2026-09-14, 13:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du har grundlöst spekulerat fram det här.

Du anklagar föräldrarna för att grovt missköta deras LSS-uppdrag och har absolut ingenting att backa upp det med.

Vilket är att ge falsk information in i diskussionen.
Du bryter mot forumets regler genom att sprida dessa lögner om mig. Inget jag skrivit är ”grundlöst” eftersom jag har motiverat allting i detalj. Du måste sluta med dessa grova personangrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Är föräldrarnas ord lagtext? Vad snurrar du nu om?
LSS är lagtext. Föräldrarnas ord framgår i allt det som framkommit.
Citera
2026-09-14, 13:11
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du bryter mot forumets regler genom att sprida dessa lögner om mig. Inget jag skrivit är ”grundlöst” eftersom jag har motiverat allting i detalj. Du måste sluta med dessa grova personangrepp.

LSS är lagtext. Föräldrarnas ord framgår i allt det som framkommit.
Detta är lögn.

Du har inte motiverat påståendet att föräldrarna misskötte LSS med annat än spekulation
Citera
2026-09-14, 13:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Detta är lögn.

Du har inte motiverat påståendet att föräldrarna misskötte LSS med annat än spekulation

Ja istället för att ange exakt vad föräldrarna uppgett så hänvisar Totius till lagtexten för att skydda sin cirkelsnurra.

Och nu bryter det tydligen mot forumets regler att säga emot hans cirkelresonemang
Citera
2026-09-14, 14:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Detta är lögn.

Citat:
Ja istället för att ange exakt vad föräldrarna uppgett så hänvisar Totius till lagtexten för att skydda sin cirkelsnurra.

Och nu bryter det tydligen mot forumets regler att säga emot hans cirkelresonemang
Nejdå, att säga emot och ifrågasätta är själva grunden i debatt och diskussion. Det som bryter mot forumets regler är att sprida påhittade och osanna uppgifter om andra användare samt tramsande. När Ajogen gång på gång sprider oriktiga uppgifter om att jag ljuger så bryter det mot reglerna.

Att långt efteråt, när LSS-utförandet upphört, gå ut med missförhållanden som varit i vården duger inte. Dessa missförhållanden skulle genast ha dokumenterats och rapporterats till vårdgivaren enligt kraven i LSS.
Citera
2026-09-14, 14:05
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nejdå, att säga emot och ifrågasätta är själva grunden i debatt och diskussion. Det som bryter mot forumets regler är att sprida påhittade och osanna uppgifter om andra användare samt tramsande. När Ajogen gång på gång sprider oriktiga uppgifter om att jag ljuger så bryter det mot reglerna.

Att långt efteråt, när LSS-utförandet upphört, gå ut med missförhållanden som varit i vården duger inte. Dessa misshållanden skulle genast ha dokumenterats och rapporterats till vårdgivaren enligt kraven i LSS.
När IVO-anmälningarna kom in så var Victoria fortfarande i LSS-uppdrag.

Du ger falsk information igen nu.
Citera
2026-09-14, 14:12
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
När IVO-anmälningarna kom in så var Victoria fortfarande i LSS-uppdrag.

Du ger falsk information igen nu.
Vad är det du inte förstår i följande inlägg?
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC

(Att konsekvent bara strunta i de svar du får och upprepa sådant som redan besvarats oräkneliga gånger kan bara betraktas som trams alternativt KFK. Och du fortsätter bryta mot regel 0.09.)
Citera
2026-09-14, 14:13
Medlem
Citat:
Morfar Anders vet vad han pratar om dessutom och kan juridiken till skillnad mot kommunens byråkrater som agerat totalt vårdslöst.
Det gör han men som systemet och vissa här resonerar så är hans kunskap och erfarenhet inom juridik noll värde för det tyvärr så det fungerar... Ena dagen kan han sitta som expert vittne åt en åklagare där hans ord väger tyngre än nån annans.. nästa dag så är han på den försvarandes sida och då kallar man allt han säger för nonsens (som Totius gjorde tidigare) Därför som en orosanmälan kommer direkt efter Ivo anmälan och
precis det som är anledningen till att poliser som anmäls för brott alltid gör en mot anmälan direkt...Du är ALLTID i underläge när du anklagas för nåt...Den som säger nåt annat ljuger
Citera
2026-09-14, 14:15
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår i följande inlägg?
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC

(Att konsekvent bara strunta i de svar du får och upprepa sådant som redan besvarats oräkneliga gånger kan bara betraktas som trams alternativt KFK. Och du fortsätter bryta mot regel 0.09.)
äh håll käften med ditt jävla bölande.

Nej du gr absolut inget som helst bevis på att föräldrarna har misskött sitt LSS-uppdrag.

Du ljög nyss om att uppgifter om vårdvägran från akademiska kom in långt efter Victoria fråntagits sitt LSS-uppdrag. Det var klart falskt då hon IVO-anmälde Akademiska innan omedelbart LVU.

Du är en usel liten lögnare totius.
Citera
2026-09-14, 14:21
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
[...] kallar man allt han säger för nonsens (som Totius gjorde tidigare) [...]
Det har jag inte gjort. Du är väldigt ohederlig i dina påhopp. Varför?
Citera
2026-09-14, 14:30
Medlem
Citat:
Det har jag inte gjort. Du är väldigt ohederlig i dina påhopp. Varför?
Det gjorde du visst, när det var diskussioner om att det var ett uppväxt omhändertagande som nån refererar till vad Victorias föräldrar uppger på sociala medier så kommenterar du det med att det är nonsens, trots att det styrks av den externa utredaren...... stå för vad du skriver istället...
Du har en jävla förmåga att använda överlägsna attityder mot alla som inte ingår i din lilla sfär..
Citera
2026-09-14, 14:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Det gjorde du visst, när det var diskussioner om att det var ett uppväxt omhändertagande som nån refererar till vad Victorias föräldrar uppger på sociala medier så kommenterar du det med att det är nonsens, trots att det styrks av den externa utredaren...... stå för vad du skriver istället...
Du har en jävla förmåga att använda överlägsna attityder mot alla som inte ingår i din lilla sfär..
Jag påtalade att det inte finns något inom juridiken som heter ”uppväxtplacering” och alla omhändertaganden måste övervägas och motiveras minst var sjätte månad. Du är väldigt ohederlig i dina påhopp. Varför?

Jag påminner om mitt tidigare inlägg gällande morfadern:
Citat:
Jag är säker på att det är den upprepade uppmärksamheten i riksmedia som räddat Elsa och familjen. Det som morfadern säger här är så vanligt inom socialtjänst och vård att det verkar vara mer regel än undantag:
https://www.facebook.com/reel/1715043782972474

Tystnad och nonchalans från alla ansvariga är så typiskt att det tycks vara något som ingår i utbildningen som de ansvariga får. Det gör att enskilda individer är chanslösa.

Enda sättet att komma åt problemen verkar vara genom upprepad exponering i riksmedia. Lokalmedia eller enstaka artiklar räcker inte för de ansvariga ligger lågt tills det blåst över. I Elsas fall har det fortsatt att blåsa under lång tid och det klarar inte de ansvariga att stå emot.
Citera
2026-09-14, 14:54
Medlem
Citat:
Jag påtalade att det inte finns något inom juridiken som heter ”uppväxtplacering” och alla omhändertaganden måste övervägas och motiveras minst var sjätte månad. Du är väldigt ohederlig i dina påhopp. Varför?

Jag påminner om mitt tidigare inlägg gällande morfadern:
Du är rolig som hela tiden härleder till vad man måste göra enl lag när man samtidigt konstaterar att dessa lagar inte har följts.. Det fanns ingen plan för att återförenas förrän man bytte ut handläggare mot nya externa handläggare som slog hål på Björn Lundins Mbp diagnos på Victoria.. Tom då så försöker Carina Toro Hartman att stoppa den återföreningen för det låg så mycket politisk prestige med...
Ok det har jag inte sett tidigare så ska inte hävda att du hela tiden påstår det då...rätt ska vara rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in