Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-06, 21:14
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.12345
Vad menar du? Vad finns det att spekulera i? En person har gått bort på ett väldigt tragiskt sett. Visa respekt för den avlidne. Det har framkommit redan vem som är GM och vem som är BO. Vad finns det att prata om?
Finns ju väldigt mycket info där emellan som man skulle vilja veta...om anledningen till det hela till exempel..
vad som hänt vet vi ju redan ish
Citera
2026-01-06, 21:26
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiater
Det är ju det som är den stora frågan......vissa säger "han ville mörda" någon säger "det handlade om 200kr" osv osv.
Det förvånade mig när dem kom och berättade detta för mig då det oftast är efter en behandlingshems period folk brukar komma hem och återfalla, bli svårt skadad/mördad eller överdosera.
Det är ju lite det som är mysteriet kring fallet.
Egentligen ingen idé att spekulera, när har polisutredning uppskattats bli klar? Då har vi ju i alla fall den att utgå ifrån även om inte ens dem är 100%iga.

Edit: försökt att få någon slags grepp om de hela men sättet ni gnäbbar över strunt saker i en tråd i namnet av en ny avliden man är rätt disrespectful.

Inte du junkrat

Med närmare eftertanke har jag inga mer svar än på frågorna ang boendet som P var skriven på.
Det jag kan säga är att grannarna verkar ha gillat honom.

Vi vet ju inte ens hur dom hamnade i byn anneberg .
Skulle det röra sig om en deal är ju Nässjö
Resecentrum med omnejd mer logiskt .
Citera
2026-01-07, 00:20
Medlem
Citat:
Det är ju det som är den stora frågan......vissa säger "han ville mörda" någon säger "det handlade om 200kr" osv osv.
Det förvånade mig när dem kom och berättade detta för mig då det oftast är efter en behandlingshems period folk brukar komma hem och återfalla, bli svårt skadad/mördad eller överdosera.
Det är ju lite det som är mysteriet kring fallet.
Egentligen ingen idé att spekulera, när har polisutredning uppskattats bli klar? Då har vi ju i alla fall den att utgå ifrån även om inte ens dem är 100%iga.

Edit: försökt att få någon slags grepp om de hela men sättet ni gnäbbar över strunt saker i en tråd i namnet av en ny avliden man är rätt disrespectful.

Inte du junkrat

Med närmare eftertanke har jag inga mer svar än på frågorna ang boendet som P var skriven på.
Det jag kan säga är att grannarna verkar ha gillat honom.

Grannarna på boendet du bor? Eller grannarna till boende i Anneberg?
Citera
2026-01-07, 08:00
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkrat
Grannarna på boendet du bor? Eller grannarna till boende i Anneberg?
Linköping.
Som sagt ingen aning ang Nässjö eller Anneberg
Senast redigerad av Opiater 2026-01-07 kl. 08:08.
Citera
2026-01-07, 08:02
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Vi vet ju inte ens hur dom hamnade i byn anneberg .
Skulle det röra sig om en deal är ju Nässjö
Resecentrum med omnejd mer logiskt .
Jo men om man är på ett behandlingshem kanske man inte vill synas på resecentrum och köpa droger.... Om det ens var anledningen.
Du bekräftar ju min poäng med att säga att vi inte vet, det är väl därför folk stannar kvar i den här tråden för att dem närstående, bekanta, grannar och bara nyfikna människor i övrigt osv vill veta.
Citera
2026-01-07, 12:56
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Jo men om man är på ett behandlingshem kanske man inte vill synas på resecentrum och köpa droger.... Om det ens var anledningen.
Du bekräftar ju min poäng med att säga att vi inte vet, det är väl därför folk stannar kvar i den här tråden för att dem närstående, bekanta, grannar och bara nyfikna människor i övrigt osv vill veta.

Utan tillgång till bil är det inte allt för lätt hamna i anneberg .
Så hur hamnade 2 st där ute en sen måndagskväll i november .
Ingen koppling finns ju till byn .
Som jag förstått de
Senast redigerad av mosesjr 2026-01-07 kl. 13:01.
Citera
2026-01-07, 19:09
Medlem
Paelsmaestarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Utan tillgång till bil är det inte allt för lätt hamna i anneberg .
Så hur hamnade 2 st där ute en sen måndagskväll i november .
Ingen koppling finns ju till byn .
Som jag förstått de
Den ena var ju där på behandling. Det går bussar till Anneberg relativt ofta så jättesvårt är det ju inte att ta sig dit.
Knark vill du inte köpa, eller framför allt sälja, på resecentrum. För mycket folk, poliser och kameror.
Gärningsmannen kände förmodligen offret Eller någon annan på hemmet och var där på besök, inte enbart för att köpa knark. Det finns att få tag på i Linköping också 🙂
Citera
2026-01-08, 09:44
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paelsmaestaren
Den ena var ju där på behandling. Det går bussar till Anneberg relativt ofta så jättesvårt är det ju inte att ta sig dit.
Knark vill du inte köpa, eller framför allt sälja, på resecentrum. För mycket folk, poliser och kameror.
Gärningsmannen kände förmodligen offret Eller någon annan på hemmet och var där på besök, inte enbart för att köpa knark. Det finns att få tag på i Linköping också 🙂

Nu skrev jag resecentrum med omnejd .
Man behöver inte vara särskilt länge i centrala Nässjö för se en överlämning .

Så antingen är folk dumma eller så är chansen åka ditt å bli fälld minimal .
Citera
2026-01-08, 17:36
Medlem
Citat:
Finns ju väldigt mycket info där emellan som man skulle vilja veta...om anledningen till det hela till exempel..
vad som hänt vet vi ju redan ish
Eller så låter du han vila i frid. Och ägnar din tid åt något.
Citera
2026-01-08, 19:54
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
På vilket sätt gör jag inte det ? Du är ju här i samma tråd
jag bad en bön för honom samma dag som jag fick reda på att han dog.
Jag har bokstavligen pratat gott om personen i fråga hela tiden och ifrågasatt tjafset i den här tråden, men du kanske inte läser saker innan du svarar.

Mina grannar, hans vänner ,bekanta, närastående, personal som jobbat med honom vill ju veta.
Senast redigerad av Opiater 2026-01-08 kl. 19:58.
Citera
2026-01-08, 19:56
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:

Intressant du tycker det fritt å spekulera i övriga trådar .
Hur tänker du 😉
Citera
2026-01-08, 22:49
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paelsmaestaren
Exakt, Iprincip min poäng också... Men sen är det inte heller bara att anta att det handlar om droger bara för att personerna hållt på med det, kan lika gärna va pengar, avundsjuka osv Till exempel.
Jag hade inte velat att alla skulle tro att min död handlar om droger om det inte gör det, även om jag har det i mitt register.
MEN.... Risken är väl större att det handlar om liknande.
Vi får låta Internet detektiverna göra sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in