Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2025-12-17, 14:16
Medlem
Men nu har jag börjat tänka om. Igår såg jag något som fick mig att misstänka att det är mer än så han gör där ute... och då sjunker den där inledande sympatin drastiskt. Hyresvärden kanske är bästa vägen att gå. Klaga på "lukt i uthuset" och låta dom upptäcka vad dom vill.
Senast redigerad av redneck71 2025-12-17 kl. 14:43.
Citera
2025-12-17, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
ok. då får du välja själv vad för samhälle du vill leva i. knarkare till grannar hade jag inte accepterat hur som helst .
Ha i åtanke att amfetaminet, alfa pvp, heroin och en bunt andra farliga droger inte luktar. Folk misshandlar på dessa droger, även alkohol. Cannabis? Möjligt speciellt med alkohol men mindre sannolikt.
Den minst farliga drogen är den du är upprörd över.
Citera
2025-12-17, 14:39
Avstängd
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redneck71
Någon "utslagen pundare" är han inte. Jag hade aldrig gissat något dylikt själv. För mig var det månadens hakfall när dottern berättade för mig vad lukten var för något.

Din dotter röker och du får förutom till grannen, köpa vape till din dotter. Det skulle bli en perfekt julklapp!

Grannsämjan intakt!
Citera
2025-12-17, 18:34
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Ha i åtanke att amfetaminet, alfa pvp, heroin och en bunt andra farliga droger inte luktar. Folk misshandlar på dessa droger, även alkohol. Cannabis? Möjligt speciellt med alkohol men mindre sannolikt.
Den minst farliga drogen är den du är upprörd över.

Vad man pundar ändrar inte min inställning. Så länge knarket oavsett om det luktar eller ej, inte påverkar mig, förpestar min allmänna tillvaro och min husfrid bryr jag mig inte på detaljnivå vad det är för knark och typ utav pundare.
Citera
2025-12-18, 01:22
Medlem
smoerreboms avatar
Du läser på om narkotikabrott och om orosanmälan till soc och om störningar enligt hyreslagen. Sen går du in på hans tomt och förklarar allmänt hur det fungerar i världen och att det är viktigt med goda relationer till sina grannar annars kan vardagen förändras till det sämre. Signalen är att det här är bara mycket små saker i ditt liv men du inte gillar lukten av marijuana i din bostad där dina barn bor lika lite som du gillar staten och dess futtiga myndigheter. Dominera honom och lägg ut texten. Han ska inte veta var han har dig utan bli osäker.
Citera
2025-12-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Du läser på om narkotikabrott och om orosanmälan till soc och om störningar enligt hyreslagen. Sen går du in på hans tomt och förklarar allmänt hur det fungerar i världen och att det är viktigt med goda relationer till sina grannar annars kan vardagen förändras till det sämre. Signalen är att det här är bara mycket små saker i ditt liv men du inte gillar lukten av marijuana i din bostad där dina barn bor lika lite som du gillar staten och dess futtiga myndigheter. Dominera honom och lägg ut texten. Han ska inte veta var han har dig utan bli osäker.
Jag är inte 100% på att det är knark som luktar. Det är bara ord från dottern, som jag litar på. Men jag har läst på lite om HONOM i stället och vet hur jag ska ta honom... och kommer inte att ha några problem att hålla honom på en "lägre våning".

Han är tydligen en kille som haft det mycket värre än idag och trots det lilla han (kanske) håller på med idag, går det nu mycket bra för honom... med familj, egen bostad, eget jobb... ett 'vanligt liv'. Men utanförskap och sånt där är nog inget han vill tillbaka till, så det är nog ingen som vill bli bannlyst av kommunens största hyresvärd. Jag har heller ingen lust att vara den som knuffar tillbaka honom i något värre, så jag tänker definitivt ta det med honom först... och förklara allt om hur HYRESVÄRDEN kommer att se på saken om dom kommer till mig om lukt i uthuset och upptäcker att det är honom det kommer ifrån (knark, bensin, skunkfarm... vad som helst). I deras ärendehantering övergår det direkt från 'felanmälan' till 'störning'. Jag är rätt säker på att han kommer att göra allt för att hålla i det han tagit sig tillbaka till.

Han är knappast någon kaxig "här bestämmer jag"-typ heller. Tungt missbruk, rehabboende och arbetskollektiv för 10 år sedan. Det tar längre tid än så för ett självförtroende att hämta sig. Tydligen är även han relativt nyinflyttad... och det tänker jag utnyttja. När han flyttade dit för drygt ett år sedan blev det för honom första kontakten med denna hyresvärd. Jag har bott hos denna hyresvärd i 30+ år (sedan han låg på mammas mage och dreglade)... så när jag nämner det och säger att "jag vet hur dom hanterar sånt här" tvivlar jag inte på att han kommer att både lyssna och göra som jag säger.
Senast redigerad av redneck71 2025-12-18 kl. 13:24.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in