Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 15:36
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Man kan tänka vad gynnar mig mest, jag var tidigare moderat, är företagare o gynnas av moderaterna.

Men nu vill jag inte jobba lika mycket mer, samt behöver inte jobba lika mycket, har jobbat bort lån o bor relativt billigt.

Röstar då efter mina ambitioner, vem ger bästa förutsättningar för att kunna jobba mindre tills jag går i pension, vem ger bäst förutsättningar till bostaden fortsätter öka i värde. På så sätt får mina barn ett bra arv som kommer gynna även dom i framtiden.

Uppenbart hamna jag på vänstern.

Är det klassiska att man som ungtupp med företagarglöd och jobb 16 timmar om dagen röstar höger.
Sen växer man upp och drar på sig någon kronisk sjukdom, krämpor och klarar inte jobba ens heltid längre och då rör man sig åt vänster.

Jag blir soffliggare 2026, det är bäst för mig just nu då jag slösat bort röster på skit jag ångrar.
Kanske TS borde göra samma.
Citera
2025-12-23, 15:36
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Jag tycker du ska rösta på vänstern för det är faktiskt det allra bästa partiet.
Jag hade precis som dig samma åsikter innan gällande Miljöpartiet och vänstern men då var jag en Sverigedemokrat på den tiden.

Ungefär förra valet sedan börjar upptäcka mer och mer att Sverigedemokraterna gick mer åt högern. Jimmie Åkesson är mer och mindre bara en vanlig borgare.

Borgare hatar jag mer än vänstern.

Vänstern värnar trots allt de gamla och emot både eu och Nato. Samt de är en nagel i ögat på den fete Åkesson.

Därför får det även nästa val bli en röst på vänstern för mig.
Det retar Åkesson som fan.

Jag vill inte rösta på partier som stöder sexköpslagen.

Hur sabbar jag för SD utan att rösta på S, V eller MP?
Citera
2025-12-23, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Jag hatar Sverigedemokraterna och undrar hur jag lämpligast taktikröstar mot dem nästa val.

Jag brukar inte rösta alls då jag hatar alla politiker och partier men vill verkligen sabotera för just SD.

Måste jag rösta på ett riksdagsparti om jag vill orsaka mest skada för SD?

Jag hatar verkligen S, V och MP!

Eller går det lika bra att rösta på något obskyrt litet parti som inte kommer över spärren?

Eller är det t.o.m. så att om jag lägger min röst på ett parti som ej når över spärren så påverkar det inte alls eller t.o.m. hjälper SD?

Du kan flytta till Mellanöstern istället så slipper vi dig här
Citera
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Ts är naturligtvis ett troll. Ingen är anti SD på Flashback
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Jag hatar Sverigedemokraterna och undrar hur jag lämpligast taktikröstar mot dem nästa val.

Jag brukar inte rösta alls då jag hatar alla politiker och partier men vill verkligen sabotera för just SD.

Måste jag rösta på ett riksdagsparti om jag vill orsaka mest skada för SD?

Jag hatar verkligen S, V och MP!

Eller går det lika bra att rösta på något obskyrt litet parti som inte kommer över spärren?

Eller är det t.o.m. så att om jag lägger min röst på ett parti som ej når över spärren så påverkar det inte alls eller t.o.m. hjälper SD?

Rakaste vägen tillbaka till stampade jordgolv fås om du röstar på MP. Tycker du att det går för sakta?
Citera
2025-12-23, 15:38
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Du hatar partier till höger och vänster, men vet inte hur det svenska valsystemet fungerar?

Istället för att försöka " orsaka skada " för parti X eller Y så kanske du skulle försöka bilda dig så att du kan göra något bra för landet istället...?

Okej, du har inga svar.

Hejdå!
Citera
2025-12-23, 15:42
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Rösta på sossarna för Sd hatar dem men varför inte rösta för något istället!

Jag kan inte rösta på partier som stöder sexköpslagen och t.o.m. vill "utvidga" den.

Jag kommer nog inte kunna rösta på något riksdagsparti då det tar mig emot så otroligt.

Kan jag sabotera för SD genom att rösta på Nyans eller Medborgerlig samling tro?
Citera
2025-12-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Handlar inte om att vara anti, det handlar om att vara en bortkastad röst för dessa som röstat på SD sista 10-15 åren, vad sverige har visat är att även om SD är näst störst behöver man inte göra som SD förespråkar, man får ändå andra små partier som får igenom sitt vallöfte på enklare sätt fast man bara har hamnat just över 4%.

Varav jag insett vänstern är bästa rösten.
Citera
2025-12-23, 15:45
Medlem
Comitiums avatar
Ta några valium och dra ett täcke över huvudet på valdagen.

Citera
2025-12-23, 15:45
Medlem
Uruzita1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Varför fokuserar du inte på det partiet du tror på i stället för på partiet du hatar? Du är inte bättre än L, V, C, MP och S som låter hatet mot SD gå före sakpolitik.

Därför att han hatar SD vad är det som du inte fattar
Citera
2025-12-23, 15:46
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Du kan flytta till Mellanöstern istället så slipper vi dig här

Ja, det är såna här kommentarer som får mig att vilja sabba för SD.

I vanliga fall röstar jag inte alls.

Din jävla rasist.
Citera
2025-12-23, 15:49
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs

Säger personen med det äckliga smeknamnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in