Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-21, 14:25
Medlem
Hej!
Jag hittade i arkiven min samling oöppnade Carlsberg 3.5 jubileumsburkar.

Det rör sig om 5 burkar till 5 olika landskaps mästerskap från ca 02-12(vet ej exakta mästerskap).

Burkarna är hela men något solblekta.

Jag tyckte burkarna var häftiga då eftersom de inte är släta i ytan. Ytan har nivåskillnad vid Carlsberg-trycket samt där trycket set ut som ett fotbollsnät.

Någon som kan ge ett uppskattat värde?
Citera
2025-12-21, 14:26
Medlem
franges avatar
Ca 5kr om de fortfarande går att panta.
Citera
2025-12-21, 15:01
Medlem
Fantens avatar
Fast Carlsberg brukar ha "fotbollsburkar" vid varje mästerskap.
Citera
2025-12-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Fast Carlsberg brukar ha "fotbollsburkar" vid varje mästerskap.

Ja precis. Därav jag tänker att det eventuellt finns ett samlarvärde. Jag har ju från 5 mästerskap och alla är olika.
Citera
2025-12-21, 15:23
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Ja precis. Därav jag tänker att det eventuellt finns ett samlarvärde. Jag har ju från 5 mästerskap och alla är olika.
Det är just det som gör att dom inte har något direkt samlarvärde. Hade dom gjort det en gång, för ett mästerskap, så hade det varit en annan grej.
Citera
2025-12-21, 15:24
Medlem
Citat:
Det är just det som gör att dom inte har något direkt samlarvärde. Hade dom gjort det en gång, för ett mästerskap, så hade det varit en annan grej.

Jag tänker mer att om någon påbörjat en samling. Låt oss säga har mästerskapen 12-22 men vill utöka/saknar dessa.
Citera
2025-12-21, 16:46
Medlem
Om hundra år så är de säkert värt en hacka.

Så spar dem till dina barn barns barn!
Citera
2025-12-21, 17:15
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Värdet bestäms om nån är intresserad av dem och hur mycket de är beredd att betala.

Finns ju muppar till det mesta så kanske finns nån fanatisk autistgubbe som sitter i en fuktig källare och drömmer om att komplettera sig egen samling som saknar de burkar du har. Har kan säkert ge dig en hundring för skiten. Men hur ska du hitta honom?
Citera
2025-12-21, 18:08
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag tänker mer att om någon påbörjat en samling. Låt oss säga har mästerskapen 12-22 men vill utöka/saknar dessa.
Du får nog hitta nån slags Bussmicke fast för burkar istället för bussar. Den dagen Carlsberg slutar med den här jippot så kanske dom kan bli värda något efter femtio år men i dagsläget är dom värda sin vikt i aluminium ungefär. Kanske något mer om dom fortfarande är pantbara.
Citera
2025-12-21, 18:32
Medlem
Citat:
Du får nog hitta nån slags Bussmicke fast för burkar istället för bussar. Den dagen Carlsberg slutar med den här jippot så kanske dom kan bli värda något efter femtio år men i dagsläget är dom värda sin vikt i aluminium ungefär. Kanske något mer om dom fortfarande är pantbara.

Haha. Kanske det!

De åker till tippen imorgon.
Citera
2025-12-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Värdet bestäms om nån är intresserad av dem och hur mycket de är beredd att betala.

Finns ju muppar till det mesta så kanske finns nån fanatisk autistgubbe som sitter i en fuktig källare och drömmer om att komplettera sig egen samling som saknar de burkar du har. Har kan säkert ge dig en hundring för skiten. Men hur ska du hitta honom?

Precis. Känns som en gubbe som man kan tänka sig har flashback.
Citera
2025-12-21, 18:47
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
De åker till tippen imorgon.
Låter som en vettig plan, kanske ta en klunk eller två först

Finns det något massproducerat efter 1975 som betingar mer än ringa värde idag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in