2025-12-14, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Såg detta på nyheterna.

Fattar jag det rätt - detta är något som någon chef och några anställda gjort för egen underhållning?

Dvs det är inte något som varit officiellt (men ändå hemligt) sanktionerat av anstalten?

Ska bli intressant att se om det kommer fram till anledningen.

Om det är av rent privat natur - var det för att skaffa massa runkmaterial eller var det för att skaffa information? Kan tänka mig att det kommer fram massa information när de intagna träffar sina advokater.

På anstalter arbetar de anställda dygnet runt, så blir nog svårt för en vanlig anställd att installera dolda mikrofoner utan att bli upptäckt, och känns lite långsökt att någon skulle tända på de sjuka internerna och ha det som runkmaterial, för de vet ju vad de gjort och sitter för där.

Då skulle jag nog mer kunna tänka att det här kan vara en av åtgärderna som ingick i det krafttag politikerna lovade oss för några år sen mot kriminaliteten och korruptionen som brett ut sig?

Men det här ska givetvis inte tas som sanning öht, det är ren spekulation, så jag gissar bara.
Citera
2025-12-14, 00:14
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Fy satan vilken respektlös och kall värld vi bor i idag

Ja det var ju bättre när dårar lobotomerades och landsförrädare avrättades. Dit är det otroligt långt i väntan på den ryska tokdvärgens ankomst.
Citera
2025-12-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
På anstalter arbetar de anställda dygnet runt, så blir nog svårt för en vanlig anställd att installera dolda mikrofoner utan att bli upptäckt, och känns lite långsökt att någon skulle tända på de sjuka internerna och ha det som runkmaterial, för de vet ju vad de gjort och sitter för där.

Då skulle jag nog mer kunna tänka att det här kan vara en av åtgärderna som ingick i det krafttag politikerna lovade oss för några år sen mot kriminaliteten och korruptionen som brett ut sig?

Men det här ska givetvis inte tas som sanning öht, det är ren spekulation, så jag gissar bara.

Ja - det ska bli spännande att se vad som kommer fram.

Om det ändå var "officiellt" - hur användes materialet? Satt det någon och gick igenom och skickade vidare tips till polisen?
Citera
2025-12-14, 00:31
Medlem
Skurkssons avatar
Hur i hel fridens namn har detta kunnat ske?! Varför finns det ens kameror i besöksrum?
Citera
2025-12-14, 02:49
Medlem
dude2ks avatar
Tjänade de pengar på materialet också?
Polisen kommer iaf inte göra något åt saken så värdelösa som de är.. det ska ju övervakas mera serru.
Citera
2025-12-14, 03:02
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Har man rent mjöl i påsen så har man inget att dölja! Som det brukar heta.
Dumma jävla fårskalle.

Börja värna om integritet, privatliv osv innan alla dina rättigheter och din frihet är borta.

Det är ett grovt övertramp av myndigheten.
Citera
2025-12-14, 06:49
Medlem
Var tanken bakom filmandet att hindra fler brott, uppenbarligen är du väldigt sjuk om du sitter där. Vara beredda ingripa vid våldsamheter eller undrar hur resonemanget gått.
Citera
2025-12-14, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Har man rent mjöl i påsen så har man inget att dölja! Som det brukar heta.
Då är det väl okay om jag sätter en kamera på din toalett?
Citera
2025-12-14, 08:22
Medlem
Mycket illa.

Undrar om detta kan påverka rättsfall eftersom de filmat advokater?
Citera
2025-12-14, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Dumma jävla fårskalle.

Börja värna om integritet, privatliv osv innan alla dina rättigheter och din frihet är borta.

Det är ett grovt övertramp av myndigheten.
Vi pratar om personer inlåsta på rättspsykiatrin. Blanda inte ihop det med ”privatliv”
Citera
2025-12-14, 08:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake

Man kan inte låta bli att fundera över om allt material nu har raderats eller om det ligger timmar av film på någon server någonstans...
Citera
2025-12-14, 08:44
Medlem
Var finns videorna på när psykfallen har sex?

Bevismaterial behövs vid ev. rättegång.

Darknet, någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in