2025-12-21, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
Som trogen Moderat är jag också emot MASSINVANDRING
Det är numera historia , finns ingen massinvandring
bara i SDs vokabulär
Jag är emot att vi skall betala icke försörjande invandrare
återvändsbidrag
de skall tillsammans med dömda för grova brott UT UR LANDET
Sedan skall vi stävja arbetskraftsinvandring
Varför bevilja uppehålls tillstånd för BÄRPLOCKARE
Låt arbetssökande ta dessa jobb inkl gnälliga SDare
SD kan bara en sak dvs prata om massinvandring
Till 2010 års val lovade SD att
För bättra pensionen
göra det lättare att för privat pensions sparande
Förbättra äldreomsorgen
NU 2025 nada har skett förutom att
GÖDSLA GARANTIPENSIONEN inför 2022
Men vi som i 45 år betalt till ALLMÄNNA PENSIONSSYTEMET
Tack för det ,jag skall som god medborgare inte nämna alla andra brutna löften
Tack för möjligheten att framföra några av mina tankar till en RÅNAD SOSSE

Får jag fråga hur du kan vara lojal med Moderaterna, när just Moderaterna, tillsammans med Socialdemokraterna, i praktiken har bidragit till att köra Sverige under vattenytan i över 50 år, kring just denna fråga?

Under årtionden har båda partierna haft makt och inflytande. Resultatet av det ser vi nu: skjutningar, bombdåd, parallellsamhällen och en vardag där vanligt folk lever med en otrygghet som tidigare var otänkbar. Detta är inte en plötslig utveckling utan det är konsekvensen av långvariga politiska beslut, undfallenhet och kompromisser, där man inte har sätt Sverige i första rummet!

Hur kan man då fortsätta försvara ett parti som:

* haft regeringsmakt när utvecklingen spårat ur i årtionden,
* talat om ansvar men skjutit problemen framför sig eller rättare sagt, aldrig tagit ansvar,
* lovat ordning och reda men accepterat ett samhälle där våldet normaliserats, som vi läser varje dag om i tidningarna?

Hur rättfärdigar du lojalitet när facit ligger öppet för alla att se?

Detta är inte en fråga om höger eller vänster längre, utan om ansvar för ett samhälle som håller på att falla isär, så ursäkta men hur kan du hålla på en part som förstört Sverige?
Citera
2025-12-21, 15:43
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Det var det mest kvalificerade skitsnacket som man fick läsa idag! Känner nästan ingen med högskolestudier som röstar på SD.

Du tror dom vågar flexa det öppet?

Vita lögner är nog väldigt vanligt inom högskolorna.
Citera
2025-12-21, 15:44
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Kvinnor är mer känslostyrda än tänkande.

Också mer egoistiska och hatiska mot sina nära.
Citera
2025-12-21, 15:45
Medlem
Uruzita1s avatar
Jag är ärligt talat för massinvandring.
utav vackra kvinnor, själv gillar jag nog mest ukrainskor men det spelar ingen roll egentligen.
men det är inte det vi får in.
utan största delen är unga män mestadels från arabländer i sin absolut bästa reproduktiva ålder.
varför är det inte tvärtom undrar jag.
finns det inget parti jag rösta på som tycker som jag??

bordw ju vara ett feministiskt parti men av nån anledning så tror jag att dom är radikalt emot just den idén.. hmm undra varför...
Senast redigerad av Uruzita1 2025-12-21 kl. 15:49.
Citera
2025-12-21, 15:46
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Inte undra på att det föds färre barn. Kvinnor vill inte idka samlag med SD:are.

Fel, det är i sig inget fel på födandet.. däremot aborter.. nästan 40K aborter årligen i Sverige.
Citera
2025-12-21, 15:48
Medlem
Kvinnor älskar överfalls-sex, osäkerheten med att få könssjukdomar, om han väljer 1:an eller 2:an, eventuellt bli gravid och särskilt osäkerheten om dom får överleva eller få ansiktet inslaget kan framkalla extrema sprutorgasmer hos många kvinnor.

Så har det varit genom världshistorien, när den förlorade sidan förlorat männen på slagfältet så var kvinnorna först att välkomna in nya herrefolket att göra vad dom ville med dom.

Googla själv efter kvinnlig orgasm vid våldtäkter, dom får såna skamkänslor efteråt för att dom ftr sprutorgasm när dom fått 2:an spräckt och får bära vuxenblöja ett halvår efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
https://www.dn.se/sverige/sds-valjarvinst-storst-av-alla-partier-bland-man/

Det verkar som att något står rätt till bland männen i Sverige.

Varför röstar kvinnor vänster? Har dom inte hängt med i utvecklingen om hur det ser ut i samhället? Är dom hjärntvättade eller lever dom i en bubbla? Vad handlar det om?
Citera
2025-12-21, 15:48
Medlem
Citat:
Det var det mest kvalificerade skitsnacket som man fick läsa idag! Känner nästan ingen med högskolestudier som röstar på SD.

Det är i praktiken rationellt svårt att vara öppet SD:are och samtidigt tillhöra den svenska eliten. I Sverige är elitnätverken små, normstyrda och informella. Avvikande politiska positioner, särskilt kopplade till Sverigedemokraterna, kan leda till utfrysning, uteblivna uppdrag och skadat anseende, även om det sker tyst och indirekt.

Du förstår väl, att även i den akademiska världen så är detta tabubelagt? Jag vet inte, behövde jag säga detta egentligen eller förstod du inte detta, seriöst?
Citera
2025-12-21, 15:49
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
SD:are har lägst utbildning av alla partiväljare så du får testa en bättre liknelse. De ensamma männen är uppenbarligen de bittra.

Vet vi att sd:s väljare är ensamma? Andelen sd-väljare med eftergymnasial utbildning är 25 procent. 70 procent av väljarna har dock 40 eller 60 tusen och därutöver. Sådana tjänster kräver driftiga personer i kvalitativa yrken där ansvar utkrävs.

Du planterar en myt. Det är så här jag upplever det, alltså är det sant för mig. Eftersom jag säger det ska du acceptera det som sant.
Citera
2025-12-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Inte speciellt konstigt. Män tänker logiskt. Kvinnor tänker med känslor och är därför enklare att manipulera med diverse snyfthistorier och liknande. Ett exempel på hur lättmanipulerade kvinnor är när media lyckades tutta i att alla dessa 35+ åriga skäggiga män från Afghanistan som kom för 10 år sedan var barn.

Kvinnans egenskaper är utformade efter att ta hand om barn. Mäns egenskaper är att skydda gruppen och då är logik nyckeln. Så fort man lurar en kvinna om att nånting handlar om baaaarn så kan hon gå över lik, även om det objektivt rör sig om en skäggig fullvuxen man från mena.

Ja, vad hände med dessa skäggiga barn och ljugande om åldern? Varför slutade detta vara nyheter?
Citera
2025-12-21, 15:51
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Nä det är klart. Få SD:are läser genusvetenskap. Om du tycker att Novus väljarundersökning är skitsnack så säger det en hel del om dig.
Citera
2025-12-21, 15:56
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vet vi att sd:s väljare är ensamma? Andelen sd-väljare med eftergymnasial utbildning är 25 procent. 70 procent av väljarna har dock 40 eller 60 tusen och därutöver. Sådana tjänster kräver driftiga personer i kvalitativa yrken där ansvar utkrävs.

Du planterar en myt. Det är så här jag upplever det, alltså är det sant för mig. Eftersom jag säger det ska du acceptera det som sant.
Enligt statistik är de det ja. Eller lever de med andra män menar du?

Tillhör SD-väljarna överklassen helt plötsligt? Livets Hårda Skola brukar inte leda till höga inkomster. Vad får du dina siffror ifrån?
Citera
2025-12-21, 15:58
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:

who ho Anekdotisk Bevisföring. För dem med utmaningar i sitt logiska tänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in