Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-14, 00:48
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Ibland när jag kollar på folk från tvdokumentärer där det handlar om deras utseende som är väldigt udda så får jag obehag rysningar i kroppen. Jag kan liksom inte styra det. Trots att jag egentligen inte har några problem med det uppe i huvudet att dom ser ut på ett visst sätt.

Nu håller jag på att kolla på en liten unge som ska rätta till sin konstiga nästa som hon blivit retad för av andra barn som kallar henne häxa.
Så fick jag genast obehag i hela kroppen. Det är absolut inget fel på ungen, ser normal ut förutom näsan som är udda.

Hur ser du själv ut?
Citera
2025-12-14, 01:53
Medlem
Citat:
Ibland när jag kollar på folk från tvdokumentärer där det handlar om deras utseende som är väldigt udda så får jag obehag rysningar i kroppen. Jag kan liksom inte styra det. Trots att jag egentligen inte har några problem med det uppe i huvudet att dom ser ut på ett visst sätt.

Nu håller jag på att kolla på en liten unge som ska rätta till sin konstiga nästa som hon blivit retad för av andra barn som kallar henne häxa.
Så fick jag genast obehag i hela kroppen. Det är absolut inget fel på ungen, ser normal ut förutom näsan som är udda.

Jag har också sett det, men känner inget obehag. Synd om tösen. Tapper tycker jag hon är, som förstår att det är ett olyckligt öde, och bara ser fram emot att bli normal.
Citera
2025-12-14, 06:23
Medlem
Citat:
Fast jag tycker det är en annan känsla av obehag när man är i närheten av dessa element som du pratar om. Inte människor som har avvikande utseende? Jag tycker inte synd om kriminella, jag tycker synd om människor som har avvikande utseende.

Att ändra någons utseende så att dom ser ut som vem som helst som är både ful och du, det är ju tusen gånger bättre än det dom har nu och det hjälper absolut. Kan dom ändra sitt utseende till det bättre så att folk inte reagera på att dom sticker ut så bör dom absolut göra det.
Frågan är vad du menar med "avvikande utseende".

Vet inte hur du ser ut men om du exempelvis befinner dig i Japan eller i Kongo kanske du har ett avvikande utseende.

Skulle du själv direkt du befinner dig där efterleva det du nyss skrev?

"Kan dom ändra sitt utseende till det bättre så att folk inte reagera på att dom sticker ut så bör dom absolut göra det."
Citera
2025-12-14, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jag har också sett det, men känner inget obehag. Synd om tösen. Tapper tycker jag hon är, som förstår att det är ett olyckligt öde, och bara ser fram emot att bli normal.

Det är ju inget fel på tösen visst näsan är lite skum men hon är ju fullständig normal. Finns ju folk som har det tusen gånger värre än henne. Så jag förstår inte varför fick sådant obehag när jag såg henne.
Citera
2025-12-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Hur ser du själv ut?

Det spelar ingen roll, hur jag ser ut. Min tråd är inte på något sätt till för att klanka ned på tjejen eller folk som ser annorlunda ut, min fråga var, varför min kropp reagera så som den gjorde.
Citera
2025-12-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neger-apan
Frågan är vad du menar med "avvikande utseende".

Vet inte hur du ser ut men om du exempelvis befinner dig i Japan eller i Kongo kanske du har ett avvikande utseende.

Skulle du själv direkt du befinner dig där efterleva det du nyss skrev?

"Kan dom ändra sitt utseende till det bättre så att folk inte reagera på att dom sticker ut så bör dom absolut göra det."

Avvikande utseende är folk där det växer trädgrenar från kroppen (indien), halvt huvud, ögonon som ploppar ut, stora cystor, prickar över hela kroppen osv. Finns mängder med avvikande utseende runt om i världen som sträcker sig längre än fulhet.

Den lilla tjejen jag fick rysning av har inte dessa problem som tur är, utan det är en liten fix på näsan som en så länge verkar inte vara det lättaste.
Citera
2025-12-14, 11:57
Medlem
Citat:
Avvikande utseende är folk där det växer trädgrenar från kroppen (indien), halvt huvud, ögonon som ploppar ut, stora cystor, prickar över hela kroppen osv. Finns mängder med avvikande utseende runt om i världen som sträcker sig längre än fulhet.

Den lilla tjejen jag fick rysning av har inte dessa problem som tur är, utan det är en liten fix på näsan som en så länge verkar inte vara det lättaste.
Du svarade inte på min fråga.
Citera
2025-12-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ska man ha ett sexliv överhuvudtaget, så måste man ju kunna tända på den andre. Och detta går inte att pressa fram för att man tänker med sitt förnuft att "vi skulle kunna ha en kärleksfull familj ihop". Det går inte att gå emot naturen så. Eller har du någon annan erfarenhet?

Hur tror du man ska tänka om man själv är en person som går "emot naturen", alltså skapar obehag hos andra och det naturliga för dom är att undvika en.
Jag har länge tänkt att det förr eller senare kommer ordna sig men när jag läste det du skrev om att det inte går att gå emot naturen så började jag tvivla. Att man kanske ska börja planera om sitt liv.
Citera
2025-12-19, 15:49
Medlem
Citat:
Det är inget fel, det är medfödda s.k. nyckelretningar. Finns hos djuren också. Har de fel sorts fläck någonstans på kroppen, luktar fel, eller uppför sig annorlunda i parningsritualen, så tänder inte det motsatta könet på dem, och då får de inte para sig.

Tror du dessa nyckelretningar gäller för alla eller kan det finnas undantag?
Citera
2025-12-19, 16:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 444platform
Tror du dessa nyckelretningar gäller för alla eller kan det finnas undantag?

Det är uppenbart att det finns undantag, eftersom det finns människor som tänder på barn, gamla människor, personer av samma kön, djur, trän, t.o.m. döda ting (fordon t.ex., och det finns visst en kvinna som är gift med Berlinmuren också).
Senast redigerad av Merwinna 2025-12-19 kl. 16:12.
Citera
2025-12-19, 16:10
Medlem
Citat:
Det är uppenbart att det finns undantag, eftersom det finns människor som tänder på barn, gamla människor, personer av samma kön, djur, t.o.m. döda ting (fordon t.ex., och det finns visst en kvinna som är gift med Berlinmuren också).

Jo det är klart, men känns lite obehagligt om det är så att jag räknas till dom mer udda i samhället. Undrar egentligen hur detta ska bli.Men jag kan tänka mig att människor känner obehag av mig.
Citera
2025-12-19, 16:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 444platform
Jo det är klart, men känns lite obehagligt om det är så att jag räknas till dom mer udda i samhället. Undrar egentligen hur detta ska bli.Men jag kan tänka mig att människor känner obehag av mig.

Detta är ju omöjligt att svara på över ett forum. Det kan ju även vara så att du lider av inbillad fulhet, och att det är din dåliga självkänsla som gör att kvinnor inte ser dig som attraktiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in