Citat:
Ursprungligen postat av
Grodologen
Jag har gått efter vad som står i folkbokföringen men det är väl inte den viktigaste frågan.
Det är viktigare, att dryfta vad som kan ha hänt honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Benke skulle ju ha arbetat med lite av varje.
Kanske var han en "hoppjerka"? Ja detta är det viktigaste. Vad hände med honom och varför?
Ok, om man antar att han jobbade med litet av varje och till det lägger att han var gift fyra gånger på mindre än 20 år, hade rätt många barn, (även med minst två kvinnor han inte var gift med) och hade upprepade alkoholproblem, så undrar man ju hur han kunde ha råd med bil och dessutom lämna efter sig en större summa
För mig låter det som om han nästan måste ha haft någon verksamhet vid sidan av för att få ihop ekonomin. Om han, som det beskrivs i podden, åkte ned till Stadsgårdsområdet på kvällen, efter att först ha besökt en familjemedlem som planerat, och utan att berätta om besöket vid Stadsgården för någon anhörig, så kan jag inte låta bli att undra om han kanske hanterade någon sorts smuggelgods. Stadsgårdskajen hade intensiv godstrafik på den tiden, och med den följde smuggling. Det är väl inte helt orimligt att tänka sig att han skulle använda den stora summan kontanter för att köpa något.
Om det var på det sättet så är kanske det troligaste att något gick snett i samband med affären. Det måste inte betyda att han blev mördad. Det kan ju ha varit en olycka och hans motpart ville inte rapportera den av förklarliga skäl.
Med alla kontanter kvar i bilen har jag svårare att tro på självmordsteorin.