Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-20, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Här finns en sammanställning av studier där man undersökt ivermektinbehandling vid Covid-19. Jag har inte gått genom hela listan, men åtminstone ett antal är randomiserade (och utgår jag från, preregistrerade i clinicaltrials eller motsvarande): https://c19early.org/i

Grundproblemet i denna tråd verkar snarare vara att man uppfattar vaccinationer som ett större problem är sjukdomen, och att man uppenbarligen tror att det existerar verksamma behandlingar som inte skadar patienter, som om någonting någonsin varit utan biverkningar.
Du har helt missförstått topic som handlar om att ivermektin framgångsrikt används som behandling av covidvaccin-skadade människor.

Det finns andra trådar som handlar om Covid-19 och dess behandlingar.
Citera
2025-12-20, 13:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Du kan inte vara allvarlig?

Påstod verkligen din läkare att ivermektin inte är ett läkemedel för människor?

Ja. 100%
Citera
2025-12-20, 13:46
Medlem
Pinoputchins avatar
Konklusion: Ivermectin hjälper mot allt.
Citera
2025-12-20, 13:56
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja. 100%

Det används för att behandla vissa parasiter, löss och rosacea.
Citera
2025-12-20, 13:57
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Du har helt missförstått topic som handlar om att ivermektin framgångsrikt används som behandling av covidvaccin-skadade människor.

Det finns andra trådar som handlar om Covid-19 och dess behandlingar.

Du får väl anse att det saknar relevans då.
Citera
2025-12-20, 14:53
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Om den kroniska tröttheten beror på covidvaccin-skada så verkar det ju inte omöjligt att du kan bli hjälpt av ivermektin. Det finns förstås inga garantier men med tanke på att ivermektin är en så säker och billig medicin som är svår att överdosera av misstag så är det väl bara att testa? Nä, just det ja... det kan du ju inte eftersom det är receptbelagt och inga läkare vågar skriva ut det off-label.

Nej, jag menar andra sjukdomar som också har en mitokondriell skada och därför producerar mindre energi.
Citera
2025-12-20, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Nej, jag menar andra sjukdomar som också har en mitokondriell skada och därför producerar mindre energi.
Det vet jag inte. Jag har iallafall inte stött på några läkare eller andra forskare som påstått att ivermektin botar kronisk trötthet i fall som inte har med post-vaxx (eller post-covid) att göra.
Citera
2025-12-20, 15:09
Avstängd
Muskback-forums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ha ha är du igång igen?
All vetenskap har redan förkastat Ivermectin.
Din tråd där du hyllar professor Dolores Cahill som säger att alla som tar covidvaccinet kommer att dö inom 2 månade, verkar du inte speciellt sugen på att snacka om
"all vetenskap" jävla idiot.

dom som dog inom 2 veckor räknades som ovaxxade enligt vaxxfascisterna.

dödsstraff i framtiden på er sort.
Citera
2025-12-20, 16:43
Medlem
Citat:
Min läkare sa att det är ett maskmedel för hästar. Så jag tror du har rätt. Har svårt att se ett sådant medel profilera spikprotein!

Byt läkare. Ivermectin fick nobelpriset 2015 för användningen på människor.

"IVM in turn binds to SARS-CoV-2 Spike protein and hence prevents clumping."
The mechanisms of action of ivermectin against SARS-CoV-2—an extensive review
https://www.nature.com/articles/s41429-021-00491-6

The binding mechanism of ivermectin and levosalbutamol with spike protein of SARS-CoV-2
https://link.springer.com/article/10.1007/s11224-021-01776-0

Ivermectin Docks to the SARS-CoV-2 Spike Receptor-binding Domain Attached to ACE2
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7652439/
Citera
2025-12-20, 16:55
Medlem
Citat:
Är du lite trög? Hänger du inte med så bra i samtalet? Har du dålig läsförståelse? Då tycker jag du ska gå en kurs på universitetet eller medborgarskolan. För det är sanningen! Det ÄR ett parasitmedel för hästar, oavsett vad du tycker och säger. Fortfarande.

Ivermectin är ett läkemedel godkänt för användning på människor och som fick nobelpriset för användning på människor.

Precis som många andra läkemedel fungerar det även på djur.

Men att kalla Ivermectin hästmedicin är som att kalla oxfilé hundmat, för även hundar kan ju äta oxfilé.
Citera
2025-12-20, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation

Citat:
Det vet jag inte. Jag har iallafall inte stött på några läkare eller andra forskare som påstått att ivermektin botar kronisk trötthet i fall som inte har med post-vaxx (eller post-covid) att göra.

Kronisk trötthet kan bero på en rad orsaker. En av dem är Epstein-Barr-viruset och där kan Ivermectin ha effekt.

Men det kommer inte att göras stora, dyra studier på det här. Folk får testa själva.

"Quantitative proteomics revealed that ivermectin‐related proteins are involved in four statistically significant antiviral pathways, including human cytomegalovirus (HCMV), human papillomavirus (HPV), Epstein–Barr virus (EBV), human immunodeficiency virus 1 (HIV1), and COVID‐19 infection pathways."

Quantitative proteomics reveals a broad‐spectrum antiviral property of ivermectin, benefiting for COVID‐19 treatment
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7536980/
Citera
2025-12-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Jag drabbades av "lång-covid" när jag vaccinerades, och behandlade det med ivermectin. Funka hur bra som helst 💪👍

Dr. Pierre Kory menar att de flesta av hans vaccinskadade patienter svarar på Ivermectin-behandlingen:
https://x.com/VigilantFox/status/1611853898204979201
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in