2025-12-22, 19:36
Medlem
Flaskpostenss avatar
Har köpt en sån där överlevnadskniv man kan stoppa saker i handtaget. Sitter och funderar på vad som kan vara bäst att ha där? Kommer direkt att tänka på tändstål, fiskelina, fiskekrok, kompass kanske en synål? Vajer för att göra snaror är väl inte fel?

Behöver mer förslag på vad som kan vara bäst att ha i ett sådant vattentätt utrymme?
Citera
2025-12-22, 19:40
Medlem
Då gäller det ju att du vet hur en kompass fungerar, till att börja med
Citera
2025-12-22, 19:42
Medlem
F.Hansens avatar
En tesked i metall är bra att ha om man tänkt äta mat.
Sen kan du trycka ner så mycket vattenreningstsbletter som får plats.
Citera
2025-12-22, 19:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Har köpt en sån där överlevnadskniv man kan stoppa saker i handtaget. Sitter och funderar på vad som kan vara bäst att ha där? Kommer direkt att tänka på tändstål, fiskelina, fiskekrok, kompass kanske en synål? Vajer för att göra snaror är väl inte fel?

Behöver mer förslag på vad som kan vara bäst att ha i ett sådant vattentätt utrymme?

Det ska ju finnas i kniven som du köper annars är det ingen överlevnadskniv ett bryne ska också finnas!
Citera
2025-12-22, 19:55
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
En tesked i metall är bra att ha om man tänkt äta mat.
Sen kan du trycka ner så mycket vattenreningstsbletter som får plats.

Vattenreningstabletter behövs inte där jag bor. Går bra att dricka direkt från älv/bäck eller göra egen Vattenrening med kol, mossa, sand, grus osv.
Citera
2025-12-22, 19:55
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Pengar, så du kan gå på McDonalds ifall du blir hungrig.
Citera
2025-12-22, 19:56
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det ska ju finnas i kniven som du köper annars är det ingen överlevnadskniv ett bryne ska också finnas!

Får fylla den här själv, hade en sån där du pratar om när jag liten. Beställde från hobbex eller liknande
Senast redigerad av Flaskpostens 2025-12-22 kl. 19:58.
Citera
2025-12-22, 19:56
Avstängd
East.Clintfoods avatar
Citat:

Rambo-kniv alltså, kolla på hans filmer så får du svar på dina frågor!
Citera
2025-12-22, 20:01
Medlem
Dumdrygs avatar
Får du plats med det så kan du ha ett knippe tändstickor doppade i stearin och ett plån från en tändsticksask utöver tändstålet. Att göra upp eld och kunna värma sig är ju väldigt kul om man vill överleva.
Citera
2025-12-22, 20:03
Medlem
Dumdrygs avatar
Men hugg inte med kniven som en yxa. Jag knäckte en sån där Rambokniv när jag var barn.
Citera
2025-12-22, 20:17
Medlem
Full-Retards avatar
Varför skaffar du inte en riktig kniv som håller för överlevnad?
Citera
2025-12-22, 20:40
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Får fylla den här själv, hade en sån där du pratar om när jag liten. Beställde från hobbex eller liknande

Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Varför skaffar du inte en riktig kniv som håller för överlevnad?

Jag har en del olika jaktknivar m.m men ingen som är preppad med survivalgrejer.
Senast redigerad av Flaskpostens 2025-12-22 kl. 20:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in