2025-12-13, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Dålig choklad och dyr som fan. Men att det skulle stötta ryssarna är ju bara skitsnack.

Skitsnack lägger vi inte tid på här! Mondelez bidrog förra året med 300 000 000 USD till ryska staten/kriget.
Citera
2025-12-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vad är problemet? De säljer riktigt dålig choklad i en mindre förpackning till ett högre pris. Då köper man inte skiten?

Helt rätt, no more Marabou!
Citera
2025-12-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Exakt vad i dessa askar blev du sugen på?

Hen blev sugen på att stötta israelernas slakt på palestinska familjer!
Citera
2025-12-13, 23:33
Medlem
SportquattroS1s avatar
Varje år i december månad så klagar folk på de här jävla skräpaskarna. Den enda anledningen till att de fortsätter säljas och fortsätter att tillverkas är att folk fortsätter att köpa skiten.

Skuta köp skiten så slutar Mondolez att försämra den.
Citera
2025-12-13, 23:33
Medlem
Jag har i alla fall köpt min sista låda.

Sjukt dålig choklad. Smakar knappt ens choklad bitarna för det mest är oljor och annat skit. Lådan är nu mindre och kostar helt hutlösa summor för vad man får. Jag är redo att säga att exempelvis lilds mjölkchoklad för 14 kr/100 gram är bättre choklad än vad man får i den där lådan på senare år.

Finns mycket bättre lådor eller påsar med kulor från typ Lindt/Anton Berg att köpa som kanske är något dyrare men då smakar det i alla fall choklad.

Orkar inte engagera mig i mondelez och vad det står för och Ryssland och hela grejen. Bara på ren objektiv bedömning politik och allt åt sidan så är det en så jävla dålig chokladask 2025.

Kvalitén på den vanliga chokladen måste också gått ner senaste året. Alltid tyckt den varit bra förut men nu tycker jag den har någon märklig bismak. I alla fall de små förpackningarna som säljs i lösgodiset, är det ens samma som kakorna eller är det också en scam?
Senast redigerad av kalleboool 2025-12-13 kl. 23:36.
Citera
2025-12-13, 23:36
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilostolen
Bra idé, älskar chokladkladdkaka och då kan man undvika Marabou (Mondolez)!
Tack. Ja det är hur gott som helst 😋
Citera
2025-12-13, 23:43
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
50% högre pris, 25% mindre askar och vinsten går till att stötta ryssarna som slaktar ukrainska familjer… Det räcker nu, eller?

Det smakar ju apa ändå så bara köp det inte istället.
Citera
2025-12-13, 23:47
Medlem
Sinraths avatar
Inte ens tittat på skiten sen trillingnöten försvann.
Citera
2025-12-13, 23:51
Medlem
Jazkers avatar
Kan rekommendera Anton Berg Guld. Mycket bättre, inget romrussin och skit.
Citera
2025-12-13, 23:57
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Finns det någon choklad i presentask som inte har palmolja i pralinerna? Tacksam för svar.
Såg flera åldringar i dag på stormarknaden som stoppade ner denna dynga som Alladin/Paradis är.
Citera
2025-12-14, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Marabou's choklad är dessutom äckligt fruktos söt köp Fazer eller annan kvalitetschoklad istället.
De förtjänar inte sin ikoniska status på julbordet eftersom de har förvaltat sitt varumärke så dåligt.
Fazers choklad smakar ju bara socker idag. Var bättre förr. De har väl också dragits med i måttot sämre choklad till dyrare pris.

Satsar hellre pengarna på att köpa kvalitetschoklad i den lokala tillverkningen eller ev. göra den själv.

Marabou är ytterligare ett i raden företag som köpts upp av internationella intressen.
Citera
2025-12-14, 00:38
Medlem
Citat:
50% högre pris, 25% mindre askar och vinsten går till att stötta ryssarna som slaktar ukrainska familjer… Det räcker nu, eller?

Är du inte less på den ändå? Jag skulle inte ens ta emot den om jag fick den gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in