2025-12-13, 10:39
Medlem
Ajogens avatar
Includes Images with Donald Trump, Bill Clinton, Steve Bannon, Bill Gates, Larry Summers

https://oversightdemocrats.house.gov/news/press-releases/ranking-member-robert-garcia-statement-after-oversight-democrats-receive-95000

Länk till bilderna

Man får skrolla ned lite men man hittar bilder på Woody Allen och vad som måste vara Noam Chomsky som håller armen om Bannon.

Alla andra som är med på dessa bilder är gamla nyheter, men Chomsky!?
Hade aldrig trott på det ifall jag inte såg det, måste jag erkänna...

Vilka mer kan vi se? Jag tycker mig se Alan Dershowitz med.
Citera
2025-12-13, 11:44
Medlem
Ja, det är ju nästan lika pinsamt som när de gamla vänsterpartisterna och andra vänsterextrema efter sovjetunionens fall konfronterades med bilder där de poserade med diktatorerna. Eller för den delen Magdalena Anderssons studier i dåvarande Östtyskland, dit Palme skickade svenska lärare för att lära sig "fostra samhällsmedborgare".

Eller på regeringsnivå:
Citat:
På 80-talet besökte en rad svenska ministrar DDR och lovordade vad de såg. När Olof Palme, som av DDR-regimen hedrades som 1900-talets störste politiker, avlade ett officiellt besök i Östberlin 1984 talade han om vänskap och samarbete, inte om fängslade regimkritiker och mördade republikflyktingar. De östtyska dissidenterna, som beundrat Palmes raka kritik mot våld och förtryck i världen och hoppats på hans stöd, upplevde hans tal som hyckleri och hån. I januari 1989 [bara några månader innan hel systemet brakade ihop och kommunisterna stod med byxorna neddragna, min anm]besökte Ingvar Carlsson DDR för att gratulera Erich Honecker inför DDR:s 40-årsjubileum.
https://www.svd.se/a/088ce3f6-f863-3012-899a-fc878d77a8cf/sverige-latt-byte-for-ddrs-charmoffensiv#:~:text=P%C3%A5%2080%2Dtalet,s%2040% 2D%C3%A5rsjubileum.
Citera
2025-12-13, 12:42
Medlem
"After Oversight " ... ... ...
Citera
2025-12-13, 12:48
Medlem
Samtidigt som nya bilder relaterade till Epstein avslöjas, och dagar innan en stor mängd filer ska släppas, har Trump meddelat att USA kommer att börja genomföra landattacker mot Venezuela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in