Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps0.0
Även om du inte är så gammal så måste du väl märka hur mycket vatten köttet släpper vid tillagning, oavsett om det är fläsk, nöt, kyckling eller malt. Det gjorde det aldrig förr, man fick stekyta direkt och bara blod sipprade ut, inget vatten.
Det här med nitrit/nitrat osv. är numera inte nödvändigt på samma vis då hygienkraven på slakterierna är höga. Att kött egentligen är grått och inte rosa är en vanesak. Vattnet sprutas in för att öka vikten och tjäna mer. Personligen betalar jag hellre mer utan vatten, nitrit och skit.
Du har ingen kontakt med verkligheten.
Av alla dina tidigare inlägg att döma - framgår det med all önskvärd tydlighet. Och det inför
alla. Folk
skiter i att både läsa - och besvara, sjuka människors slutsatser. Det är ju inte värt något.
- Vet inte om du fattar vad jag skriver?
Att folk skiter högaktningsfullt i åsikter yttrade av människor som inte är här, med oss andra. De skakar på huvudet och läser nästa inlägg, däremot.
När senast tillagade du något med köttfärs..?
Grått kött är inte ok att tillaga, givetvis.
Jag accepterar att det finns väldigt sjuka människor i samhället. När dessa börjar ställa konstiga krav på andra, normala människor - är det emellertid dags att kalla in det tyngre kavalleriet.
Kunskap är ett underskattat vapen.