2006-09-06, 19:57
Medlem
tattoosandbeers avatar
Satt och letade runt bland trådar men kunde ej få svar på min gåta, Finns det böcker av Alister Crowley som är översatta till svenska? Om det skulle finnas vad heter dom och vet kanske någon vart man kan hitta dom?

Om det nu ej skulle finnas någon av hans böcker på svenska vilken av hans böcker ska man starta med om man är ny i "gamet" som man säger?
Citera
2006-09-06, 20:15
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Satt och letade runt bland trådar men kunde ej få svar på min gåta, Finns det böcker av Alister Crowley som är översatta till svenska? Om det skulle finnas vad heter dom och vet kanske någon vart man kan hitta dom?

Om det nu ej skulle finnas någon av hans böcker på svenska vilken av hans böcker ska man starta med om man är ny i "gamet" som man säger?

jag tror faktiskt inte det..

doors of perception är ju en klassiker..

dock verkar det som att de har den i arkivet på flertalet bibliotek (umeå, uppsala och gävle ivarjefall)
Citera
2006-09-06, 20:47
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
jag tror faktiskt inte det..

doors of perception är ju en klassiker..

dock verkar det som att de har den i arkivet på flertalet bibliotek (umeå, uppsala och gävle ivarjefall)
*host harkel* Doors of perception är skriven av Huxley, inte Crowlley...
Såvitt jag vet så finns bara Lagens bok = Liber AL vel Legis utgiven på svenska. Den finns på några universitetsbibliotek så testa att fjärrlåna den. Att köpa den är nog en knepig sak då den har högt samlarvärde och kom för ca 12 år sen.
Citera
2006-09-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
*host harkel* Doors of perception är skriven av Huxley, inte Crowlley...
Såvitt jag vet så finns bara Lagens bok = Liber AL vel Legis utgiven på svenska. Den finns på några universitetsbibliotek så testa att fjärrlåna den. Att köpa den är nog en knepig sak då den har högt samlarvärde och kom för ca 12 år sen.

haha...åtmiståne har jag fått bevis på att mitt hemgjorda vin innehåller alkohol...det där inlägget skulle man vilja radera nästan.

universitetsbiblioteken, är de knutna till samma fjärrlåningssystem som de kommunala biblioteken?
Citera
2006-09-06, 20:53
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
haha...åtmiståne har jag fått bevis på att mitt hemgjorda vin innehåller alkohol...det där inlägget skulle man vilja radera nästan.

universitetsbiblioteken, är de knutna till samma fjärrlåningssystem som de kommunala biblioteken?
Det får stå kvar som ett monument över ditt lyckade vinbryggande.
Du kan fjärrlåna från universitetsbiblioteken på samma sätt som från kommunala. I stort sett alla svenska bibliotek är knutna till systemet. Jag har bla gjort fjärrlån från tex riksdagsbiblioteket och nobelbiblioteket.
Bara knalla in på ditt lokala folkbibliotek och be att dom fixar det åt dig. Dock kan tillfrågat bibliotek neka att låna ut titlar på fjärrlån.
Citera
2006-09-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Det får stå kvar som ett monument över ditt lyckade vinbryggande.
Du kan fjärrlåna från universitetsbiblioteken på samma sätt som från kommunala. I stort sett alla svenska bibliotek är knutna till systemet. Jag har bla gjort fjärrlån från tex riksdagsbiblioteket och nobelbiblioteket.
Bara knalla in på ditt lokala folkbibliotek och be att dom fixar det åt dig. Dock kan tillfrågat bibliotek neka att låna ut titlar på fjärrlån.

Ja, nästan så att man borde posta denna tråd i alkoholforat.
nu blir det väldigt off-topic, men när jag försökte låna huxleyboken på ett bibliotek så påstod de att de inte kunde begära fjärrlån från universitetsbibliotek (däremot påstod de ocksa att jag kunde gå och låna där utan att vara student (eller på annat sätt anslutet till uni/högskola)
Citera
2006-09-07, 09:15
Medlem
tattoosandbeers avatar
Tackar ska springa ner på biblan nu direkt, sökte på libris.kb.se och hittade detta http://websok.libris.kb.se/websearch/showrecord?searchId=4322&nr=1&tab=holdings

Är den värd för en nybörjare att läsa? Vilken av hans andra böcker ska man börja med å?
Citera
2006-09-08, 13:44
Medlem
DaOneRoachs avatar
Citat:

Kan endast tipsa dig om http://www.belial.org

Sen om du hittar det du söker kan jag ej svara på. Om inte så kan du ju maila dem och fråga då jag är tämligen säker på att dom är tämligen insatta i ämnet. Good luck.
Citera
2006-09-08, 14:31
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaOneRoach
Kan endast tipsa dig om http://www.belial.org

Sen om du hittar det du söker kan jag ej svara på. Om inte så kan du ju maila dem och fråga då jag är tämligen säker på att dom är tämligen insatta i ämnet. Good luck.

Tackar det vekar finnas mycket svar där!
Citera
2006-09-08, 14:48
Medlem
DaOneRoachs avatar
Citat:
Tackar det vekar finnas mycket svar där!

Så lite så. Hoppas du finner det du söker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in