Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-10, 23:44
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lackezero
För långt och för mycket att berätta. En 20 år lång historia om psykisk ohälsa, peter-pan syndrom, lögner och skit, men underbart där emellan. Kanske är jag narcissist? Vet inte... Allt har kraschat och jag har önskat jag vore död varje vaken minut senaste året.
Hur fan kan jag göra så här mot dem som älskar mig, fru och tre barn, det går inte att förklara.

Narcissister brukar inte kunna ifrågasätta sig själva överhuvudtaget så det faktum att du funderar på ifall du är narcissist betyder nog att du inte är det.

Har du nån diagnos som gör att det är svårt för dig att ta ansvar eller stå fast vid åtaganden? Hoppas allt löser sig för dig snart oavsett.
Citera
2025-12-11, 07:31
Medlem
nonameds avatar
Citat:
För långt och för mycket att berätta. En 20 år lång historia om psykisk ohälsa, peter-pan syndrom, lögner och skit, men underbart där emellan. Kanske är jag narcissist? Vet inte... Allt har kraschat och jag har önskat jag vore död varje vaken minut senaste året.
Hur fan kan jag göra så här mot dem som älskar mig, fru och tre barn, det går inte att förklara.
Tänk på när du vill dö till att gå över till självmordstankar. Brukar ta lång tid innan man bestämmer sig för självmord. Du måste stanna upp och tänka efter. Kan inte riktigt sätta mig in i din situation men försöker. Du borde diskutera det med någon inom vården. Peter-pan syndrom när man har barn är illa. Man brukar växa upp fort när man får barn.
Citera
2025-12-11, 08:19
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Sjukskriven 10 månader, inne på psykiatrin 6 månader, kontakt med massor av psykologer.... Jag är bortom räddning.
Om jag ska förklara mer så krävs en uppsats på 50 sidor som jag gått igenom i huvudet och grubblat på i flera månader, totalt meningslöst.
Orkar inte ta mig tillbaka från detta, 20 år av byggande relationer, barn, materiella saker är borta.

Ska du fortsätta så här så förstår jag ju att det känns meningslöst. Det är det också.

Skit i uppsatsen, självömkan och ångest. Se möjligheterna. Sätt ner foten mot exet. Leta reda på en ny yngre brud med faderskomplex och starta ny familj med henne. Problemet löst.
Citera
2025-12-11, 09:09
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ska du fortsätta så här så förstår jag ju att det känns meningslöst. Det är det också.

Skit i uppsatsen, självömkan och ångest. Se möjligheterna. Sätt ner foten mot exet. Leta reda på en ny yngre brud med faderskomplex och starta ny familj med henne. Problemet löst.

Haha, tur att vi har en psykopat på forumet som kan reda upp i den känslomässiga soppan!
Citera
2025-12-11, 10:28
Medlem
cutepsychos avatar
Skaffa en ny familj då? Börja ett nytt liv
Citera
2025-12-11, 10:54
Medlem
UniktAnvNamns avatar
På sätt och vis har TS alla möjligheter att göra det vi alla drömmer om i smyg när vardagen pissar oss extra hårt i ansiktet, packa en väska och dra!

Att tycka synd om sig i Sverige anonymt på Flashback är förbannat meningslöst, sälja av det du kan och skrapa ihop det du kan, beställ en enkel flygbiljett, jaga ladyboys i Thailand, snorta kokain från silikontuttar i Colombia, dra ut i amazonas och drick häxbrygder och gör en inre resa, välj ditt "gift" och dra!

TS sitter på en gyllene biljett utan att förstå det då skallen är nerborrad i sjäälvömkan, men lyfter du blicken så har du en hel värld att utforska, resa och miljöombyte är alltid bättre än den diaboliska psykiatrin vars enda syfte är att bryta ner människor och göra dom passiva genom pillerberoende!
Citera
2025-12-11, 14:31
Medlem
Känner att jag sitter fast och vet inte var jag ska ta mig till.
Ska snart börja jobba igen, kommer inte klara av stressen pga utmattning och helt förstörd i huvudet så kommer högst troligt att få kicken, har redan gjort bort mig mot chefen med att krångla med sjukskrivning och annat.
Sitter fast i exfruns klor då hon har barnen och all ekonomi och styr mig,
Har förlorat typ 1 miljon kr i besparingar pga dåliga beslut
Typ inga vänner, jag är bara konstig .
Orkar inte ens hålla reda på allt längre, det är bara gröt i huvudet.....

Är 40 bast
Flytta hem till päronen och bo där 10 år tills dem dör?
Ta mitt arv och betala av underhåll
Sen 20 år kvar till pension, kanske gå på bidrag tills jag blir dement av mina psykiska problem och sen hamna på ett boende o bli omhändertagen. Så går tankarna nu.....
Har fortfarande chanser.att laga saker men jag fattar ju inte hur..ju.mer jag försöker prata eller ta steg så blir de bara ännu mer fel.
Citera
2025-12-11, 14:53
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Narcissister brukar inte kunna ifrågasätta sig själva överhuvudtaget så det faktum att du funderar på ifall du är narcissist betyder nog att du inte är det.

Har du nån diagnos som gör att det är svårt för dig att ta ansvar eller stå fast vid åtaganden? Hoppas allt löser sig för dig snart oavsett.
Kan hålla med!
Citera
2025-12-11, 17:53
Medlem
cebejs avatar
Citat:
Känner att jag sitter fast och vet inte var jag ska ta mig till.
Ska snart börja jobba igen, kommer inte klara av stressen pga utmattning och helt förstörd i huvudet så kommer högst troligt att få kicken, har redan gjort bort mig mot chefen med att krångla med sjukskrivning och annat.
Sitter fast i exfruns klor då hon har barnen och all ekonomi och styr mig,
Har förlorat typ 1 miljon kr i besparingar pga dåliga beslut
Typ inga vänner, jag är bara konstig .
Orkar inte ens hålla reda på allt längre, det är bara gröt i huvudet.....

Är 40 bast
Flytta hem till päronen och bo där 10 år tills dem dör?
Ta mitt arv och betala av underhåll
Sen 20 år kvar till pension, kanske gå på bidrag tills jag blir dement av mina psykiska problem och sen hamna på ett boende o bli omhändertagen. Så går tankarna nu.....
Har fortfarande chanser.att laga saker men jag fattar ju inte hur..ju.mer jag försöker prata eller ta steg så blir de bara ännu mer fel.
Kanske en mansgrupp vore ett bra stöd?
https://www.facebook.com/mkpnordic/videos/hur-g%C3%A5r-jag-med-i-en-mansgruppfler-och-fler-mansgrupper-startas-i-sverige-en-man/1593391947909543/
&
https://www.mansjouren.se/
Du är varmt välkommen att ringa vår telefonjour 08-30 30 20 om du behöver stöd eller support av någon av våra volontärer.
Telefonjouren är bemannad kl 12–14 och 18–20 alla dagar i veckan med undantag för lördagar, då är det endast 12–14
.

Det där lilla hittade jag lite snabbt. Jag tycker absolut du ska ta kontakt! Du får prata med andra män och som förstår bättre än någon annan och därför kan stötta bättre än någon annan.
Ta kontakt, du har bara allt att vinna på det eftersom du själv skriver att du fortfarande har chanser att laga saker.
Senast redigerad av cebej 2025-12-11 kl. 18:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in