Citat:
Ursprungligen postat av
BengtGunther
Jag har råkat göra lite högst omläpliga sökningar på min dator. När jag går in för att radera står det att detta är en dator om kontroleras av Administratörer och att denna åtgärd ej är möjlig förän dem godkänner det (behöver en kod). Sökningarna är till en del furryrelaterade och andra olämpliga saker och vill måste bort dessa (glömde gå in i inkognto mode då dessa gjordes) Någon som vet hur jag tar mig förbi detta / bra bortföklaring. funderar på att ha som sista utväg söka upp massa annat skit för att försöka dränka den så man inte ser det om man går in. Har vi några hackers inne på forumet?
(Går på gymnasiet och är 18+ (3e året))
kan du hacka är det fullt möjligt att radera. men då måste du va snabb och kunna systemet bra. mycket loggas i .log filer och möjligen i .db databas filer. kan bli lurigt men inte helt omöjligt. har du varit inloggad på din användare så kan de bli svårt. du får komma på en "ursäkt" om du inte vill att de ska leda till åtal. beror såklart på omständigheter. beroende på vad som söktes.
Kort och enkelt
Du kan inte radera skolans loggar själv.
Att göra massor av nya sökningar tar inte bort eller “gömmer” en gammal sökning.
I databaser och loggar finns tid, användare och ordning kvar ändå.
👉 Alltså: den “dåliga sökningen” försvinner inte bara för att du söker annat efteråt. om du har riktigt otur. jag vet inte vilket system som finns där du loggade in. vissa system har en trigger som triggas om vissa sökord används tex: porr våld eller droger osv. inte 100% att dom hittar just din sökning om det är många på skolan eller om dom inte har någon "trigger"