2026-06-14, 15:06
  #157
Medlem
Nämen så tråkigt...

Dansk studie: Kvinnor som fött pojkar lever längre

https://www.gp.se/livsstil/dansk-studie-kvinnor-som-fott-pojkar-lever-langre.b90ae3f8-6c4c-4985-b14b-2daf49c45652
Citera
2026-06-15, 10:58
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AborteraPojkfoster
För några år sen var det socialt oacceptabelt att prata om att vägra föda pojkar. Jag brukade bli bannlyst från social media när jag pratade om det. Nu talar kvinnor öppet om att sluta föda söner och andra kvinnor håller med och hyllar det. Det är mainstream nu.

En hemsk idé, men trots allt bättre att inte föda en pojke alls än att senare tvinga honom att operera om sig till flicka som vi ju ser kändisar i USA göra.
Citera
2026-06-20, 10:53
  #159
Medlem
Jag misstänker att woke-vänstern kommit på att pojkar inte trivs så bra att växa upp med kvinnor som hatar dem. Resultatet blir att de inte vill föda pojkar eftersom de skadar pojken och dessutom skadar de sig själva.

Det är känt faktum att kvinnor som föder pojkar blir mer deprimerade.

Det där om att kvinnor som föder pojkar lever längre är riktat just till extrem-feminister att de inte ska välja föda flickor. Finns inget som tyder på att det är sant ,ren propaganda från feministerna. Feministerna vill inte ha en massa kvinnor eftersom de då skulle få betala mer för att få barn t.ex.

Washington DC i USA är en plats där kvinnor väljer föda flickor mer. Om man ska spekulera så är det många kvinnor där som hatar män och inte står ut med föda dem ,vilket är bra om man har i beaktande mental hälsa ,det är samtidigt den plats med minst självmord.
__________________
Senast redigerad av Prepper 2026-06-20 kl. 10:57.
Citera
2026-06-20, 11:03
  #160
Medlem
Merwinnas avatar
Det känner jag (som tur är) inte igen. Det normala i min umgängeskrets (OK att våra barn är vuxna nu då så det är inte helt färsk information), var att man önskade sig en pojke och en flicka, ordningen spelade ingen roll. Om man fick det var man klar sedan, men om man fick två av samma kön så skaffade man ett tredje barn. Om det också blev samma kön så fick det vara så, för fyra barn hade känts för tattaraktigt, och småbarnsåren hade tagit upp för stor andel av livet innan världen kunde börja växa igen med barnen.

Men som sagt: det normala är väl att man vill ha barn av båda könen, så att man får båda världarna och båda upplevelserna s.a.s.. Den hjälp man kan få av sina vuxna barn när man blir gammal, kompletteras också mer om barnen är av olika kön.

Det finns dock en fördel med en dotter: man kommer som mamma och mormor att vara närmare barnbarnen ända ifrån början, än vad farmodern kommer att vara.
Citera
2026-06-20, 11:13
  #161
Medlem
LKKINGENs avatar
#metoo hyllades för att vara något positivt, nu ser vi resultatet av att detta fick skena fritt, kvinnor får säga och göra allt i feminismens namn, männen och deras tankar och tyckande är helt orelevant även när logiska argument används för att varna för vansinnet.
Citera
2026-06-20, 11:16
  #162
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Jag är inte nära min mormor hon är knäpp och luktar Gula Blend!

I det enskilda fallet kan det ju vara så. Jag menade bara att farmor har mer uppförsbacke i början, för en gravid kvinna kommer i första hand att dela sin graviditet, förlossning och babytiden med sin egen mamma, inte med svärmor. Och det är ofta kvinnan i huset som styr vilka barnbarnen ska umgås med, innan de är stora nog att välja själva. Och även vilka man ska fira storhelgerna med, åka och hälsa på och sådant.
Citera
2026-06-20, 11:37
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nämen så tråkigt...

Dansk studie: Kvinnor som fött pojkar lever längre

https://www.gp.se/livsstil/dansk-studie-kvinnor-som-fott-pojkar-lever-langre.b90ae3f8-6c4c-4985-b14b-2daf49c45652
Intressant, men låst artikel, kan du tänka dig att sammanfatta lite? Då ligger man bra till iaf😄
Citera
2026-06-20, 11:53
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Intressant, men låst artikel, kan du tänka dig att sammanfatta lite? Då ligger man bra till iaf😄

Finns en polsk studie som visar att män som har döttrar lever 72 veckor längre ,men att söner inte påverkar livslängden.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16634019/

"Daughters increase longevity of fathers, but daughters and sons equally reduce longevity of mothers"


Fast och andra sidan så skyddar att ha varit gift kvinnor från cancer

https://edition.cnn.com/2026/04/08/health/marriage-cancer-wellness

Among never-married men, cancer rates are 68% higher than those who have been married, a group that includes those who have been divorced or widowed. The incidence is even higher – 83% – for women who have never married.

“When it comes to getting cancer, putting a ring on it may offer more protection to women,” said Dr. Brad Wilcox, a professor at the University of Virginia who studies marriage. Wilcox, who was not involved with the new research, added, “That’s striking.”

Alltså när giftermåls-frekvensen går ner så kan mycket väl kvinnors livslängd sjunka.

Woke-vänstern jobbar för att så få kvinnor som möjligt ska gifta sig och samtidigt jobbar de för att fler kvinnor ska dö av cancer.
Citera
2026-06-20, 12:34
  #165
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Intressant, men låst artikel, kan du tänka dig att sammanfatta lite? Då ligger man bra till iaf😄


Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Finns en polsk studie som visar att män som har döttrar lever 72 veckor längre ,men att söner inte påverkar livslängden.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16634019/

"Daughters increase longevity of fathers, but daughters and sons equally reduce longevity of mothers"


Fast och andra sidan så skyddar att ha varit gift kvinnor från cancer

https://edition.cnn.com/2026/04/08/health/marriage-cancer-wellness

Among never-married men, cancer rates are 68% higher than those who have been married, a group that includes those who have been divorced or widowed. The incidence is even higher – 83% – for women who have never married.

“When it comes to getting cancer, putting a ring on it may offer more protection to women,” said Dr. Brad Wilcox, a professor at the University of Virginia who studies marriage. Wilcox, who was not involved with the new research, added, “That’s striking.”

Alltså när giftermåls-frekvensen går ner så kan mycket väl kvinnors livslängd sjunka.

Woke-vänstern jobbar för att så få kvinnor som möjligt ska gifta sig och samtidigt jobbar de för att fler kvinnor ska dö av cancer.

Den danska (tror jag det var) studien visade att kvinnor som fött söner levde i genomsnitt 1.6 år längre än andra kvinnor pga högre andel y- kromosomer i blodet. Förklaringen/orsaken har de inte rett ut än.

Andra studier har visat att kvinnor som föder fler än 2 barn lever kortare än kvinnor som fött färre barn. Därför har medellivslängden ökat för kvinnor över i stort sett hela världen till 74.5 år (tror jag det var). På grund av att födelsetalen gått ner över i stort sett hela världen.

Men överlag ska man nog inte stirra upp sig över sånt här. Det viktigaste är att man inte röker, inte dricker för mycket, har koll på sitt blodtryck, äter någorlunda bra och rör sig varje dag i en halvtimme-timme. Man kan tänka uthållighet - styrka - smidighet. Typ cykling/promenad - tung styrketräning - yoga/stretching (eller liknande)

Sen detta - anledningen till varför japanska kvinnor blir bland de äldsta i världen är tajta sociala relationer. Eftersom vi är flockdjur är sannolikt andra människor det viktigaste för oss. Kan räcka att man utbyter några ord med kassörskan/kassören på Ica eller liknande på regelbunden basis
__________________
Senast redigerad av MargoMCCCX 2026-06-20 kl. 12:38.
Citera
2026-06-20, 12:52
  #166
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnosia
Det har ju redan varit möjligt länge nu och det har inte hänt i Sverige iallafall.

Jo fast den medicinska utvecklingen gör jättekliv hela tiden. Det kommer bara bli lättare och lättare att gå in och ändra genetiskt underlag i fosterstadiet
Citera
2026-06-20, 18:28
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MargoMCCCX
Den danska (tror jag det var) studien visade att kvinnor som fött söner levde i genomsnitt 1.6 år längre än andra kvinnor pga högre andel y- kromosomer i blodet. Förklaringen/orsaken har de inte rett ut än.

Andra studier har visat att kvinnor som föder fler än 2 barn lever kortare än kvinnor som fött färre barn. Därför har medellivslängden ökat för kvinnor över i stort sett hela världen till 74.5 år (tror jag det var). På grund av att födelsetalen gått ner över i stort sett hela världen.

Men överlag ska man nog inte stirra upp sig över sånt här. Det viktigaste är att man inte röker, inte dricker för mycket, har koll på sitt blodtryck, äter någorlunda bra och rör sig varje dag i en halvtimme-timme. Man kan tänka uthållighet - styrka - smidighet. Typ cykling/promenad - tung styrketräning - yoga/stretching (eller liknande)

Sen detta - anledningen till varför japanska kvinnor blir bland de äldsta i världen är tajta sociala relationer. Eftersom vi är flockdjur är sannolikt andra människor det viktigaste för oss. Kan räcka att man utbyter några ord med kassörskan/kassören på Ica eller liknande på regelbunden basis


Vad som påverkar också är förtryck.

Pojkar som lever i ett förtryck av kvinnor som hatar dem överlever inte lika länge som pojkar som lever under normala förhållande. Denna kvinna som öppnar tråden påpekar bara att det blivit vanligare att kvinnor pratar om det ,vilket kan bero på olika saker.

- De har internet där de kan prata med de med samma åsikter.

- Det finns mer texter och ideologier som hatar pojkar och därför blir det vanligare kvinnor pratar om detta.

- Utvecklingen går mot mer hat mot pojkar.

Av den anledningen kan det vara bra att dessa föder flickor ,eftersom inget hat skapas i onödan i samhället. Många kvinnor vill ha så lite att göra med det manliga som möjligt ,de blir deprimerade om de tvingas att umgås med män ,dessa kvinnor gifter sig inte med män så om de skaffar barn blir det inte med någon man. En pojke som växer upp i den miljön och tvingas gå i pride-parader som unga ofta redan i barnvagnen och hör bara dessa kvinnors verklighet mår inte bra.

Det stämmer inte att kvinnor lever längre om de föder söner det är bara något de hittat på för att motivera dessa kvinnor skaffa söner.

https://www.sciencenordic.com/denmark-videnskabdk-womens-health/mothers-to-all-boys-have-shorter-life-expectancy-and-more-illness/1444340

Women who only give birth to boys have a shorter life expectancy and run a higher risk of becoming ill compared with mothers of daughters, or both sons and daughters, shows a new Ph.D. thesis.

She has studied eight diseases and their causes among women in Denmark between 1980 and 2010 using data from the Danish National Register.

“My study shows that women who’ve only given birth to boys have a slightly higher risk of heart attack, osteoarthritis, common arthritis, ovarian cancer, breast cancer, type 2 diabetes, and obesity. It was a surprising result, especially in light of how well the Danish health care system works” says Hollegaard.
Citera
2026-06-21, 02:43
  #168
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Vad som påverkar också är förtryck.

Pojkar som lever i ett förtryck av kvinnor som hatar dem överlever inte lika länge som pojkar som lever under normala förhållande. Denna kvinna som öppnar tråden påpekar bara att det blivit vanligare att kvinnor pratar om det ,vilket kan bero på olika saker.

- De har internet där de kan prata med de med samma åsikter.

- Det finns mer texter och ideologier som hatar pojkar och därför blir det vanligare kvinnor pratar om detta.

- Utvecklingen går mot mer hat mot pojkar.

Av den anledningen kan det vara bra att dessa föder flickor ,eftersom inget hat skapas i onödan i samhället. Många kvinnor vill ha så lite att göra med det manliga som möjligt ,de blir deprimerade om de tvingas att umgås med män ,dessa kvinnor gifter sig inte med män så om de skaffar barn blir det inte med någon man. En pojke som växer upp i den miljön och tvingas gå i pride-parader som unga ofta redan i barnvagnen och hör bara dessa kvinnors verklighet mår inte bra.

Det stämmer inte att kvinnor lever längre om de föder söner det är bara något de hittat på för att motivera dessa kvinnor skaffa söner.

https://www.sciencenordic.com/denmark-videnskabdk-womens-health/mothers-to-all-boys-have-shorter-life-expectancy-and-more-illness/1444340

Women who only give birth to boys have a shorter life expectancy and run a higher risk of becoming ill compared with mothers of daughters, or both sons and daughters, shows a new Ph.D. thesis.

She has studied eight diseases and their causes among women in Denmark between 1980 and 2010 using data from the Danish National Register.

“My study shows that women who’ve only given birth to boys have a slightly higher risk of heart attack, osteoarthritis, common arthritis, ovarian cancer, breast cancer, type 2 diabetes, and obesity. It was a surprising result, especially in light of how well the Danish health care system works” says Hollegaard.

Mycket intressant artikel. Verkar som om det här med graviditet och det komplexa samspelet mellan foster och kvinna kan liknas vid ett isberg. Det mesta är fortfarande kvar att upptäckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in