Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Sexuell kompatibilitet är också en faktor i en relation och en viktig sådan. Det betyder inte att man måste gilla exakt samma sak och lika mycket men om man kommunicerar och båda är nöjda med det som diskuteras så är det ju ok? Bara att prata med din partner. Inget viktigare än det.

Fråga inte här vad andra tycker för det har ingen betydelse. Du är inte tillsammans med de på denna sida. Du är tillsammans med din partner. Det är hen du behöver prata med.

Min upplevelse är att man inte alltid tas på allvar eller så tar man önskningar och förslag som ett personligt påhopp, om något skulle ses som avvikande mot vad kompisarna gör.

Man är ju med fel person då..
Citera
2025-12-22, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jag förstår inte "problemet?" Det låter självförvållat? Det är väl bara att bli bra i sängen så kommer flickvännen vilja att du ligger med henne.

Jag hade ett ex som ägnade sig åt tjatsex. Han kunde inte få en kvinna att komma så sexet var ju urtrist och som att ställa upp på någon slags runk-syssla åt honom. Jag straffade honom för detta dötrista tjat-sex genom att vara otrogen i smyg och sen lämnade jag honom.

Har tjejkompisar som fått utstå tjatsex.
Det kommer oftast fram i efterhand när relationen är över.
Vad jag hört från dom:
Om du inte ställer upp får väl någon annan göra det..
Ska jag bara betala någon så du slipper?
Det kanske är något fel på dig eftersom du inte blir våt.
Du älskar inte mig, det är därför du inte vill ligga med mig.
Vill du inte att jag ska må bra?
Osv..

Vad jag hört från killkompisar:
Du får mig aldrig att komma.

Det provocerar mig enormt när brudar inte tar ansvar för sin egna njutning.
Om ditt ex inte kunde få dig att komma har du bara dig själv att skylla.
Om du är blyg och inte vågar guida honom från start så kan jag lova dig att 9 av 10 snubbar skulle bli extremt tacksamma ifall du meddelade dom det så att dom gavs chansen att dra ner tempot och anpassa det till dig.
Om 1 av 10 inte ens försöker eller har intresse för din njutning så finns självklart ingen anledning att investera tid i honom.
Citera
2025-12-22, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är ju lite svårt att svara på, utan att ha definierat vad "kärleken" betyder i det här sammanhanget.
Alla människor säger att de "älskar" sin partner, tills de träffar någon annan och gör slut. Då slutar de "älska" sin partner, ofta över en natt.
Människor använder begreppet "kärlek" för att rättfärdiga de val de gör. "Älskar/älskar inte" är i allmänhet bara en omskrivning för huruvida man officiellt är i ett förhållande med någon eller inte.

Det är inte alla som träffar någon ny omgående.
Jag har aldrig varit med om att ha kärat ner mig i någon annan under tiden som jag befunnit mig i en relation.
Jag har däremot upplevt att jag varit sexuellt attraherad av någon annan sista månaden av relation… när relationen skulle varit avslutat för två år sen.
Ibland är man dumsnäll och stannar för länge i en relation.
Man lyssnar på familj, vänner, eller hot från partnern “Jag kommer inte klara mig utan dig. Hur kan du göra såhär mot mig.
Vad ska farmor säga om hon hör detta på dödsbädden?"

Kärlek är ett val.
Man vill välja sin partner och gör det varje dag.
Citera
2025-12-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenexperten
Suger du på morsans bröst också din simp? Klart som fan sex är viktigt i ett förhållande. Dummaste jag hört

Sutta tuttar har väl ingen dött av
Du kanske skulle behöva lite tuttar att snutta på så det blev man av dig med.

Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Skillnad på att vara viktigt och det enda viktiga? Det är så många här som verkligen startar trådar om att sticka så fort hon inte släpper till som förr! Det är patetiskt

Sex är ju en del av relationen och då är sex såklart viktigt.
Men som du säger så är där många andra viktiga delar också.
Man blir inte per automatik ett lyckligt par för att man får till nice sex. Låter då mest som en ganska innehållslös relation.
Citera
2025-12-22, 18:13
Medlem
Nej
Tar en person i ett förhållande sin lust i egna händer så kan den gå
Citera
2025-12-22, 18:35
Medlem
Jag tycker sex är viktigt i en relation men samtidigt om de är en svacka pga olika anledningar så gör inte de att jag tappar känslor.
Citera
2025-12-22, 18:37
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Nej, omvärlden dör bara en bit till...
För övrigt...

Vila i frid mange!
Citera
2025-12-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Nej
Tar en person i ett förhållande sin lust i egna händer så kan den gå

Men en del partners blir svartsjuka eller sårade ifall man onanerar.
Det har jag fått erfara iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Mylifeasamom91
Jag tycker sex är viktigt i en relation men samtidigt om de är en svacka pga olika anledningar så gör inte de att jag tappar känslor.

Jag tror det är mer jobbigt ifall ens partner inte vill vara nära en överhuvudtaget, än att det just inte blir sex. Man är oftast som mest kär i sin partner efter sex men relationen blir trots det inte hållbar om det enbart hänger på sex.

Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Nej, omvärlden dör bara en bit till...
För övrigt...

Vila i frid mange!

Försöker du leka Mr Cool?
Citera
2025-12-22, 19:42
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Nej då, bara realistisk.
Citera
2025-12-22, 19:42
Medlem
BalduinGrollers avatar
Man får väl prata om det. Vad är så svårt?
Citera
2025-12-22, 21:02
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Det kanske har med självkänsla/självförtroende att göra?
"Alla andra" verkar få ligga så varför får inte jag? Är det fel på min kärring eller är det fel på mig?
Eller också har man en sjukt sexig "kärring"? Men jag fattar att om man är tillsammans med en ful kvinna med 50 kilos övervikt så kanske sex med just henne inte känns vidare intressant gentemot att bara dra en runk och fantisera om dotterns kompisar?

Nu kanske jag låter en smula sarkastisk men jag är hundra procent seriös. Det är ju bara att kolla på människor i ens omgivning, vissa är verkligen fullständigt oattraktiva.
Citera
2025-12-22, 21:02
Medlem
acid_nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Håller med. Män överlag är ju sjuka om man läser alla dom här trådarna.
INGET SEX JAG DRAR! Kom igen för fan. Och ja, jag är man.

Dra en jävla runk och så är suget borta. Vem bryr sig om hur mkt man ligger om man vill va tillsammans?
Såna här män ska va singlar och åka viking line.

De ju snarare ni som saknar sexlust som förmodligen är försoffade inte konstigt att de blir så få barn i de här landet numera.
Mitt sug för sex försvinner inte av en runk
Då får man ju runka varenda dag och natt va är de för jäkla liv. Fan ska jag göra på viking line?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in