Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-12-22, 22:34
Medlem
Kan MOD sammanfoga trådarna om denna kvinna?

Denna tråden med den här. (FB) Sösdala: Psykiatern Pauline Falk försvunnen
Senast redigerad av Halvtrasch 2025-12-22 kl. 22:38.
Citera
2025-12-23, 21:54
Medlem
Tråden om hennes "försvinnande" hamnade i papperskorgen.
Citera
2025-12-24, 02:39
Medlem
Kvinnan verkar vara psykotisk om man utgår från hennes FB iaf. Bör få hjälp med sin mentala hälsa. Förhoppningsvis är kvinnan intagen på psyket efter att hon skrev det där "avskedsbrevet" med förtäckta hot om självmord.
Senast redigerad av kretinsky7 2025-12-24 kl. 02:41.
Citera
2025-12-24, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Kvinnan verkar vara psykotisk om man utgår från hennes FB iaf. Bör få hjälp med sin mentala hälsa. Förhoppningsvis är kvinnan intagen på psyket efter att hon skrev det där "avskedsbrevet" med förtäckta hot om självmord.

Hon la upp på sin Facebook igår:
"Viktig uppdatering:

Min identitet har kapats och det pågår en polisutredning gällande grovt förtal, allvarliga brott, hot samt urkundsförfalskning.
Under en period har jag inte haft tillgång till mina sociala medier, men jag har nu återfått kontrollen över Facebook.

Jag har under en tid behövt bo på säkrat boende, och vill samtidigt rikta ett stort tack till mina goda vänner som – som alltid – har skött gården exemplariskt. Jag har i dagsläget gott skydd och känner mig så säker som det är möjligt.

På polisens begäran har viss missledande information om att jag varit “borta” fått ligga kvar offentligt, för att skydda utredningen tills centralt bevismaterial säkrats. Jag är ledsen om detta skapat oro, men det var nödvändigt.

Min telefon är inlämnad till polisen som bevismaterial, och jag har därför nytt nummer och ny e-postadress.
Om någon ser mitt namn i sammanhang där jag inte själv är aktiv, uppskattar jag skärmdumpar eller information, då detta kan hjälpa åklagaren.

Till personer jag inte har nära relation med – men som fortfarande har mina saker eller är skyldiga mig pengar – ber jag er vänligen ta kontakt eller helt enkelt ställa mina tillhörigheter utanför min dörr. Exempelvis mitt bastuaggregat som köptes för över två månader sen, el-kicken som bara skulle "lånas", samt kläder och skor som inte återlämnats.

Ni vet själva vilka ni är. I denna svåra tid har det blivit tydligt vilka som är riktiga vänner – och vilka som utnyttjat vänskap för egen vinning.

Nära vänner är varmt välkomna att höra av sig, så får ni mitt temporära, säkra telefonnummer.
Jag är i säkerhet och mår, trots omständigheterna, bra. Det är tufft att stå utan Bank-ID, kort och ID, men jag försöker hantera situationen steg för steg. Tack för all omtanke och förståelse om jag inte alltid hinner eller orkar svara. Det är mycket just nu.

/Pauline"

Trovärdigt? Mja...
Citera
2025-12-24, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TipToppen
Hon la upp på sin Facebook igår:
"Viktig uppdatering:

Min identitet har kapats och det pågår en polisutredning gällande grovt förtal, allvarliga brott, hot samt urkundsförfalskning.
Under en period har jag inte haft tillgång till mina sociala medier, men jag har nu återfått kontrollen över Facebook.

Jag har under en tid behövt bo på säkrat boende, och vill samtidigt rikta ett stort tack till mina goda vänner som – som alltid – har skött gården exemplariskt. Jag har i dagsläget gott skydd och känner mig så säker som det är möjligt.

På polisens begäran har viss missledande information om att jag varit “borta” fått ligga kvar offentligt, för att skydda utredningen tills centralt bevismaterial säkrats. Jag är ledsen om detta skapat oro, men det var nödvändigt.

Min telefon är inlämnad till polisen som bevismaterial, och jag har därför nytt nummer och ny e-postadress.
Om någon ser mitt namn i sammanhang där jag inte själv är aktiv, uppskattar jag skärmdumpar eller information, då detta kan hjälpa åklagaren.

Till personer jag inte har nära relation med – men som fortfarande har mina saker eller är skyldiga mig pengar – ber jag er vänligen ta kontakt eller helt enkelt ställa mina tillhörigheter utanför min dörr. Exempelvis mitt bastuaggregat som köptes för över två månader sen, el-kicken som bara skulle "lånas", samt kläder och skor som inte återlämnats.

Ni vet själva vilka ni är. I denna svåra tid har det blivit tydligt vilka som är riktiga vänner – och vilka som utnyttjat vänskap för egen vinning.

Nära vänner är varmt välkomna att höra av sig, så får ni mitt temporära, säkra telefonnummer.
Jag är i säkerhet och mår, trots omständigheterna, bra. Det är tufft att stå utan Bank-ID, kort och ID, men jag försöker hantera situationen steg för steg. Tack för all omtanke och förståelse om jag inte alltid hinner eller orkar svara. Det är mycket just nu.

/Pauline"

Trovärdigt? Mja...

Låter som rent nonsens från hennes sida. Hon har förmodligen varit påverkad och skrivit en massa dumheter i det tillståndet, och så kokar hon ihop den där historien som ursäkt för sina snedsteg.
Senast redigerad av kretinsky7 2025-12-24 kl. 10:01.
Citera
2025-12-24, 10:06
Medlem
För folk som inte har Facebook så skriver hon där följande om händelserna:

"Hej alla! Jag miste mitt jobb på Hässleholm psykiatri, blev lynchad och uthängd på media, anmäld till IVO av min dåvarande chef med helt påhittade ”fel” så som att jag skulle äta för mycket frukt, ha diplom ”köpta på Wish på väggarna”, ställa störande frågor, ha för många åsikter, mm. Det är inte lätt att vara visselblåsare i detta land! Ny arbetar jag helt privat enligt Socialstyrelsens Riktlinjer samt Läkarförbundets Etiska Råd. Man tar bara INTE smygtester på patienter eller tvångsmedicinerar genom att blanda medicin i kaffet på ovetande patienter. Det är ETISKT FEL! Min åsikt kostade mig mitt jobb, jag blev förnedrad framför kollegor, förlöjligad, fick utstå mobbing och kränkande särbehandling av chefer och deras springpojkar(mest flickor). Trots att de headhuntade mig genom FB till att börja med för att få 20 000kr bonus (det får den som lockar en överläkare till psykiatrin i Hässleholm). Nu ljuger de att de aldrig headhuntade mig över fb men jag har ALLT SPARAT!

Snart kommer jag ut med min granskande podd. Redan nu är min klinik med Integrativ Holistisk Medicin igång på Drömgården i Sösdala. Kom till mig om du tröttnat på att bli illa behandlad inom den offentliga vården. Jag har även en ridskola, skönhets-SPA, föreläsningar, utbildar psykoterapeuter Steg 1, mm. www.Drömgården.nu samt www.zenidra.se. Båda sidorna under uppbyggnad! Aktivast på min fb sida Drömgården Håll kontakten om du vill följa en läkare med fötterna på marken, en räv bakom varje öra och orädd för represalier när det jag säger är moraliskt rätt, etiskt, och ALLTID för patientens bästa!"
Citera
Idag, 11:18
Medlem
Denna videon är lite märklig, där dottern säger typ "kom och kidnappa mig".

https://www.facebook.com/share/v/1A8CmykGiu/
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in