2025-12-15, 16:23
Avslutad
https://www.vk.se/2025-12-15/pokerprofil-haktad-i-stor-knarkharva-a09f8

Mannen, som är i 50-årsåldern, har vunnit flera titlar i poker och spelat in flera miljoner kronor genom åren.

I början av december greps mannen av polisen.

– Det var våra spanare som genomförde gripandet med hjälp av polisen i Stockholm, säger Thomas Palmgren, chef för polisens spaningsavdelning i Västerbotten.

Efter gripandet häktades mannen misstänkt för synnerligen grovt narkotikabrott under en period mellan den 11 november och 23 november 2025.

Brottsligheten ska ha begåtts i Umeå, Skellefteå, Sundsvall, Luleå, Husby, Jönköping och Helsingborg under den aktuella perioden, enligt handlingar från tingsrätten.

Någon som vet vem det är?
Citera
2025-12-15, 17:16
Medlem
Ken* Lennaard* är 54 år....

Och tidigare dömd....
Citera
2025-12-15, 17:34
Medlem
MrInks avatar
Var det inte en man från Umeåtrakten som gick långt i WSOP för 15-20 år sedan? Han borde vara runt 50 idag.
Hans efternamn började på B (om jag minns rätt).
Citera
2025-12-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Var det inte en man från Umeåtrakten som gick långt i WSOP för 15-20 år sedan? Han borde vara runt 50 idag.
Hans efternamn började på B (om jag minns rätt).

Men har det brunnit helt i huvet på dej eller? Gör nån form av research innan du kastar ur dej sånt.
Citera
2025-12-15, 18:13
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiltannna
Men har det brunnit helt i huvet på dej eller? Gör nån form av research innan du kastar ur dej sånt.
Jag ställer en fråga. Har inte påstått något och inte skrivit något namn.
Lär dig läsa!
Citera
2025-12-15, 18:24
Medlem
Jag skulle bli förvånad om personen äns är från Umeå i grund och botten.. "Brottsligheten ska ha begåtts i Umeå, Skellefteå, Sundsvall, Luleå, Husby, Jönköping och Helsingborg". Men det är inte den person du frågade om iaf. Tror du inte att det skulle kännas sjukt olustigt att bli förknippad ett sånt allvarligt brott för en varlig kille? Finns tusentals personer som "tjänat" miljoner på poker genom åren.
Citera
2025-12-15, 18:33
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Jag skulle bli förvånad om personen äns är från Umeå i grund och botten.. "Brottsligheten ska ha begåtts i Umeå, Skellefteå, Sundsvall, Luleå, Husby, Jönköping och Helsingborg". Men det är inte den person du frågade om iaf. Tror du inte att det skulle kännas sjukt olustigt att bli förknippad ett sånt allvarligt brott för en varlig kille? Finns tusentals personer som "tjänat" miljoner på poker genom åren.
Det är sant. Troligen en schtåckhålmare.
Citera
2025-12-15, 18:35
Avslutad
Citat:

En tidigare framgångsrik pokerprofil sitter häktad misstänkt för omfattande narkotikabrottslighet i en utredning med utgångspunkt från Umeå.

Det kan stämma. Dock har utredningen utgångspunkt från Umeå.

Gärningsmannen är inte pokerproffs längre som jag förstår det.
Citera
2025-12-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
En tidigare framgångsrik pokerprofil sitter häktad misstänkt för omfattande narkotikabrottslighet i en utredning med utgångspunkt från Umeå.

Det kan stämma. Dock har utredningen utgångspunkt från Umeå.

Gärningsmannen är inte pokerproffs längre som jag förstår det.

https://www.vk.se/2025-11-23/sa-knacktes-ledningen-for-dalennatverket-i-umea-02f97

Förmodligen samma ursprung som dessa dvs från södra Sverige
Citera
2025-12-15, 20:32
Medlem
Citat:
https://www.vk.se/2025-11-23/sa-knacktes-ledningen-for-dalennatverket-i-umea-02f97

Förmodligen samma ursprung som dessa dvs från södra Sverige

De skriver ju i artikeln att de inte ser någon koppling till ärendet med dalennätverket?
Citera
2025-12-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paninisuchimi
De skriver ju i artikeln att de inte ser någon koppling till ärendet med dalennätverket?

Inte samma ärende. Men samma nätverk. De skriver ju "Enligt polisen är den häktade mannen kopplad till Dalennätverkets hantering av narkotika."
Citera
2025-12-15, 21:16
Medlem
H@rnemo?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem