Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
Idag, 14:56
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det är bara jag och frugan på Jul och vi har inga ungar, vilket är helt självvalt. Nu är vi +50 och det är några år sen våra föräldrar gick ur tiden. Ingen av oss har gillat Jul något nämnvärt och ingen av oss älskar våra respektive släkter. Om sanningen ska fram så "gjorde jag slut" med dem redan på 90 talet när jag var i tjugoårsåldern då jag ansåg dem dryga och fina i kanten. Jag sa åt dem att jag umgås med folk jag gillar och som har ömsesidig respekt. Upplevde att släkten såg ner på mig när jag var ung då jag inte utbildat mig. Idag är jag mer utbildad än någon av dem någonsin var och har garanterat bättre inkomst, inte för att det spelar någon roll.

Frugan har en liknande historia. Vi väljer vilka vi vill umgås med. Sen är ingen av oss några miljöivrare, men vi båda anser ändå att man inte ska köpa massa onödig skit som ingen ändå inte vill ha. Dessutom gott att slippa stora släktfiranden med ungar som gapar och skriker och bara river upp julklapp efter julklapp.

Så det är du å din kärring som blivit dryga och fina i kanten nu då?
På vilket sätt skiljer du/ni er från era släktingar?
Om du/ni vill göra skillnad så får du/ni se till att vara bättre än era släktingar.
Citera
Idag, 15:00
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Så det är du å din kärring som blivit dryga och fina i kanten nu då?
På vilket sätt skiljer du/ni er från era släktingar?
Om du/ni vill göra skillnad så får du/ni se till att vara bättre än era släktingar.
Är inte ett endaste dugg intresserad av att göra någon skillnad. Släkten vill jag inte ha att göra med. Sen om någon kompis vill vara med på Jul så är de välkomna. Vissa år blir det så beroende på vad de har för sig.
Citera
Idag, 18:46
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Tråkigt att ni som sitter ensamma tror att vi som firar med andra har ett helsike med "bråk, stök och fylla".

Tvärtom detta är bästa helgen på hela året. Barnens tindrande ögon när man frågar om de sett någon jultomten, lyckan som uppstår när de får sina favorit paket de önskar sig, när man får avnjuta den inhandlade Julebryggen. Allt är på topp, lite stressigt och få ordning på all julmat innan Kalle, men annars har det flitigt på.

Självklart innebär Julen masa bråk och fylla för många familjer, men det % kan inte vara så hög, 4-6% (?!).

Julen är en högtid för värme, kärlek, eftertanke och fundera över de gånga året, vart är du och vart vill du ro inför nästa år. Vilka mål vill du uppnå.med dig själv och din familj? .

Njut med familj, nära och kära

Hahaha

Det här måste vara årets mest malplacerade inlägg .

Självinsikt & fingertoppskänsla = 0.0 %

Vad heter tråden nu igen..??

Heja er som firar (eller inte firar) själva! ❤️
Senast redigerad av Xedome Idag kl. 18:54.
Citera
Idag, 20:07
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Svarade ju på första frågan !…
Dion är djupt tronde vilket jag inte är !..

Så inte ens på julafton kan ni avstå Tvn
snacka om beroende 😂
Nej du ställde endast en motfråga
Citera
Idag, 23:16
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Hade det inte spelat någon roll hade du inte nämnt det.

Jag förlorade mitt livs kärlek i slutet av november förra året. Hade inbjudan till brors julfirande, men orkar inte helt enkelt.
Det där har du tjatat om sedan 1987. Skärp dig!

Haha som om du hade koll på andras motiv.
Det är allmänt känt att du har noll koll. Såklart.

Julen kan absolut firas ensam - inte minst självvalt. Är det inte självvalt, är det dags att börja rannsaka sig själv.

Är man inkännande och normal däremot - finns självklart en plats för julfirande - i alla dess former.
Senast redigerad av Xedome Idag kl. 23:20.
Citera
Idag, 23:17
Medlem
DraconianTimess avatar
För min del spenderar jag julen med föräldrarna. Jag är enda barnet, så det är bara vi 3.
Har många gånger funderat på hur det blir när föräldrarna inte finns mer. Då kommer jag nog att vara rätt ensam på jul.
Jag har visserligen mina släktingar dit jag är välkommen, men sedan har vi det där med julklappar.
I mitt fall är det ett hem med 12 pers varav 2 är små barn.
Du skall köpa 10x presenter och alla vet att man inte får mycket vettigt för under 300:-. Så vi landar på 3600:-
Väl där kommer du att få julklappar, dvs 10x/12x skit som du egentligen inte vill ha och som inte går att omsätta i pengar igen.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in