Citat:
Ursprungligen postat av
Lilla.My.
Korrekt, jag har inte orkat/hunnit skriva det ännu här, men jag har faktiskt varit i kontakt med IVO för att begära ut anmälan i sin helhet, och det existerar ingen Lex Sarah-anmälan. Vad detta dokument med den inklippta IVO-loggan är eller kommer ifrån vet jag inte, men en Lex Sarah-anmälan är det inte (bekräftat av IVO själva alltså).
Men nu får ni ge er och läsa på om vad Lex Sarah faktiskt är. Det är kommunens interna kvalitetsgranskning. Det vi vet är att det lämnats in två stycken Lex Sarah-anmälningar. Nu utreds de och sedan får framtiden utvisa om kommunen ska anmäla sig själva till IVO eller inte.
Det är klart att det inte finns någon Lex Sarah hos IVO, då vi inte hört mer om detta ännu, då fallet fortfarande utreds. Sedan är det inte så lätt att begära ut Lex Sarah-anmälningar heller eftersom man måste veta exakt vad man letar efter när man gör det och det tror jag knappast att du vet.
Varför sitter du och ljuger öppet i denna tråd om föräldrarna? Du om någon borde hålla klaffen så mycket fel som du haft hittills.