samtidigt tar avstånd från det Hamas gör men så funkar det inte hos Palestina rörelsen.
Dom tar aldrig avstånd från Hamas, sparkar sönder och förstör minnesstunder för judar. Alla tåg samma hat, hyllning av terrorister och vill att Israel ska sluta existerar, judar kan inte röra sig fritt i Europa utan att attackeras.
Dessa är inga normal människor.
Men tillbaka till Greta nu för nu glider vi från ämnet. Var i detta är det som du inte håller med Greta i?