Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-05, 11:03
Medlem
Opiaters avatar
Jag bor på Götgatan 38, vad vill ni veta?
Citera
2026-01-05, 11:04
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troligtvisfel
Nej i Linköping. Var på behandlingshem i Aneby.
Han bodde på stödboendet som ägs av "Nytida" på Götgatan 38 i Linköping vilket även jag gör, han var tillfälligt borta från boendet på behandlingshem vistelse

EDIT: Ok kanske inte vill snacka för mycket om det vid närmare eftertanke, men alla på denna adress har ett mycket grovt missbruk, kriminalitet eller lång psykisk ohälsa, det är ett aktivt låg tröskel stödboende i Linköping D.v.s du får vara positiv på droger men inte bruka dem hemma.

Det här är folk som alla har skulder från alla möjliga håll och kanter i Sverige, knappast en tillfällighet i alla fall, kan gräva mer hos personalen som jobbade med dem, hans kontaktpersoner är mina nuvarande kontaktpersoner.

En dag för några veckor sen knackade chefen och samordnare på Götgatan i Linköping och informerade oss om att Petter var död, han bodde bredvid mig i lägenheten bredvid men har aldrig själv hunnit lära känna killen då han var på behandling under hela min boendestöd på Götgatan (är ny där) men personalen säger till mig " du vet vem det är"
Det gör jag förmodligen bara att jag inte kommer ihåg honom

Behandlingshemmet i nässjö har jag ingen aning om

Ska läsa mera i denna tråd när jag kommer hem och se om jag har svar på frågor.
Senast redigerad av Opiater 2026-01-05 kl. 11:14.
Citera
2026-01-05, 12:48
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiater
Han bodde på stödboendet som ägs av "Nytida" på Götgatan 38 i Linköping vilket även jag gör, han var tillfälligt borta från boendet på behandlingshem vistelse

EDIT: Ok kanske inte vill snacka för mycket om det vid närmare eftertanke, men alla på denna adress har ett mycket grovt missbruk, kriminalitet eller lång psykisk ohälsa, det är ett aktivt låg tröskel stödboende i Linköping D.v.s du får vara positiv på droger men inte bruka dem hemma.

Det här är folk som alla har skulder från alla möjliga håll och kanter i Sverige, knappast en tillfällighet i alla fall, kan gräva mer hos personalen som jobbade med dem, hans kontaktpersoner är mina nuvarande kontaktpersoner.

En dag för några veckor sen knackade chefen och samordnare på Götgatan i Linköping och informerade oss om att Petter var död, han bodde bredvid mig i lägenheten bredvid men har aldrig själv hunnit lära känna killen då han var på behandling under hela min boendestöd på Götgatan (är ny där) men personalen säger till mig " du vet vem det är"
Det gör jag förmodligen bara att jag inte kommer ihåg honom

Behandlingshemmet i nässjö har jag ingen aning om

Ska läsa mera i denna tråd när jag kommer hem och se om jag har svar på frågor.

Vet du om ” Nytida ” har kvar sin verksamhet i Eksjö kommun ?

Fanns där under åren jag bodde i Nässjö .
Citera
2026-01-05, 15:57
Medlem
Paelsmaestarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666nomad

Nu bor han ju i Linköping och är ganska nyinflyttad, så tippar på att han inte är superinsatt i deras verksamhet i resten av Sverige, men vad vet jag.
Jag blev i alla fall måttligt intresserad och hittade detta.
Citera
2026-01-05, 16:03
Medlem
Opiaters avatar
Citat:

Svar nej, vet ej så mycket mer om Nytida än att stället jag är på som utslussning har bra personal, bra lägenhet(min i alla fall) och försöker göra sitt bästa för ett fungerande boende men pga klienter som ej följer regler gällande obehöriga/icke fungerande besökstider har det kanske inte världens bästa rykte här i Linköping då det är "bound to happen something" med denna typ av människor (Inte företaget Nytida i sig utan boendet där den avlidne bodde)

Möjligtvis att min kompis från Lidköping har jobbat där för längesen dock.... kan fråga om det är samma ställe.

Som Föregående talande talande sa, ingen aning.
Det står att dem har öppet på google iaf.
Senast redigerad av Opiater 2026-01-05 kl. 16:17.
Citera
2026-01-05, 16:09
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan4200
Petter skulle köpa droger från Albin men han Albin blåste Petter..Och allt handlade om 200kr
Källa?
Citera
2026-01-05, 16:23
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkrat
Tänkte mer motiv.
För det har väl ändå inte skrivits
Det är ju det som är den stora frågan......vissa säger "han ville mörda" någon säger "det handlade om 200kr" osv osv.
Det förvånade mig när dem kom och berättade detta för mig då det oftast är efter en behandlingshems period folk brukar komma hem och återfalla, bli svårt skadad/mördad eller överdosera.
Det är ju lite det som är mysteriet kring fallet.
Egentligen ingen idé att spekulera, när har polisutredning uppskattats bli klar? Då har vi ju i alla fall den att utgå ifrån även om inte ens dem är 100%iga.

Edit: försökt att få någon slags grepp om de hela men sättet ni gnäbbar över strunt saker i en tråd i namnet av en ny avliden man är rätt disrespectful.

Inte du junkrat

Med närmare eftertanke har jag inga mer svar än på frågorna ang boendet som P var skriven på.
Det jag kan säga är att grannarna verkar ha gillat honom.
Senast redigerad av Opiater 2026-01-05 kl. 16:40.
Citera
2026-01-05, 17:26
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paelsmaestaren
Nu bor han ju i Linköping och är ganska nyinflyttad, så tippar på att han inte är superinsatt i deras verksamhet i resten av Sverige, men vad vet jag.
Jag blev i alla fall måttligt intresserad och hittade detta.

Då kanske det finns kvar då .
Bara ser deras platsannonser läste / hörde om dom i lokala medier
när jag bodde i Nässjö .
Citera
2026-01-05, 18:40
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiater
Svar nej, vet ej så mycket mer om Nytida än att stället jag är på som utslussning har bra personal, bra lägenhet(min i alla fall) och försöker göra sitt bästa för ett fungerande boende men pga klienter som ej följer regler gällande obehöriga/icke fungerande besökstider har det kanske inte världens bästa rykte här i Linköping då det är "bound to happen something" med denna typ av människor (Inte företaget Nytida i sig utan boendet där den avlidne bodde)

Möjligtvis att min kompis från Lidköping har jobbat där för längesen dock.... kan fråga om det är samma ställe.

Som Föregående talande talande sa, ingen aning.
Det står att dem har öppet på google iaf.

Det var ett långskott i bland går dom hem i bland inte
Citera
2026-01-05, 21:23
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Det var ett långskott i bland går dom hem i bland inte
Citera
2026-01-06, 11:49
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Blir de rättspsykiatrisk vård med sup möjligtvis för denne albin
Efternamn?
Citera
2026-01-06, 11:58
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkrat
Åh din charmör.

Har faktiskt heeelt missat den artikeln om jag ska vara ärlig. Intressant, aldrig tänkt på att det är värre än någon annanstans faktiskt.
Dessa mätningar som dem gör på vattnet i vattentornen är väldigt inaccurate, denna mätning innebär att alla missbrukare måste använda precis samma doser droger hela tiden varje dag och spola sitt vatten precis lika mycket och på samma klockslag varje dag för att det inte ska bli någon avvikelse dag för dag, föööööör långsökta tester med dem där vatten testerna.
Avståndet från avlopp till vattentorn där substanser spolats ner= opålitligt att räkna på detta sätt.
Nyår/midsommar = xxxx antal gånger mer % rester i vattnet.
Snitt värde = felaktigt.

Börjar bli lite offtopic, ville bara säga att Nässjö is not to blame

Edit: men vad vet jag, dem kanske sitter på nån tech som mäts med kvantfysik både bakåt och framåt i tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in