2025-12-19, 15:58
Avstängd
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvLMBj/rosanna-mottes-av-hatstorm-efter-att-ha-anmalt-overgrepp

Citat:

Måndag morgon.

15 september.

Rubriken lyder:

Felicia anmäler kollega efter kollega för våldtäkt

Texten fortsätter:

Varje anklagelse utreds och sätter spår i de anklagades liv.

– Helst hade man ju velat ha på papper att man är oskyldig.

Två timmar senare skapas en Flashback-tråd.

Tre timmar senare är ”Felicias” identitet röjd.

(FB) Felicia anmäler kollega efter kollega för våldtäkt
Skärmdumpar från Flashback i artikeln.
Citera
2025-12-19, 16:23
Medlem
kalkryggars avatar
Ja det är en hemsk situation. Det är så klart alltid svårt att avgöra om någon har hänt eller inte när det inte finns mer än de två inblandade å fråga.

Men här erkänner ju faktiskt män som mår dåligt av att de våldtagit henne och ändå går fria.

Men kan också se hur folk här på Flashback uttrycker sig som typiska incels. Man undrar varför folk ger sig på en våldtagen kvinna på det sättet. Vad har de för brister i livet som gör det?
Citera
2025-12-19, 17:57
Medlem
Svårt att avgöra vad som är sant och inte.

Ja, det finns galna tjejer som mår dåligt och då anklagar och anmäler.
Ja, det finns tjejer som blivit våldtagna många gånger av olika män.

Jag minns en tjej i klassen som förlorade sin pappa när vi gick i sexan.
Efter det började hon dricka, va på fester och hänga med mycket äldre killar.
När hon var 17 hade hon gjort 2 aborter och en sån tjej kan ju ha blivit våldtagen hur många gånger som helst egentligen.
Citera
2025-12-19, 18:49
Medlem
Zaedrewss avatar
20 pers har alltså våldtagit henne. Jo visst kan ha hänt och hon har ju åtminstone fått en inspärrad.

Ca 5 kvinnor blir ju årligen fällde för falsk anmälan rörande våldtäkt. Just där vet rättsväsendet att den siffran är ett extremt mörkertal. För att just få en kvinna fälld för det kräver extrema bevis och ett typ erkännande.

Men just det gör väl att kvinnor som ständigt verkar bli utsatta till slut kommer få det lite svårt att få sin berättelse trodd. En gång OK, men att ständigt bli utsatt då kommer det säkert störa på patrull. Ner i papperskorgen närmast direkt.

De hade ju förövrigt gallrat bra där för att få med de inlägg som gör att Flashback ser som mest sjukast ut Tror nog tråden innehåll mer än sådana inlägg. Folk som var på hennes sida också.
Citera
2025-12-19, 23:43
Medlem
Brain Damages avatar
Ja, det är en erkänd sanning att de sexualbrottslagar vi har i Sverige skapar en hel del oskyldigt dömda och/eller utpekade. Men vad vill du med denna tråd då det redan finns en?
Citera
2025-12-20, 01:28
Avstängd
kyrkstockens avatar
Hade vi inte ett snarlikt fall nyligen? typ våras? Kanske är samma?
Citera
2025-12-20, 09:00
Medlem
NiccoJs avatar
Om hon nu upplever sig bli våldtagen mest hela tiden borde hon få hjälp att sluta med sitt riskbeteende. Alternativt en röd flagga att bära runt på så pojkarna håller sig borta.
Citera
2025-12-20, 09:28
Medlem
Galejans avatar
Enligt den andra tråden har hon ju anmält 25 personer för våldtäkt och närmare hundra andra för olika typer av sexuella övergrepp, bland dem hennes grannfru(!). Det råder ingensomhelst tvivlan och att Rosanna/”Felicia” lider av kraftig psykisk ohälsa och är en vandrande fara för sin omgivning. Hon kommer förr eller senare att sätta dit någon som bestämmer sig för att ta henne själv med sig i fallet. Den här typen av dårar brukar förr eller senare ramla på en annan dåre, it’s a numbers game.

Citat:
Felicia, som egentligen heter något annat, är i 35-årsåldern och genom åren har hon enligt egen utsago blivit våldtagen av 25 personer och utsatt för andra former av sexuella övergrepp av närmare hundra. I en polisutredning framgår det att hon under loppet av två år polisanmält nio personer för våldtäkt. Oftast är det kolleger på jobbet. På olika arbetsplatser, i olika branscher. I utredningarna figurerar män, men också kvinnor. Ibland yngre men oftast äldre. En kollega dömdes för våldtäkt. En annan åtalades men frikändes. I ett tidigare fall dömdes en man för sexuellt ofredande efter att ha skickat en dickpic. Resten av alla polisutredningar om våldtäkt, våldtäktsförsök och sexuella trakasserier mot Felicia har förr eller senare lagts ner.
Citera
2025-12-20, 15:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Enligt den andra tråden har hon ju anmält 25 personer för våldtäkt och närmare hundra andra för olika typer av sexuella övergrepp, bland dem hennes grannfru(!). Det råder ingensomhelst tvivlan och att Rosanna/”Felicia” lider av kraftig psykisk ohälsa och är en vandrande fara för sin omgivning. Hon kommer förr eller senare att sätta dit någon som bestämmer sig för att ta henne själv med sig i fallet. Den här typen av dårar brukar förr eller senare ramla på en annan dåre, it’s a numbers game.

Jo det kan ju bli det att till slut blir hon åtalad för falsk anmälan. Sedan dömd till rättpsyk för just inte bara hennes bästa utan omgivningens också.

Sådana mängder av anmälningar det skulle ju inte ens en kvinna som gick runt med en skylt snälla våldta mig komma upp i. Det falller på omrimligt och ja risken blir ju då förr eller senare kommer hon anmäla en riktig farlig ena. Som kanske våldtar och mördar henne för just som hämnd. Sedan det givna då en person som skriker vargen kommer kommer ju inte bli trodd om vargen faktiskt kommer. Så hon kan ju bli utsatt då för en riktig våldtäkt och polisen bara. Nej inte hon igen! Ner i korgen med den anmälan på direkten...
Citera
2025-12-20, 16:44
Medlem
Hade det varit sexuellt antastning så kan jag förstå att vissa tjejer blir extremt utsatta då jag har hört tjejer berätta detta för mig. Är man en social person och är ute mycket så kan jag tyvärr tro på siffran och även flera 100 antastningar. På en kväll så skulle det säkert kunna ske flera gånger. Men att så många personer våldtar henne, det är extremt svårt att tro. Hon är ju inte ens snygg, jag hade inte rört henne om jag fick betalt ens och det säger mycket. Men det är klart att vissa killar säkert gillar henne, killar vill ju knulla allt på 2 ben när inte ens svenska åldringar går säkra för invandrare.

Hon är 35, så om vi säger att hon blir våldtagen 1-2 ggr om året sen hon var 20år.
Hon festar 2 dagar i veckan i 50 veckor, det är 100 tillfällen. Så 1-2% av dessa 100 tillfällen så kanske det inte är så konstigt att det skulle hända och speciellt om man är en person som saknar säkerhetskänsla, varningar, naiv som bara litar på vad folk säger.

Jag skulle vilja veta mer om omständigheterna när hon säger hon blir våldtagen.
Om man ska välja att tro på detta då dom har lagt ut män som ska ha erkänt via sms.

1. Hon måste ju ha noll varningsignaler i sin kropp, inga redflags eller något och blint litar på alla hon träffar.

2. Hon måste hängt med vem som helst som säger nu har vi efterfest hemma hos mig.

Men att många kollegor skulle våldta henne, varför är dom så dumma att riskera sitt jobb och liv, för en kvinna som inte är okänd som kan anmäla dom.

Att det går så långt att man blir våldtagen 25 gånger det borde ju säga henna att hon får ändra något så hon blir säkrare men hon verkar ju ha noll säkerhetstänk. Redan om man blir våldtagen en gång så får man börja tänka om men allt är ju beroende på hur våldtäkten skedde, i vilket sammanhang. Beror det på festande, var det en okänd, bekant, kollega, vän, släkting osv.
Om jag hade varit tjej så hade jag en jävla massa säkerhetstänk. Det är klart att man som tjej kanske chansar ibland och vissa våldtäktsmän har ju varit extremt snälla och charmig tills dom blir ensamma. Så jag förstår att vissa fall är det omöjligt att som tjej veta.
Men att inte hitta ett sätt efter 25 gånger och hon blivit våldtagen av flera kollegor.
Hennes jobb är ju dessutom ensam arbete, hon är ju chaufför.
Citera
2025-12-20, 17:40
Medlem
ghty43s avatar
Varför kan ingen vissa upp ett ända mål nr till tingsrätt där hon är inblandad i ? Kallar sånt för fake news
Citera
2025-12-20, 17:43
Avslutad
Än mer skrämmande är ju den totala uppslutningen av sinnessjuka kvinnor i artikelns kommentarsfält på Facebook.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in