2025-12-25, 08:59
Medlem
Hej skriv era tips på bra resmål inom EU , i mellandagarna för sedan komma hem o fira nyår ,
Vi är ett kompis gäng som är sugen på o dra iväg någonstans , skriv av er vad ni tycker är sjysst
2025-12-25, 09:17
Avstängd
Snusfris avatar
Är ni utvecklingsstörda? Är väl bara att ge sig iväg. Köpenhamn, Berlin, Paris, Amsterdam. Vad är problemet??
2025-12-25, 09:48
Medlem
lundaelevs avatar
Om jag ska skriva några ställen får det bli:

Madrid - lär vara ganska kallt men sjukt fint, historiskt betydande samt väldigt bra uteliv!

Lissabon - Tror det är helt ok väder. Sjukt fint och förhoppningsvis färre turister än det är nu på sommaren när Amerikanarna hittat det. Bra uteliv men maten är sådär.

Neapel eller Genoa - måste inte vara precis dessa städerna men norra eller södra Italien funkar alltid. Södra lär ha bättre väder men norra Italien är generellt finare. Jag hade skippat området kring Rom.

Franska rivieran - sjukt fint väder relativt årstiden. Oerhört vackra städer! Enda minuset är nog att det är dyrt.

Wien - ett klassiskt vinter resmål skulle jag säga. Upplev allt mellan kultur och bra krogliv! Helt ok priser med.

Liverpool och andra städer i England utöver London - Det är billigare, färre turister, sjukt bra krogliv, fint och ganska annorlunda! Givet val för mig.

Det sista alternativet är det som jag tycker är tråkigast, turistparadisen - Klart att Cypern och mallorca till exempel alltid kommer prestera men där är orimligt dyrt och väldigt mellanmjölk. Ta och åk till något roligt ställe! Skippa Grekland med mera.

Mitt slutord är att Tyskland är underskattat. Alla deras storstäder jag varit i är fina och spännande.
2025-12-25, 10:06
Medlem
Grin-Days avatar
Grums, kan rekommendera Anderssons Restaurang.
2025-12-25, 10:31
Medlem
Glostrups avatar
Svårt utan att veta vad ni vill göra på resan, men några förslag:
- Prag - en fantastisk stad med bra ök, hyggligt kök och ett bra nattliv.
- Budapest - liknar Prag men med lite sämre öl och mat, men å andra sidan bättre bad.
- Tallinn - en stad som har levt upp sedan sovjettiden och är en charmig liten stad som är värd ett besök.
- Bilbao - ser lite svalt ut just nu, men en skön stad med bra mat och ett av världens bästa konstmuseum.
- Annecy - en fransk pärla med medeltida stadskärna och, såklart, bra mat.
- Lissabon - trevlig gammal stad med många spännande restauranger.
- Aten - underskattad stad med bra mat och ett helt ok uteliv.
- Istanbul - fantastisk stad med många lager, bra mat och kultur men sämre uteliv.
- Izmir - en liten pärla vid Medelhavet om man gillar antik kultur och god mat.
- Korsika - kul ö med historia och bra mat.
2025-12-25, 11:44
Medlem
Det lär inte bli någon resa. Asdyrt att resa iväg med så kort varsel. Och så få dagar.
2025-12-25, 11:50
Medlem
Handlar nog mycket om var det finns kapacitet, dvs att det inte är fullbokat. Så kolla efter sista minuten resor som annonseras ut och hugg på något som ser tillräckligt intressant ut.
2025-12-25, 11:52
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Svårt utan att veta vad ni vill göra på resan, men några förslag:
- Prag - en fantastisk stad med bra ök, hyggligt kök och ett bra nattliv.
- Budapest - liknar Prag men med lite sämre öl och mat, men å andra sidan bättre bad.
- Tallinn - en stad som har levt upp sedan sovjettiden och är en charmig liten stad som är värd ett besök.
- Bilbao - ser lite svalt ut just nu, men en skön stad med bra mat och ett av världens bästa konstmuseum.
- Annecy - en fransk pärla med medeltida stadskärna och, såklart, bra mat.
- Lissabon - trevlig gammal stad med många spännande restauranger.
- Aten - underskattad stad med bra mat och ett helt ok uteliv.
- Istanbul - fantastisk stad med många lager, bra mat och kultur men sämre uteliv.
- Izmir - en liten pärla vid Medelhavet om man gillar antik kultur och god mat.
- Korsika - kul ö med historia och bra mat.

Svinbra tips. Korsika är super, Aten är coolt och lite tufft, Lissabon underbart men börjar bli turistparadis, Bilbao är nog min favorit stad i Spanien, Budapest och Prag har båda lite samma vajb men är oerhört fina båda två.

Jag hade dock skippat Istanbul.
2025-12-25, 12:24
Moderator
Amirons avatar
Finns redan en hel drös av trådar om restips, använd någon av dem istället.

Hänglås på

*klick*

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in