2025-12-15, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Fast det har de ju verkligen. De var aktiva och organiserade extrem-judar som stödjer och hyllar massmördandet av civila i Gaza. De skickar pengar till Israels militär och en del av dem var säkert själva fd israeliska militärer.

Jo jag förstår vad du menar men det är ju inte fastställt att så var fallet utan det är mer spekulation om de var militärer eller ej. Många samlar ju pengar till isreal och en del till Hamas så jag tycker båda gör fel. Men i framtiden så ser vi ju redan nu att usa och Israel är påväg att fallera när ny makter tar över. Även befolkningsdemografin förändras så att i slutändan kommer stödet till isreal att vara helt borta
Citera
2025-12-15, 11:13
Medlem
Låt oss börja diskussionen i rätt ände... Varför tillåts dessa mörka figurer att ens få fira "hanukkah" i dessa länder?

https://www.unz.com/estriker/hanukkah-an-anti-greek-blood-libel/

Nu är mycket av judarnas teologiska tankegods hittepå som avraham, moses, esther osv historierna.

Men borde dom ens få fira hur dom slaktar och förgör vita människor på detta oblygsamma sättet?
Citera
2025-12-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Det här med antisemitism har tagit lite väl löjliga proportioner.
Aldrig varit och är inte judehatare men nog måste man ställa sig frågan om det verkligen är en slump att överallt där det finns mycket pengar så är antalet judar oproportionerligt stort. Bland väldens rikaste, den enorma mediaindustrin, chefer på storföretag m.m.
Redan gamle Adolf beskyllde dem för att ligga bakom Tysklands ekonomiska nedgång innan WW2 och i efterhand så har det visat sig att det inte var helt fel då de var väldigt duktiga på att suga ut pengar ur tysk ekonomi i form av bl.a lån med hög ränta.
Nu tycker jag inte dom gör något fel med araberna men dom gör saker mot araberna som man direkt skulle kunna sätta ett likhetstecken till nazisterna för men det för man absolut inte säga och gör man det så är man anti förhudskapning.

Nu har det varit synd om judarna sen andra världskriget och i takt med att antalet överlevande från denna tid tunnats ut till nästan ingenting behövs något nytt dom kan gömma sig bakom så de kan verka fritt och påverka politiken i andra länder.

Dom smyger under radarn mha offerkoftan och det har gått så lång att de flesta moderna länder idag har någon sorts lagstiftning som gör det olagligt att peka ut dem som grupp.
Så det finns ingen som officiellt som kan connect the dots som jänkarna säger.

Lite som när Trump sa att Europa och speciellt Sverige håller på att gå åt helvete pga av immigrationen.
Då ställde sig Dvärgen upp precis som många andra europeiska politiker och skaka på huvudet med ett snett leende.
Så länge de som styr inte lever i samma verklighet som de som de styr över så lär vi aldrig få någon rätsida på något.

Det är ju helt sjukt att judar har en sådan fördel gentemot den lokala befolkningen i varje land. Att man inte kan får samma rättigheter som en jude i sitt eget land.till och med våran impotenta dvärg som inte kan få barn, har ju tydligt sagt att judar är en speciell grupp gentemot andra i samhället. Sinnessjukt
Citera
2025-12-15, 11:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Det är ju helt sjukt att judar har en sådan fördel gentemot den lokala befolkningen i varje land. Att man inte kan får samma rättigheter som en jude i sitt eget land.till och med våran impotenta dvärg som inte kan få barn, har ju tydligt sagt att judar är en speciell grupp gentemot andra i samhället. Sinnessjukt

Vad är det för rättigheter du menar? Att kunna gå runt med en Davidsstjärna är ju ingenting som judar har rätt att göra i Sverige utan att bli hotad.
Citera
2025-12-15, 11:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NationsofSweden
Låt oss börja diskussionen i rätt ände... Varför tillåts dessa mörka figurer att ens få fira "hanukkah" i dessa länder?

Menar du att kristna inte ska få fira jul i ickekristna länder eller?
Citera
2025-12-15, 11:22
Medlem
Tervulls avatar
Alla idioter med Palestinaflaggor firar idag. Nazisterna och muslimerna följs åt precis som genom hela historien.
Citera
2025-12-15, 12:05
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du är verkligen extremt okunnig.

Bara om man ska utgå ifrån att din syn på judefrågan är korrekt.
Citera
2025-12-15, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Menar du att kristna inte ska få fira jul i ickekristna länder eller?

Nej absolut icke. Inte om de kristna firar att dom slaktar civila i de länder dom råkar befinna sig i som någon typ av "högtid".

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor

Nepp, du är en okunnig, självgod idiot rakt av. Alternativt en krypto i förklädnad.
Citera
2025-12-15, 12:18
Medlem
Wyrdkins avatar
Nu är ju dessa judar oftast oskyldiga men det är ju främst judiska akademiker, filantropiker, kändisar och politiker som främjat öppna fria gränser och vansinnig migration till vita kristna länder, så vad jag tycker...

Poetisk ironi?
Citera
2025-12-15, 12:25
Medlem
Gandalf.1s avatar
Vi kanske skulle se och prata om alla muslimer som systematiskt mördar män, kvinnor och barn runt om i världen. Se till alla islamister som begår fruktansvärda brott mot oskyldiga. Bara att se hur Hamas begår massmord på sitt eget folk för att sprida skräck och få folket till lydnad. Att muslimerna har lidit i Gaza säger jag inget om. Men de har nu kanske lärt sig sin läxa att inte ge sig på det Israeliska folket igen.
Folket i Gaza kan när som helst få slut på kriget om de bara skulle samarbeta med IDF och göra sig av med Hamas.
Det finns hur mkt filmer och bevis för hur Hamas systematiskt torterat och mördar civila folket. Så för min del så tycker jag inte så jävla synd om det palestinska folket. De borde ha vetat vad resultatet skulle bli av att stötta och hylla Hamas den 7/10. Det var ju folkfest på gatorna när barbarerna kom med sina byten från Israel.

Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Fruktansvärt brott i Australien. Dock måste man i diskussionen hålla proportionaliteten och sätta dessa mord i relation till de mord där Israel systematiskt dödar barn, kvinnor och äldre i en helt annan skala och omfattning. Bara antalet dödade barn är ju en faktor 2 000 gånger värre.

Det som skrämmer mig är när vi värderar dessa liv högre än de barn i Gaza som lemlästas och förvägras mat och vatten av Israel.
Citera
2025-12-15, 12:30
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Hänger inte riktigt med nu. Om jag dödar 11 stycken babbestiner på nästa palestinademonstration så ska det sättas i relation till alla terrorbrott som palestinierna orsakat? Det är ingen olyckshändelse att judar är så hatade de har fan kommit i konflikt i europa, med religioner, med etniciteter. Även kristendomen visar judarna att dom inte har något här att göra.
Herre gud så mycket judehat det dök upp i tråden. Är alla araber och serber fastklistrade vid datorn, dreglande av lycka när några judiska civilpersoner blir mördade av något muslimskt avskum?
Vidriga människor. Flashback håller verkligen på att bli judehatets megafon i landet. Och allt är tillåtet?
Citera
2025-12-15, 13:07
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Du skrev att den internationella judemaffian inte bryr om Israel. Det är objektivt inte bara en felaktig uppfattning, utan vad jag brukar kalla en total raka-motsatsen-till-sanningen-uppfattning. Det handlar inte om åsikter eller "min syn". Den internationella judenheten organiserar sig för många saker, men att säkra och stödja Israel är den främsta av dessa. Det finns ingenting den internationella judenheten bryr sig mer om än Israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in