Citat:
Ursprungligen postat av
MargoMCCCX
Den danska (tror jag det var) studien visade att kvinnor som fött söner levde i genomsnitt 1.6 år längre än andra kvinnor pga högre andel y- kromosomer i blodet. Förklaringen/orsaken har de inte rett ut än.
Andra studier har visat att kvinnor som föder fler än 2 barn lever kortare än kvinnor som fött färre barn. Därför har medellivslängden ökat för kvinnor över i stort sett hela världen till 74.5 år (tror jag det var). På grund av att födelsetalen gått ner över i stort sett hela världen.
Men överlag ska man nog inte stirra upp sig över sånt här. Det viktigaste är att man inte röker, inte dricker för mycket, har koll på sitt blodtryck, äter någorlunda bra och rör sig varje dag i en halvtimme-timme. Man kan tänka uthållighet - styrka - smidighet. Typ cykling/promenad - tung styrketräning - yoga/stretching (eller liknande)
Sen detta - anledningen till varför japanska kvinnor blir bland de äldsta i världen är tajta sociala relationer. Eftersom vi är flockdjur är sannolikt andra människor det viktigaste för oss. Kan räcka att man utbyter några ord med kassörskan/kassören på Ica eller liknande på regelbunden basis
Vad som påverkar också är förtryck.
Pojkar som lever i ett förtryck av kvinnor som hatar dem överlever inte lika länge som pojkar som lever under normala förhållande. Denna kvinna som öppnar tråden påpekar bara att det blivit vanligare att kvinnor pratar om det ,vilket kan bero på olika saker.
- De har internet där de kan prata med de med samma åsikter.
- Det finns mer texter och ideologier som hatar pojkar och därför blir det vanligare kvinnor pratar om detta.
- Utvecklingen går mot mer hat mot pojkar.
Av den anledningen kan det vara bra att dessa föder flickor ,eftersom inget hat skapas i onödan i samhället. Många kvinnor vill ha så lite att göra med det manliga som möjligt ,de blir deprimerade om de tvingas att umgås med män ,dessa kvinnor gifter sig inte med män så om de skaffar barn blir det inte med någon man. En pojke som växer upp i den miljön och tvingas gå i pride-parader som unga ofta redan i barnvagnen och hör bara dessa kvinnors verklighet mår inte bra.
Det stämmer inte att kvinnor lever längre om de föder söner det är bara något de hittat på för att motivera dessa kvinnor skaffa söner.
https://www.sciencenordic.com/denmark-videnskabdk-womens-health/mothers-to-all-boys-have-shorter-life-expectancy-and-more-illness/1444340
Women who only give birth to boys have a shorter life expectancy and run a higher risk of becoming ill compared with mothers of daughters, or both sons and daughters, shows a new Ph.D. thesis.
She has studied eight diseases and their causes among women in Denmark between 1980 and 2010 using data from the Danish National Register.
“My study shows that women who’ve only given birth to boys have a slightly higher risk of heart attack, osteoarthritis, common arthritis, ovarian cancer, breast cancer, type 2 diabetes, and obesity. It was a surprising result, especially in light of how well the Danish health care system works” says Hollegaard.