"När polisen tömde den misstänkta langarens telefon dök ett känt namn upp bland swishtransaktionerna – 16 gånger."
"Under åtta månader 2023 – 2024 swishade artisten den misstänkte langaren 16 gånger, sammanlagt över 21 000 kronor."
Någon som vet vem det kan vara?
Vilka kändisar bor i Halmstad nu för tiden?
Jag känner bara till Nordman (gammal narkoman.) samt Per Gessle, vilket jag betvivlar att han köper droger.
Åtal Väntas väckas, men det kan nog dröja enligt åklagaren.
Finns väl ganska många artister från Halmstad. T.ex Mariette, Linnea Henriksson, Basshunter, Gyllende Tider, Arch Enemy, Seinabo Say osv.
Svårt att tänka mig att det skulle vara Gessle. Han är väl för snål för att knarka
Finns väl ganska många artister från Halmstad. T.ex Mariette, Linnea Henriksson, Basshunter, Gyllende Tider, Arch Enemy, Seinabo Say osv.
Svårt att tänka mig att det skulle vara Gessle. Han är väl för snål för att knarka
Ja Artister i från Halmstad finns det många, men här verkar det vara en boende eftersom det är många köp av samma langare under en viss period.
"Bland de misstänkta köparna finns en känd artist bosatt i Halmstad" Citat Hallandsposten.
Det är bara langaren som är åtalad än så länge, Köparna står tydligen på tur i ett senare skede.
"I samband med rättegången mot 34-åringen åtalades även tre köpare i enskilda stämningsansökningar. Något åtal mot artisten har ännu inte lämnats in till tingsrätten."