Citat:
Ursprungligen postat av
kretinsky7
Kvinnan verkar vara psykotisk om man utgår från hennes FB iaf. Bör få hjälp med sin mentala hälsa. Förhoppningsvis är kvinnan intagen på psyket efter att hon skrev det där "avskedsbrevet" med förtäckta hot om självmord.
Hon la upp på sin Facebook igår:
"Viktig uppdatering:
Min identitet har kapats och det pågår en polisutredning gällande grovt förtal, allvarliga brott, hot samt urkundsförfalskning.
Under en period har jag inte haft tillgång till mina sociala medier, men jag har nu återfått kontrollen över Facebook.
Jag har under en tid behövt bo på säkrat boende, och vill samtidigt rikta ett stort tack till mina goda vänner som – som alltid – har skött gården exemplariskt. Jag har i dagsläget gott skydd och känner mig så säker som det är möjligt.
På polisens begäran har viss missledande information om att jag varit “borta” fått ligga kvar offentligt, för att skydda utredningen tills centralt bevismaterial säkrats. Jag är ledsen om detta skapat oro, men det var nödvändigt.
Min telefon är inlämnad till polisen som bevismaterial, och jag har därför nytt nummer och ny e-postadress.
Om någon ser mitt namn i sammanhang där jag inte själv är aktiv, uppskattar jag skärmdumpar eller information, då detta kan hjälpa åklagaren.
Till personer jag inte har nära relation med – men som fortfarande har mina saker eller är skyldiga mig pengar – ber jag er vänligen ta kontakt eller helt enkelt ställa mina tillhörigheter utanför min dörr. Exempelvis mitt bastuaggregat som köptes för över två månader sen, el-kicken som bara skulle "lånas", samt kläder och skor som inte återlämnats.
Ni vet själva vilka ni är. I denna svåra tid har det blivit tydligt vilka som är riktiga vänner – och vilka som utnyttjat vänskap för egen vinning.
Nära vänner är varmt välkomna att höra av sig, så får ni mitt temporära, säkra telefonnummer.
Jag är i säkerhet och mår, trots omständigheterna, bra. Det är tufft att stå utan Bank-ID, kort och ID, men jag försöker hantera situationen steg för steg. Tack för all omtanke och förståelse om jag inte alltid hinner eller orkar svara. Det är mycket just nu.
/Pauline"
Trovärdigt? Mja...