Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Ja, det blir väl inte direkt jämnt fördelat men i i snitt då cirka 10% har gått bort i 50-årsåldern. Räknar man en normal skolklass med drygt 30 elever betyder det då att cirka 3 elever lämnat livet bland de som föddes 1973.
Jag trodde inte att det var fullt så många faktiskt. Svårt att kolla upp hur det gått för alla. Dels finns det ju många son-namn, men sen har ju framförallt många gånger tjejerna bytt efternamn när de gift sig.
Jo, hade man varit smart hade man sparat telefonkatalogen från lågstadiet, där fanns alla kommunens elever med och givetvis fanns även personnummer plus de fyra sista utskrivna. Allt hade varit enklare att kolla upp då även om personer bytt namn😁
Personen jag vet gått bort var nog klassens innekille och vad jag vet och hittat om honom så var han även lyckad inom jobb och familj men tydligen var det andra problem som satte stopp så han valde att självmant avsluta allt.
Hade ingen kontakt med honom sen vi slutade högstadiet då han flyttade från orten men man blir ändå alltid chockad när man hör om sånt.