Citat:
Ursprungligen postat av
karlgunnar
Men återigen var är det konstiga? Det är ju standard babbeförfarande. Har TS bott under en sten de senaste typ 30 åren?
Det konstiga är inte att upplägget existerar det har man sett i 30 år. Det konstiga är att samma personer lyckas köra exakt samma visa om och om igen, i flera städer, med nya bolag, nya namn och nya frontfigurer, utan att det tar stopp.
Ja, mönstret är gammalt. Pappersbolag, kort livslängd, pengar ut snabbare än de kommer in, ansvar flyttas runt på närstående. Det som sticker ut här är uthålligheten och hur öppet det verkar ske. Även att det förekommer annat brottslighet nu. Det ökar successivt med andra saker, flickvänner från enköping, Stockholm och Norrköping blir inblandande. Vad jag förstår så har dem barn?
De flesta som kör så här bränner en gång, kanske två. Här pratar vi om ett helt pärlband av bolag över många år, där samma krets alltid dyker upp i bakgrunden. Det är inte “ovanligt” det är ovanligt länge.
Så nej, inget nytt under solen. Men ändå anmärkningsvärt att det får fortsätta som om ingen bryr sig. Jag har läst i dessa forum och dessa namn kommer upp återupprepande men och brotten blir grövre. Med tanke på att många skriver om dessa individer innan, och runt om dessa forum, öppet på andra forum och även recenserar på deras hemsidor, förutom målvakts bolagen, som då saknar hemsida. Så förstår jag inte hur dom kan fortsätta, oavsett etnicitet.