Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Billigt hus. Är det fallfärdigt eller i obygden?

Det går att bygga billigt om man vet vad man gör, och inte bara lyssnar på dom som tro sig veta, här är ett exempel på det jag inte riktigt kännde till när jag byggde vårt sommarhus som är vinterbonat och den kommentaren jag fick.

Detta är ett av de mest robusta och genomtänkta koncepten för småhusbyggande jag sett för 2025. Det utmanar verkligen industrins dyra och plastiga metoder! Självdrag och solvärme - teknisk förklaring.
Citera
Igår, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
för din kalkyl håller inte riktigt, 3 miljoner i lån * 3-4% (3%) =7,500 + amortering 4000 =11500 mkri mån + el,tele+vatten+sopp. om det vore som jag köpte en tomt för 160,000 byggt för 97,000 kr och en värme kostnad på kanske en 1000 lapp och sen massor av ideer och egna lösning så kan du komma undan med som vi gör i vårt sommahus med ca 2000 kr /mån. men om man gör som jag skulle gjort idag så hade det blivit dessa komentarer. Detta är ett av de mest robusta och genomtänkta koncepten för småhusbyggande jag sett för 2025. Det utmanar verkligen industrins dyra och plastiga metoder! Självdrag och solvärme - teknisk förklaring.
Var exakt stämmer inte mina siffror? Var lite mer konkret.
Citera
Igår, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Med tanke på trådstarten så är det väl rätt underförstått att det är kostnader för hus vi diskuterar.

Men skitsamma, frågan utredd.
Eftersom vi jämför med boende i lägenhet eller något, så är det relevant att fråga vad fan det handlar om för ström som kostar. Om du tittar tillbaka så inser du att man inte kan veta vad det gällde.

Klicka bakåtpilen i det citerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in