2025-12-25, 13:33
Medlem
https://samnytt.se/skansens-mangfalds-jultomte-haktad-for-grovt-vapenbrott-och-synnerligen-grovt-narkotikabrott
Citat:
Skansens mångfalds-jultomte häktad för grovt vapenbrott och synnerligen grovt narkotikabrott
Publicerad 2025-06-12
Under den gångna helgen greps Skansens mångfalds-jultomte, misstänkt för flera grova brott med koppling till gängkriminalitet i södra Stockholm. Mannen, som är i 50-årsåldern och har invandrarbakgrund från Eritrea, greps på lördagen den 7 juni vid sitt hem i Salems kommun. Av rättshandlingar från Södertörns tingsrätt framgår att mannen, på sannolika skäl – den högre […]

https://samnytt.se/skansens-mangfalds-tomte-missar-julen-sitter-haktad-for-gangbrott
Citat:
Skansens mångfalds-tomte missar julen – sitter häktad för gängbrott
Publicerad 2025-12-24
I somras kunde Samnytt berätta att Skansens mångfalds-jultomte, häktats misstänkt för flera grova brott med koppling till gängkriminalitet i södra Stockholm. Nu står det klart att tomten även missar julen på Skansen och istället tillbringar den i häktet. Mannen, som är i 50-årsåldern och har invandrarbakgrund från Eritrea, greps 7 juni vid sitt hem i
Senast redigerad av snigelslum 2025-12-25 kl. 13:38.
Citera
2025-12-25, 13:43
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
En afrikansk tomte? Bor inte tomten på Nordpolen?
Citera
2025-12-25, 14:05
Medlem
Onanikrems avatar
Skansen har tappat all klass. Hoppas de nu skickar hem den här till Afrika där han hör hemma.
Citera
2025-12-25, 14:07
Medlem
Connykrims avatar
Sen när vart tomten nogher? Väldigt konstigt beslut av skansen.
Citera
2025-12-25, 15:00
Medlem
KlasLunds avatar
Häktad sedan juni → omprövad löpande. Decemberbeslutet är inget nytt. Resten är rubriksättning.
Citera
2025-12-25, 15:00
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
En afrikansk tomte? Bor inte tomten på Nordpolen?

En lakritstomte för omväxlings skull.
Citera
2025-12-25, 15:04
Medlem
När jag såg rubriken var jag 100% säker på att detta var en tråd av rysstrollet som postar sina länkar här på fb...haha.

"mångfald-jultomte" måste vara den konstigaste jobbtitel jag sett faktiskt.
Citera
2025-12-25, 15:17
Medlem
halaltarzans avatar
Och vem är ansvarig, vem kommer att kölhalas av pressen?
Citera
2025-12-25, 15:21
Medlem
Room531s avatar
enkelt fall av livstids utvisning, hej då.

men kommer det?

eller fortsatt med nya fall av förräderi?
Citera
2025-12-25, 16:00
Medlem
scoremaxs avatar
Det här är den mest svenska nyheten någonsin.

En Nysvensk är tomte på något av det svenskaste ställena som finns, fast på själva julen är han inte där, utan då är han i finkan för kopplingar till gängkriminalitet.
Och inte bara det, han extraknäcker som inhyrd i polisuniform och polisbil, när dom har behov av att visa hur inkluderande allt är.

Jag brukar inte tro på ”intelligent design” men det här är något utöver det vanliga får jag nog säga.
Senast redigerad av scoremax 2025-12-25 kl. 16:03.
Citera
2025-12-25, 16:01
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Skansen har tappat all klass. Hoppas de nu skickar hem den här till Afrika där han hör hemma.

Skansen?
Sverige menar du?
Citera
2025-12-25, 16:03
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Skansen?
Sverige menar du?
Nej, helt ärligt. tycker inte han hör hemma på Skansen, hem till Afrika med sig bara så så, schas!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in