Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 06:21
Medlem
Ninjus avatar
Vilken är den absolut bästa varan ni vunnit på traderas hemsida?

Kan börja själv med att säga, vissa hörlurar In-Ear och Over-Ear av Jays-D jays och Ice-mat Siberia hörlurar, dom är av bästa kvalité vissa var oöppnade och andra var i bästa skick.

Det händer att man hittar bra grejor där, ibland har man får defekta grejor, men det är inte ofta, ni andra då hur ofta får ni defekta prylar från tradera?

Borde någon investerare satsa på tradera om att lägga upp prylar, typ skrivbord, kotorsstolar, datorer, grafikkort och liknande så folk kan köpa roliga grejor där, utbudet är bra redan men ändå behövs mer grejer för att det finns många användare där tror jag på.
Citera
Igår, 07:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Man vinner inte saker på tradera, man köper saker till ett högre pris än någon annan är beredd att betala.
Citera
Igår, 07:35
Medlem
En Omega Seamaster 120 automat i guld och stål.
En riktigt fin klocka.
Citera
Igår, 07:46
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Man vinner inte saker på tradera, man köper saker till ett högre pris än någon annan är beredd att betala.

Exakt!
Citera
Igår, 09:10
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Inte riktigt sant alla gånger. Nuförtiden ligger det väl något i det när det dammsugs in till minsta detalj och kan något säljas med ett par kronor vinst så läggs det bud. Fast om man bläddrar bakåt i tiden var det vanligt att en del varor gick helt under radarn och man kunde bli enda budgivaren och göra rejäla klipp.
Citera
Igår, 09:13
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag blev av med en golf med läckande topplockspackning. Det är den största vinst jag gjort.

Har runt 200 försäljningar.
Citera
Igår, 09:20
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Jag sålde en lödstation som kostat 900 för 1600 på Tradera. 😂😂
Helt galet, folk verkar bli tokiga då de börjar buda på grejer där.
Citera
Igår, 10:23
Medlem
anarquistens avatar
Bästa köpet var en några år gammal flaggskeppstelefon, som legat oöppnad i originallådan, för bara några hundringar. Flashade om den till senaste android och den funkade hur bra som helst.

Bästa försäljningarna har varit när man lagt ut nåt med lågt öppningsbud och får mer än vad man själv gav för varan ny. Lite märkligt men somliga har väl dålig koll på marknaden antar jag.
Citera
Igår, 12:06
Medlem
Utgångna böcker.
Citera
Igår, 12:09
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Nu var ju frågan bästa varan ni vunnit
Du skriver om något du sålt du är ju helt bäng som fler i tråden
Citera
Igår, 13:14
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Inte riktigt sant alla gånger. Nuförtiden ligger det väl något i det när det dammsugs in till minsta detalj och kan något säljas med ett par kronor vinst så läggs det bud. Fast om man bläddrar bakåt i tiden var det vanligt att en del varor gick helt under radarn och man kunde bli enda budgivaren och göra rejäla klipp.
För mer än 10 år sen, när jag var en synnerligen aktiv köpare på Tradera, så var min specialitet att söka efter dyrgripar som placerats i fel kategori av misstag.

Ett eftertraktat dyrt föremål kunde gå för nästan ingenting om säljaren placerat det i en kategori där inga av köparna letar.

En annan bra taktik var att söka på vanliga felstavningar av ord och produktnamn.
De felstavade kommer inte upp när man söker med rätt stavning, vilket är guld värt när man hittar någonting felstavat med riktigt lågt utropspris.

En av de sista sakerna jag köpte var två bronsskulpturer, som annars går för ca. 3000-5000 kr st. på bättre auktionshus.

Värdet var alltså det dubbla, ca. 6000-10,0000. Jag betalade 4 kr + lite frakt.
Citera
Igår, 13:30
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Behöver inte vara galet. Det är vanligare än du tror att begagnade prylar kostar mycket mer än när de var nya.

Om prylen är väldigt eftertraktad och har slutat tillverkats så går priset upp.

Om lödstationen var en gammal Weller, så var 1600 faktiskt billigt. Jag sålde en 20 år gammal Weller för nästan 3000 kr.
Vissa varianter är värda långt över 10,000.

Ett annat exempel är "god jul-porslinet" som alla kärringar är tokiga i att köpa.

Brukade kosta 200 kr för en ny tallrik, men sen de slutade tillverkas så har priset gått upp till 500 kr för en begagnad tallrik
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in