Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-17, 21:28
Medlem
BengtGunthers avatar
Jag har råkat göra lite högst omläpliga sökningar på min dator. När jag går in för att radera står det att detta är en dator om kontroleras av Administratörer och att denna åtgärd ej är möjlig förän dem godkänner det (behöver en kod). Sökningarna är till en del furryrelaterade och andra olämpliga saker och vill måste bort dessa (glömde gå in i inkognto mode då dessa gjordes) Någon som vet hur jag tar mig förbi detta / bra bortföklaring. funderar på att ha som sista utväg söka upp massa annat skit för att försöka dränka den så man inte ser det om man går in. Har vi några hackers inne på forumet?

(Går på gymnasiet och är 18+ (3e året))
Citera
2025-12-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGunther
Jag har råkat göra lite högst omläpliga sökningar på min dator. När jag går in för att radera står det att detta är en dator om kontroleras av Administratörer och att denna åtgärd ej är möjlig förän dem godkänner det (behöver en kod). Sökningarna är till en del furryrelaterade och andra olämpliga saker och vill måste bort dessa (glömde gå in i inkognto mode då dessa gjordes) Någon som vet hur jag tar mig förbi detta / bra bortföklaring. funderar på att ha som sista utväg söka upp massa annat skit för att försöka dränka den så man inte ser det om man går in. Har vi några hackers inne på forumet?

(Går på gymnasiet och är 18+ (3e året))
kan du hacka är det fullt möjligt att radera. men då måste du va snabb och kunna systemet bra. mycket loggas i .log filer och möjligen i .db databas filer. kan bli lurigt men inte helt omöjligt. har du varit inloggad på din användare så kan de bli svårt. du får komma på en "ursäkt" om du inte vill att de ska leda till åtal. beror såklart på omständigheter. beroende på vad som söktes.
Kort och enkelt
Du kan inte radera skolans loggar själv.
Att göra massor av nya sökningar tar inte bort eller “gömmer” en gammal sökning.
I databaser och loggar finns tid, användare och ordning kvar ändå.
👉 Alltså: den “dåliga sökningen” försvinner inte bara för att du söker annat efteråt. om du har riktigt otur. jag vet inte vilket system som finns där du loggade in. vissa system har en trigger som triggas om vissa sökord används tex: porr våld eller droger osv. inte 100% att dom hittar just din sökning om det är många på skolan eller om dom inte har någon "trigger"
Senast redigerad av higherlife 2025-12-17 kl. 22:25. Anledning: omformulering
Citera
2025-12-17, 23:01
Medlem
sommarlovs avatar
Har svårt att tro att en webbläsare skulle kräva admin för att radera historik.

Låter AI förklara:

To clear your browser cache, use the shortcut Ctrl+Shift+Delete (Windows) or Cmd+Shift+Delete (Mac), select "Cached images and files" (and optionally cookies/history) for the desired time range (like "All time"), and click "Clear data" in most browsers like Chrome, Edge, or Firefox; this removes temporary files, fixing site issues and freeing space.

For Google Chrome & Edge (Desktop)
Shortcut: Press Ctrl + Shift + Delete (Windows) or Cmd + Shift + Delete (Mac).
Menu (Chrome): Click the three dots > Settings > Privacy and security > Clear browsing data.
Menu (Edge): Click the three dots > Settings > Privacy, search, and services > Clear browsing data > Choose what to clear.
Settings: Choose a time range (e.g., "All time").
Select: Check boxes for "Cached images and files" and "Cookies and other site data" (optional).
Clear: Click "Clear data" or "Clear now".

For Firefox (Desktop)
Shortcut: Use Ctrl + Shift + Delete (Windows) or Cmd + Shift + Delete (Mac).
Menu: Click the three lines > History > Clear Recent History.
Settings: Set time range to "Everything," check "Cache," and click "OK."

For Mobile (Chrome on Android)
Open Chrome: app.
Tap the three dots (More) > History > Clear browsing data.
Choose "All time" for the range, check "Cached images and files," and tap "Clear data".

For Mobile (Chrome on iOS)
Open Chrome: app.
Tap the three dots (bottom right) > Settings > Privacy > Clear Browsing Data.
Select "All Time," check "Cached Images & Files," and tap "Clear Browsing Data".
Citera
2025-12-18, 11:09
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Har svårt att tro att en webbläsare skulle kräva admin för att radera historik.
Det är inga som helst konstigheter. Det går att låsa ner ett användarkonto i Windows riktigt hårt.
Citera
2025-12-18, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är inga som helst konstigheter. Det går att låsa ner ett användarkonto i Windows riktigt hårt.
De flesta skolor jag känner till kör Linux och Chrome OS.
Citera
2025-12-18, 12:01
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
De flesta skolor jag känner till kör Linux och Chrome OS.
Vilket går att låsa ner ännu mer.
Citera
2025-12-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Vilket går att låsa ner ännu mer.
Jepp.
Citera
2025-12-18, 12:52
Medlem
WetCigarettes avatar
Det är inte olagligt att kolla på porr. Inget kommer hända. Om någon från skolan mot förmodan skulle konfrontera dig med det då ställer du till ett jävla rabalder bara och fräser om integritet och frågar hur han tror det skulle låta om folk fick reda på att han snokar i elevernas sökhistorik. Säg att det är kränkande. Säg åt honom ”jag ringer aftonbladet om du tar det här vidare gubbjävel” så är den saken klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in