Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
Idag, 11:49
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Polisen och åklagare gjorde ju allt för att vinkla det som att de skulle vara skyldiga också. Således menar jag att de hade varit i fängelse idag om polisen fått bestämma.

Gällande Quick ville polis och åklagare ha en seriemördare, skitsamma om han var oskyldig, så då jobbade dom för det, de jobbade inte neutralt och opartiskt som de ska göra, genom att även undersöka sådant som talade för att han var oskyldig, utan de var så sugna på att sätta dit en "seriemördare".

Allmänläkare och obducenten blev väl aldrig ens dömda fast polis och åklagare anhöll och häktade dom under mycket lång tid på inga grunder alls.

Det var givetvis efterblivet att döma Quick men polisens och åklagarens arbete var väl knappast klockrent heller som sagt.

Polis och åklagare hade väl hållt honom kvar än idag om det hade varit enbart upp till dom att döma honom. Rätten gjorde väl om och gjorde rätt sen i alla fall vilket polis och åklagare ju aldrig hade lyckats med.

Deras heder är tydligen för stor för att backa och säga "sorry, vi gjorde fel" om de är totalt isnöade på något med skygglappar.

Om de bestämt sig för att någon är mördare men det börjar gå emot för att bevisningen inte verkar gå deras väg, istället för att då kolla på om han faktiskt kan vara oskyldig så jobbar man istället för att göra honom skyldig, och till slut har dom pressat in en fyrkantig kub i ett cirkulärt hål och känner sig nöjda med sig själva och deras arbete.

Aha, då förstår jag vad du menar, och jag håller med om vad du skriver.

Quickfallet är verkligen illa. Undrar hur många mördare som gick fria pga. polis och åklagare där?
Citera
Idag, 12:03
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Problemet med det är att socialen även gör en hel del fel. Det finns såklart uppenbara fall där man kan se att adoption skulle vara den bästa lösningen, och i "Amandas" fall är det troligen så, ja. Men socialen börjar ibland även att utreda helt normala föräldrar - någon anmäler bara för att jävlas - och ibland går det troll i sådana ärenden. Det handlar inte längre om barnen, socialen ska bara vinna över föräldrarna.

Psykologer och psykiatriker som är köpta (de vet i förväg vilket resultat de bör komma fram till, för att få fler uppdrag) kopplas in för att utreda föräldrarna, och hittar på eller "vränger till" fakta för att kunna ställa otäcka diagnoser. Allt föräldrarna säger och gör tas ur sitt sammanhang och vänds på, så att det ska bli till deras nackdel... Eller så sätter man föräldrarna på ett privat HVB-hem med utredningsplatser, som har som ambition att hitta fel på föräldrarna för att kunna rekommendera att familjen ska vara kvar "i behandling" ett år eller två, till en kostnad av flera tusen kronor per person och dygn. Jag har sett sådana fall i min närhet. Något som socialen antingen tillstyrker... eller omhändertar barnen i stället, nu när de har papper på föräldrarnas brister.

Det är illa nog som det är idag, när föräldrarna i alla fall officiellt kan överklaga ett omhändertagande var sjätte månad (om inte tidsspannet är ändrat). Men om vi hade ett adoptionssystem, skulle föräldrarna inte ens ha någon umgängesrätt och kunna larma om barnen ser ut att må dåligt i den andra familjen, deras möjligheter att göra något skulle vara slut, de skulle inte ens veta var barnen är någonstans, hela släktgrejen med efternamn, arv o.s.v. skulle också vara bruten. Detta är MYCKET grovt, en tragedi!

Dessutom finns det en övertro på att adoptivföräldrar alltid är mycket bättre än bioföräldrar, för att de förstnämnda "är så noggrant utredda". Detta stämmer nämligen inte heller. Socialsekreterarna som utreder för adoptionsmedgivande, låter sig ofta bländas av fina titlar, kändisskap och stora villor med rymliga, luftiga rum och påkostad inredning... Jag har sett mycket konstigt i den vägen också.
Visst behöver socialen reformeras helt och hållet OCKSÅ. Men tramset med att ungar till varje pris ska tillbaka till föräldrarna och att knarkare kan sätta sig på tvären och vägra barnet att rota sig hos de människor som faktiskt är deras familj måste få ett slut. Samt just pga socialen inkompetens så händer det alldeles för ofta att ett barn som mår bra i familjehemmet ändå flyttas(i värsta fall till något HVB)pga någon idiotisk detalj. Vid adoption dras dessutom ersättningen in och det går inte att tjäna pengar på barnet. För det är klart att det finns folk som är familjehem och tar emot flera barn för att slippa jobba.
Citera
Idag, 13:26
Medlem
Ändå fint av Amanda att se till pojkens bästa och låta honom stanna i fosterhemmet.
Citera
Idag, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Men om man tänker på pojken. Han är nu 6 år, och kallar nog sina fosterföräldrar för mamma och pappa, och han har lekkamrater. Nu ska han få flytta därifrån till någon som han inte känner så väl. Börja ett helt nytt liv. Det blir nog väldigt svårt för honom.

Det är första sonen som är 6 år, pojken som föddes är nu två år (hatar att behöva läsa Aftonbladet artiklar, de skriver ändå inte hela sanningen, men delvis finns ju bakgrund/fakta).
Men visst, även 2 år är tillräckligt för att slippa bli upprotad.
Svårt att tycka synd om Amanda, hon kunde låtit bli att vara kriminell istället. Stackars barnen.
Citera
Idag, 15:04
Medlem
MyJustices avatar
Ingen ska behöva växa upp med en knarkande föräldre
Vanvård och avsaknad av närvaro .
Det här skapar problem livslånga för de som har en uppväxt med drogberoende föräldrer
Det är inte Synd om Amanda utom det här är ett nödvändigt steg för barnets bästa
Citera
Idag, 15:13
Medlem
stoppsmälls avatar
Ännu ett bevis på att knarkare är normlösa. Att skaffa barn medan man håller på med skiten tyder på en grav egoism och är ett bevis på att deras barn ska omhändertas utan möjlighet för knarkarna att få ens träffa dom.

Tror inte på hennes historia om hur hon blev behandlad på häktet. Det är enbart en gravt överdriven historia för at hon ska kunna dia samhället på nått slags skadestånd. Det är så sådana där människor håller på.
Citera
Idag, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Vart och när skrev jag det? Varför slänger du på mig åsikter jag inte har? Idiot! Lär dig förstå det du läser den efterblivna jävla Asbergerhorunge.

Charmigt…. Rätt tydligt utifrån ditt fantastiska vokabulär vem som har störst svårigheter av oss… 🙄☺️

Igår kl.12.25 (inlägg 20) i den här tråden skrev du följande: ”Den som sitter häktad ska betraktas som oskyldig. Med bakgrunden till det så är det ett horribelt övertramp som Kriminalvården gjort mot kvinnan.”

Om du nu inte tycker det ska göras skillnad på de som är skyldiga eller oskyldiga till brott, vad menade du med den kommentaren?
Själv tycker jag att det är ett övertramp att inte ge någon vård som behöver det oavsett bakgrunden… eller om man kan bete sig hövligt eller ej..
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in