2026-01-24, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Här snackar vi grav Dunning-Kruger.
Den enda du då kan tala om då är dig själv.

Citat:
För att understryka din muppstatus så kör du anonymt skrävel också. Neurala nätverk på 1980-talet går vilket som inte att jämföra med dagens teknologiska nivå.
Jag bara redogör för fakta. Och du klarar inte ens av att läsa det.
Ja, tekniken är faktiskt densamma i grunden.
Lite ny övergripande arkitektur med just stora djupa nät har kommit fram. Men annars är det inget nytt. Bara mer tillgänglig data och mer cpu-kraft för att träna.

Citat:
Det är tekniken som är intressant för det är den som sätter gränserna. Att användarna inte hänger med är fullständigt ointressant.
I verkligheten är det tvärtom just tillgång på träningsdata och cpu-kraft som varit begränsande.

Citat:
Hahaha. Så Nobelpristagaren Geoffrey Hinton, fader till AI, kan alltså inte mäta sig med en självutnämnd anonym AI-guru som du.
I din fantasivärld är det väl så då. Det du skriver har ingen koppling till verkligheten.

Citat:
Om jag förstått dig rätt så definerar du intelligens som förmågan att tillämpa regler. Det är ju inte den gängse definitionen kan jag säga. Så varför skulle artificiell intelligens handla om det? Jag föreslår att du uppgraderar din egen mjukvara och läser på lite om kvantdatorer, neurala nätverk och AI.
Men du har inte förstått. Inte det minsta. Din förmåga att korrekt ta emot information är närmast obefintligt. Jag talade om LLM'er. Och hur de fungerar. Du gör som vanligt att du då irrar iväg något extremt och börjar tillskriva andra fantasier som är långt från vad som skrivits.
Det är ditt normala beteende.
Citera
2026-01-25, 23:17
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Den enda du då kan tala om då är dig själv.

Jag bara redogör för fakta. Och du klarar inte ens av att läsa det.
Ja, tekniken är faktiskt densamma i grunden.
Lite ny övergripande arkitektur med just stora djupa nät har kommit fram. Men annars är det inget nytt. Bara mer tillgänglig data och mer cpu-kraft för att träna.

I verkligheten är det tvärtom just tillgång på träningsdata och cpu-kraft som varit begränsande.

I din fantasivärld är det väl så då. Det du skriver har ingen koppling till verkligheten.

Men du har inte förstått. Inte det minsta. Din förmåga att korrekt ta emot information är närmast obefintligt. Jag talade om LLM'er. Och hur de fungerar. Du gör som vanligt att du då irrar iväg något extremt och börjar tillskriva andra fantasier som är långt från vad som skrivits.
Det är ditt normala beteende.

Du svamlar ju bara dynga utan koppling till något av det jag lagt fram. Dessutom vill du inte stå för det du själv skrivit. De facto skroderade du om dina kunskaper i programmering och jämställde det med AI. Men även om du nu runkat fortran på 1980-talet så har det ingen relevans för dagens AI och hur den utvecklas. Låt mig ta ett konkret exempel. För bara några veckor sen löste GPT-5.2 Pro det
tidigare olösta Erdös Problem 397. På en kvart. Vi snackar om en matematisk nöt som gäckat världens främsta matematiker i flera decennier.
För bara ett år sen trodde inget att detta skulle vara möjligt. Så när jag hänvisar till Geoffrey Hinton och autonom AI framstår du bara som en pajas när du viftar bort det.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in