2025-12-13, 21:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilostolen
50% högre pris, 25% mindre askar och vinsten går till att stötta ryssarna som slaktar ukrainska familjer… Det räcker nu, eller?

Medhåll! Undvik skiten. Det finns andra, har t ex sett körsbär i likör i choklad ibutiken.
Citera
2025-12-13, 21:09
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grin-Day
Gör dä själv.
Brukar göra det 😆
Citera
2025-12-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Detär faktiskt svårt att hitta choklad som är gott -
Även Anton berg har blivit lite trist
Men det är klart Marabou tar botten platsen
Lindt, de där blåa/röda stavarna är goda som satan men svinaktigt dyra.
Citera
2025-12-13, 21:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vilostolen
50% högre pris, 25% mindre askar och vinsten går till att stötta ryssarna som slaktar ukrainska familjer… Det räcker nu, eller?
Vinsten går snarare till Israel för att slakta palestinska familjer. Mondelez International är ett amerikanskt bolag. (I den mån de nu betalar någon skatt. Sådana där bolag brukar vara bra på att smita undan)

Värda att köpa är de i alla fall inte. Jag köpte några av deras pre-shrink 200g chokladkakor när de sista såldes ut, men sen får det vara nog.
Citera
2025-12-13, 21:13
Medlem
Likt förbannat köper pensionärer och gamlingar dessa askar "för så har man alltid gjort kring jul".

Man hade kunnat höjt priset med 30% och plockat bort ytterligare 20% till nästa år. Spelar ingen roll, gamlingarna hade köpt skiten ändå.
Citera
2025-12-13, 21:17
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vinsten går snarare till Israel för att slakta palestinska familjer. Mondelez International är ett amerikanskt bolag. (I den mån de nu betalar någon skatt. Sådana där bolag brukar vara bra på att smita undan)

Värda att köpa är de i alla fall inte. Jag köpte några av deras pre-shrink 200g chokladkakor när de sista såldes ut, men sen får det vara nog.
Jag har inte köpt någon Aladin eller Paradis på... ja, det måste vara 20+ år sedan, om jag ens köpt en själv någonsin. Och de är ju hutlöst dyra, så...

Men nu blev jag fan sugen på att köpa ett helt gäng!
Citera
2025-12-13, 21:33
Medlem
Tearsinrains avatar
Det har gått 11år sen trillingnöten försvann och folk köper detta fortfarande? Och precis som TS skriver, mindre i och dyrare pris. Visst att man kan ha traditioner men när Marabou krossat sig själva och förstört traditionen så är det bara sluta köpa. Är förvånad att de sålt en enda box sen 2014.
Citera
2025-12-13, 21:36
Medlem
Är ju tradition, julafton å juldan, ett lager varje dag.
Citera
2025-12-13, 21:42
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Fazer Geisha är klart värd julen.
Citera
2025-12-13, 21:48
Medlem
Tervulls avatar
Dålig choklad och dyr som fan. Men att det skulle stötta ryssarna är ju bara skitsnack.
Citera
2025-12-13, 21:50
Medlem
Studsbolls avatar
Vad är problemet? De säljer riktigt dålig choklad i en mindre förpackning till ett högre pris. Då köper man inte skiten?
Citera
2025-12-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Ja, Wiener Nougat är en favvo. Men den är också snuskigt dyr.
90:- i affären. Var det dessutom inte dubbla lager förut?

Jag ska försöka mig på att göra egen denna jul.

Har varit ett lager så länge jag kan minnas, så minst 25 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in