Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-12-23, 18:24
Medlem
HRCs avatar
Det är bra att leva såhär, ur ett självförsörjningsperpektiv. Att klara sig själv även om samhället runt omkring gruppen brakar ihop. Vad de inte tänker på är att communityt då snabbt kommer att bli stormat av vildsinta babbar från Södertälje som med våld tilltvingar sig deras mat och andra värdefulla resurser.

Ska man bygga en sån här community i Sverige idag så måste det vara inuti ett rejält förskansat fort, skyddat av automatkanoner och ett antal bastanta, välbyggda ksp-värn med gott om ammunition. Annars får man inte ha sina grejer ifred när alla andra av oklara skäl tycker sig ha rätt till det som gruppen mödosamt byggt upp och samlat ihop under lång tid.

Och eftersom det är olagligt att inneha automatkanoner och ksp-värn så blir det problem med traktens polis. Nej, det blir svårt med sånt här i det nya spännande Sverige.
Citera
2025-12-23, 19:27
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Gulligt med alla dessa apokalypsvurmare som använder fantasier om en undergång som förklaring till varför dom inte lyckades bättre i riktig samhället. "Nej ni fattar inte.. permafrosten kommer smälta och då är det viktigt att jag kan tälja mitt eget toapapper", okej fortsätt så medan jag gör karriär och fokuserar på livet. Kanske får jag äta upp mina ord, men antagligen inte.

Utesluter jägarexamen att man har ett fungerande liv i övrigt?
Citera
2025-12-23, 19:32
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nja det skulle jag kunna tänka mig fast först vill jag föda upp djuren och man måste ha utbildning för att slakta djur det får inte vem som helst göra!

Njaa, du får slakta för eget bruk.
Citera
2025-12-23, 19:34
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickegubben
Självklart skall man kunna hantera mat som vuxen medborgare. Liksom att försvara sig vid behov.
Du är förstås Rambo själv. Spöar banditer med ena handen och kardar renhud med andra.

Kvinnan i ts ville bara ha lugn och ro. Få skära i sina döda djur utan grannar. Penicilinkur på ingång.
Citera
2025-12-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Gulligt med alla dessa apokalypsvurmare som använder fantasier om en undergång som förklaring till varför dom inte lyckades bättre i riktig samhället. "Nej ni fattar inte.. permafrosten kommer smälta och då är det viktigt att jag kan tälja mitt eget toapapper", okej fortsätt så medan jag gör karriär och fokuserar på livet. Kanske får jag äta upp mina ord, men antagligen inte.

Eller att elen ska slås ut, elektromagnetiska fältet kollapsar, guldet blir 1000 gånger mer värt, fiatpengar tappar allt värde, apokalyps på gator och torg.
Man har hört det mesta sedan 20 år tillbaka. Men hittills har det fungerat och det kommer att fortsätta göra det, oavsett vad follisarna säger.
Citera
2025-12-23, 21:35
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Haha, jävlar va känslig du var xD man blir väl känslig av att leva på kebabrullar och McDonalds jävla sötnos

Rensa djur du så rensar vi män fienden
Citera
2025-12-23, 22:07
Medlem
Soulflowers avatar
Fan heller, är inte psykopat.
Flyttar gärna mer lantligt för att odla potatis och marijuana.
Citera
2025-12-23, 23:21
Medlem
Ond.hickas avatar
Har länge övervägt att ta jägarexamen, men det känns ofint eftersom jag inte äter kött. Hade dock tyckt det varit trevligt att döda och stycka. Det känns kreativt och rofyllt, som att plocka svamp eller sticka.
Citera
Igår, 06:41
Medlem
Kvinnor i dagens samhälle är ofta besatta av att ta sig in i männens traditionella områden. Verkar vara en annan mediekåt hynda annars hade det ju knappast nåt media.
Citera
Igår, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Fan heller, är inte psykopat.
Flyttar gärna mer lantligt för att odla potatis och marijuana.
Min uppfattning också, fast mediekåt slyna med psykopatiska tendenser. Antagligen vill hon väl knulla också annars hade hon ju inte kontaktat medier om detta.
Citera
Igår, 08:00
Medlem
Här där jag bor behöver man inte ge sig ut på landet för att ha ihjäl djur, ofta är där nån dam i kvarteret som nackar, skållar och plockar en höna(eller tupp) på gårdsplan utanför porten, eller dänger en fet fisk i marken och rensar den, styckning och filleande görs i hemnet, det liksomm förväntas att kvinnor ska vara händiga köttyxan(cleaver).
Ute vid gatan där restaurangerna är tillgängliga ligger nån djurhud och djur huvud på en bänk att indikera att där serveras förskdödat djur. Sånt här var lite jobbigt första tiden när man flyttat hit men nu infinner sig en hemtrevligt familjär känsla bland de blodiga köttstyckena .
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in