Flashback bygger pepparkakshus!
Idag, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Hej ni som gillar programmet. Jag har länge undrat vad som ska vara bra alls av att göra samma barnprogram sedan 70-talet, med lilla sportspegeln kasta bollar, Snacka skit om kändisar och få detta samtidigt att bli mer upphöjt än allt annan av samma skit.

Lite som Södermalms hipsternas motsvarighet till Svenska akademin, fast det är de olärda som ska bedöma kvaliteten av en kulturskala som alla andra ska tycka är det korrekta måttet av just kultur.

För de mest okulturella är de som tycker att de kan fånga detta abstrakta begrepp, av något som endast kan betraktas utifrån antropologisk eller att vara en turist.

Kultur är alltså inget med att göra med Opera, klassisk musik, eller att läsa rätt böcker och följa ett regisserat manus av hur ett folk ska bete sig. Det är snarare att folk tror att det är just så som är "kultur " i ordets rätta bemärkelse.

Då jag kan formulera denna korrekta analysen till en fråga i denna tråden,- varför gillar ni detta programmet? Jag förtjänar ett svar på detta...
Jag kan inte förstå varför ni som inte gillar programmet går in i programmets tråd för att kommentera. Man behöver inte titta om man inte förstår det eller gillar det, men ändå gör ni det. Varför?
Jag förtjänar verkligen ett svar på det.
Citera
Idag, 01:21
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Det är ett extremt pseudointellektuellt program, men lite underhållande ibland.
Kul när Hallberg är med. Han är inte som de andra. Ofta vettig och rolig.
Citera
Idag, 01:29
Medlem
Tramsprogram som märkligt nog har överlevt första säsongen. Då jag tittade. Och förundrades. Över ett gäng pretentiösa unga vuxna. Som tar sig själva på stort allvar. Med hjälp av inbördes beundran. Och en intern humor som bara särskilt invigda förstår. Att programmen bygger på rena nonsensämnen och floskler verkar befästa deras upphöjdhet.
Är detta Svenska Akademins kindergarten?🧐
Citera
Idag, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Jag kan inte förstå varför ni som inte gillar programmet går in i programmets tråd för att kommentera. Man behöver inte titta om man inte förstår det eller gillar det, men ändå gör ni det. Varför?
Nämen. DET har vi aldrig hört tidigare😮 obs ironi
Att uttrycka sin åsikt. Är väl grunden i alla diskussionstrådar.
Citera
Idag, 01:40
Medlem
Citat:

De kanske betalar skatt och är missnöjda att det går till program som de anser ej håller måttet och därför vill kritisera.
Citera
Idag, 02:35
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
Nämen. DET har vi aldrig hört tidigare😮 obs ironi
Att uttrycka sin åsikt. Är väl grunden i alla diskussionstrådar.
Jag tror frågan, utifrån frågetecknets placering, inte var kring rätten att uttrycka en åsikt, utan varför tittar ni på ett program ni inte gillar?

Jag gissar att svaret kanske är att man gillar att se det man tycker är dåligt. Då får man bli lite upprörd, känna att man är lite bättre än de som gillar programmet samt gnälla lite. Klassisk gubbmentalitet.

Själv såg jag dock inte programmet
Senast redigerad av MrOrdonnee Idag kl. 02:42.
Citera
Idag, 02:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourskate
Tone Schunnesson ser verkligen ut som en trafikolycka, tur att hon har något att blotta..

Hon har karaktär! Lite skev ja men det gillar jag. Så jävla tråkigt med det klassiska svenska-blondin-utseendet som 100.000 svenskar brudar har.
Citera
Idag, 03:25
Medlem
Bilderberg78s avatar
Det går under rubriken "kulturprogram" på SVT. Kan ni bemöta mitt argument om vad som är kultur, eller om ni prövar tanken själva. Att det först då blir till ett kulturellt fenomen, likt apor som sett människor och ska försöka efterlikna något som ger dem belöning både fysiskt samt psykiskt att försöka vara exakt som alla andra,.

Och hur ska man veta hur man ska tycka och tänka om man inte har en södermalmsbög som har ett jobb på Sveriges radio p3, svt, får nya skitprogram av svt:s chef tillsamman med hennes äkta make av en ren slump såklart.

Men sedan efter lite kulturellt skådespelade, tala nasalt och gärna lite läspande, i en analys varför en svart hiphop kvinnlig artist ingen annan hört talas om, såg ut som hon gjorde på en bild på INSTAGram. Liksom en outtalad reaktion man ska få i liknande situationer är lärdomen.

Sedan vet man direkt att andra som har en ETC under armen. urtvättad t-shirt, ingen stil alls, utan bara en gapig bög med för mycket självförtroende av att fått jobbet till det jag här nu dissar, eftersom ingen har sagt mot mig som hade varit roligare såklart.

Så detta är jag som sänker ribban till denna Juckeboi liknande sekten som intresserar mig , rent "zoologiskt" tänkte jag skriva, men det är under bältet att låtsas att jag är så pass efterbliven, att det lilla tvivel som höjer smilet övergår till att jag nu passerar med råge kvaliteten av att analysera just detta programmet, likt de själva anser de får göra med andra i denna show.

vet någon om han skrivit böcker om sina föräldrar? I så fall önskar jag honom lycka till med att ha källor på allting från SOC!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in