2025-12-17, 07:05
Medlem
NiccoJs avatar
Tittar på beg elbil runt 300”.
Mustang o polestar är ju tuffa bilar, vilken borde krångla minst?
Citera
2025-12-17, 08:06
Medlem
BEATNGU-NR1s avatar
Jag har bara hört från alla belivers att elbilar aldrig krånglar. Eller är det kanske så att dom gör det ändå, och att folk ha insett det. Annars funkar ju bägge lika bra.
Citera
2025-12-17, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ

Har du familj så kan de som sitter i baksätet i en Polestar vara max 1,40 långa. Extremt tajt bak med ännu värre takhöjd. Trång bil.

Mustangen.. Jag tycker den e skitful och tråkig men det är smaksak. Har inte provat den så kan inte säga mer men känns inte som en bra elbil.
Citera
2025-12-17, 09:18
Medlem
Ingen av dessa två är problemfria. Dras med många vanliga fel. Båda är långt ner på min lista av elbilar.
Citera
2025-12-17, 09:31
Medlem
Ashin-Wirathus avatar
Mach-E verkligen inte, de klarar inte av Svensk klimat, många som jag har set har rost runt emblemet. När bilarna är runt ett år gammal.

Polestar har bättre galvad kaross men har andra problem, men mindre än de flesta.
Citera
2025-12-17, 15:48
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashin-Wirathu
Mach-E verkligen inte, de klarar inte av Svensk klimat, många som jag har set har rost runt emblemet. När bilarna är runt ett år gammal.

Polestar har bättre galvad kaross men har andra problem, men mindre än de flesta.
Ok, då kanske det är svaret…
Nackdelen är väl att polestar är en firma på dekis vilket inte är någon fördel, möjligtvis att Volvo tar över om det blir kk.
Citera
2025-12-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollish
Ingen av dessa två är problemfria. Dras med många vanliga fel. Båda är långt ner på min lista av elbilar.

Nämn ett vanligt fel på Polestar 2.
Nätverksproblem eller problem med med infotainmentsystemet är det enda jag kommer på men det mesta är löst med uppdateringar nu.

Många på internet som har problem. Speciellt från USA men dom har inte samma internet som vi har i Sverige. Inget att bry sig om.

Forden skulle jag aldrig köpa med tanke på hur Ford hanterar garantier. Har inte så mycket erfarenhet av att laga dom men har lagat några på rostskyddsgaranti. Ford betalar ca 20 minuters arbete och lack med sprayburk för att åtgärda en rostig dörr. Dörren kommer garanterat att börja rosta igen men det skiter Ford i. Nu är det verkstadens garanti och inte Fords rostskyddsgaranti längre. Verkstaden måste också köpa in en speciell stämpelklocka för garantiarbeten där varje moment i arbetet ska stämplas med tid och vad som görs, även toalettbesök ska stämplas. Stämpelkortet skickas till Ford och måste godkännas innan verkstaden får betalt. Anser dom att något är fel stämplat vilket är ganska vanligt eftersom ingen fattar vad man ska göra så betalar dom inget.Hela processen tar ungefär ett år från att kunden anmäler ett garantiärenden tills att det är klart. Verkstaden får inte heller informera kunden om fel som kan gå på garanti. Kunden måste anmärka själv på det.
Citera
2026-01-01, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .caz
Nämn ett vanligt fel på Polestar 2.
Nätverksproblem eller problem med med infotainmentsystemet är det enda jag kommer på men det mesta är löst med uppdateringar nu.

Många på internet som har problem. Speciellt från USA men dom har inte samma internet som vi har i Sverige. Inget att bry sig om.

Verkstadsperspektiv: Polestar 2 är full av vanliga fel. Inte motorhaverier, men ständigt elektronik- och mjukvarustrul. TCAM tappar uppkoppling, infotainment låser sig, kameror slutar fungera, felmeddelanden utan orsak.
Många bilar inne flera gånger för samma skit. ”Uppdatering löser det” är standardsvaret, men ofta kommer kunden tillbaka. OTA i all ära, men det ersätter inte fungerande hårdvara.

Mekaniskt håller de, ja – men det är mycket spring till verkstad för småfel. Den som tror att Polestar 2 är problemfri har inte sett verkligheten från lyften.

Vi har A4 efter A4 med vanliga fel, vi har kunden som lämnat in sin bil 10-15 gånger på ett år. Småfel visst men blir ju krångel att lämna in bilen hela tiden.
Citera
2026-01-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ

Kanske bara jag men köper aldrig en elbil beg utan garantier.
Kolla med typ Carla som är nischade..
En ford, skojar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in