2025-12-22, 17:48
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Wilhelmsson har sedan 2023 arbetat för att avskaffa skatt på prostitutiuon enligt henne själv (Facebook). Tydligen har hon fått med sig KD på tåget. Argumentationen tycks vara att staten inte ska berika sig på utsatta kvinnor.

Är det bra att måla ut prostituerade som utsatta? Jag tänker att det lätt blir att man förstärker bilden av kvinnor som osjälvständiga offer i en värld där ingenting någonsin är deras eget ansvar. Rent politiskt förstår jag att det blir lättare att sälja in sådana här skattesänkningar, men kulturellt så bör det förankra redan etablerade stigman kring kvinnor som säljer sig.

Själv ser jag positivt på det här och hoppas nu att landets pervogubbar kan se fram emot sänka priser på happy ending.

Beslut ska fattas nästa år i riksdagen.
Citera
2025-12-22, 17:51
Medlem
Wyrdkins avatar
Jävligt schizofrent. Man nästan uppmuntrar kvinnor att bli horor.
Citera
2025-12-22, 17:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Alltid också bara kvinnor. När man faltiskt undersöker saken så visar det ju sig alltid är det är fler unga män som sålt sin kropp än det är unga kvinnor som gjort det. Men detta att bögar köper sex av unga killar är ju inget man bryr sig om...
Citera
2025-12-22, 17:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Wilhelmsson har sedan 2023 arbetat för att avskaffa skatt på prostitutiuon enligt henne själv (Facebook). Tydligen har hon fått med sig KD på tåget. Argumentationen tycks vara att staten inte ska berika sig på utsatta kvinnor.

Är det bra att måla ut prostituerade som utsatta? Jag tänker att det lätt blir att man förstärker bilden av kvinnor som osjälvständiga offer i en värld där ingenting någonsin är deras eget ansvar. Rent politiskt förstår jag att det blir lättare att sälja in sådana här skattesänkningar, men kulturellt så bör det förankra redan etablerade stigman kring kvinnor som säljer sig.

Själv ser jag positivt på det här och hoppas nu att landets pervogubbar kan se fram emot sänka priser på happy ending.

Då kommer thaimassagen satsa stenhårt på happy ending och plötsligt så har de en skattefri inkomst fast alla kunder kan fortfarande åka dit då det är olagligt att betala för sexuella tjänster.
Blir jävligt konstigt det där.
Citera
2025-12-22, 18:02
Medlem
Blir ju bakvänt att i lag befrämja olaggligheter.
Vore bättre att de dem som vilka egenföretagare som helst (eller anställda av "bordellen")
Citera
2025-12-22, 18:10
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Alltid också bara kvinnor. När man faltiskt undersöker saken så visar det ju sig alltid är det är fler unga män som sålt sin kropp än det är unga kvinnor som gjort det. Men detta att bögar köper sex av unga killar är ju inget man bryr sig om...
Tack för att du lyfter detta, det är en bra poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Då kommer thaimassagen satsa stenhårt på happy ending och plötsligt så har de en skattefri inkomst fast alla kunder kan fortfarande åka dit då det är olagligt att betala för sexuella tjänster.
Blir jävligt konstigt det där.
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Blir ju bakvänt att i lag befrämja olaggligheter.
Även om jag kan hålla med, så tror jag att det här är ett steg i rätt riktning. Om man ställer principen "bästa utfall" framför "röstmaximerande moralpanik" så sätter det en agenda för framtida uppluckringar. Enligt vad jag har förstått så är det mest feminister och andra politiska grupperingar som vill förbjuda sexköp, inte sexsäljarna själva.
Citera
2025-12-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Exakt och visst förtjänar dessa unga killar även hjälp och är väldigt utsatta också
Citera
2025-12-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Exakt och visst förtjänar dessa unga killar även hjälp och är väldigt utsatta också
Sätt din feta röv i ett kommunalråd och gör någon jävla skillnad då.
Citera
2025-12-22, 18:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life

Japp. Men deras sak lyfts aldrig. Polisen tex skiter ju helt i den sexhandeln. För män kan inte vara offer. Skulle man ju dock kolla på dessa unga män kommer det ju i regel vara exakt samma sak som för unga kvinnor. Psykist sjuka, fattiga skälvmedicinerar med droger.
Citera
2025-12-22, 19:06
Medlem
holmiums avatar
Citat:

Då borde väl alla som tillhandahåller en vara eller tjänst skattebefrias ?
Citera
2025-12-22, 19:23
Medlem
Weitzmanns avatar
Citat:

Spontant låter det kanon, det blir enklare att göra svarta pengar vita. Frågar banken och Skatteverket kring insättningar så har jag helt enkelt sålt min lilla stjärt. En dyr stjärt.
Citera
2025-12-22, 19:31
Medlem
No-n-sences avatar
Det är väl ingen som betalar skatt idag. Så varför skulle priser sänkas.

Det mest logiska vore att göra det lagligt att köpa och sälja sexuella tjänster. Under ett regelverk.
Där bla bokföring och skatt ingår.

Mer intressant om det ska falla under friskvårdsbidraget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in