Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Utifrån vad jag har läst mig till så fanns det en unison oro. Inte för BGFS utan för övertolkning av symtom vilket jag nog har lyft fem gånger till dig vi detta laget.
Jag vet inte vad din enkla fråga är när du "vinner" diskussioner genom att skriva spaltmeter med diverse invändningar som det ibland är väldigt svårt att se att du ha några slags belägg för.
Bilden var inte alls unison: Det behandlande vårdteamet, dvs de sjuksköterskor och läkare som faktiskt vårdade Elsa på avdelningen dokumenterade en helt vanlig sjukdomsbild av kronisk PIPO. Det var skrivbordsläkarna och Barnskyddsteamet som hittade på teorierna om övertolkning och BGFS. Det är själva motsatsen till "unison".
Det var exakt denna klyfta mellan det behandlande teamet och anmälarläkarna som lyftes fram i den externa utredningen den granskningsrapport som socialtjänsten som av en händelse försökte dölja.
Att du tycker det är jobbigt med "spaltmeter" beror helt enkelt på att du ställs inför konkret skriftligt aktmaterial, JO-anmälningar och externa utredningar som du vägrar att läsa.
Sluta slira på sanningen. Att kalla en splittrad vårdapparat för "unison" blir bara löjligt när den mörkade granskningsrapporten visar raka motsatsen.
Fram med exakta texten du läst, eller inse att du har helt fel i denna fråga!