2026-09-26, 10:25
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Ingen sprider rökridåer.

Om allmänheten som vill ha mer information om ämnet söker på en Lex Sarah anmälan vad kommer de få fram?

Alla som är någorlunda insatta fattar att socialhandläggare inte lämnar in Lex Sarah anmälan. Men det är en mindre grupp.

Ingen har försökt dölja att det finns inter kritik.

Jag håller dock med om att det är konstigt att ta del av ett dokument innan det är inlämnat och diariefört.

Kände man handläggarna är ju då frågan? Föreligger jäv sett till detta?
Varför anmäldes CHT av sina arbetare för? Hmm?

Vad gömde de undan ensolutionsrapporten för?

Du är som allergisk mot dessa frågor.
Citera
2026-09-26, 10:27
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Hur kan att uttrycka en oro kring något betraktas som "falsk"?
Det var ingen oro. Anklagelserna var helt grundlösa. De missbrukade sin roll som barnskyddsteam för att tysta Victoria. De straffade henne genom Elsa.

Vad tycker du om att Vården har exponerat Elsa för en falsk LVU och har orsakat en kidnappning av henne? Någon synpunkt på det?
Citera
2026-09-26, 10:27
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vi vet ju alla att LVU:et var helt fel. Visa mig den dokumentation som visar att det var lagligt korrekt att totalisolera Elsa från sin familj i månader utan en återföreningsplan?!

Visa mig den lagparagraf som tillåter detta givet allt vi vet idag och att Elsa faktiskt bor hemma igen och LVU:et är hävt sedan maj 2026!

Det var precis lika lagligt som att ta Adam och gömma alla motbevis bakom sekretess! Båda barnen är hemma igen, och i båda fallen krävdes det att media klev in för att myndigheterna skulle sluta mörka.

Det här är gigantiska megaskandaler och ett totalt rättshaveri som borde ge familjerna miljonskadestånd. Sluta försvara olagliga isoleringar!

Det går inte att jämföra fallet Adam med detta. De är två helt olika fall.

Jag, Totius och Uglo har ju försökt att resonera med dig kring detta. Problemet är att du förkastar allt som inte passar din världsbild.

Så nej, det är helt lönlöst att försöka diskutera det med dig.
Citera
2026-09-26, 10:30
Medlem
Ajogens avatar
Citat:

Jag, Totius och Uglo har ju försökt att resonera med dig kring detta. Problemet är att du förkastar allt som inte passar din världsbild.

Nej det gör ni inte. Det är bara ordmärkeri och massa trams.

Vad har du nu att säga om undangömda rapporterna, sparkade chefer och falska uppgifter?

Du vill ju diskutera det här i sin helhet, så vad är vi och tjafsar om lex sarah ordmärkeri för då?
Citera
2026-09-26, 10:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
ja det är uppenbart. De tar till något nålhålsperspektiv och harvar om någon namnbemärkning istället för att diskutera de missförhållanden som var till upphov för att anmäla CHT.

Ja, men PRECIS! Där drog han ju det absolut sista, mest desperata kortet i hela sin kortlek: Mängdkortet!

Han sitter alltså på fullt allvar och försöker förminska fyra visselblåsande socionomer till att det bara är fyra handläggare och att det bara var lite generell "intern kritik"!

Men vad Doktorn och resten av myndighetsapologeterna helt smidigt "glömmer" bort är ju den kalla verkligheten ute på ett socialkontor: Det jobbar ju för fan inte tusen personer med ett enskilt LVU-ärende!

Fyra handläggare är i princip HELA arbetsgruppen som hanterar den här typen av ärenden! Att fyra personer i den tighta gruppen upprättar Lex Sarah-anmälningar innebär inte att några enstaka tyckare klagat vid kaffeautomaten.

Det visar ju svart på vitt att en hård, skoninglös maktkamp pågick bakom kulisserna mellan CTH som desperat ville driva igenom sin personliga prestagelinje och handläggarna som vägrade köpa hennes lögner och förvanskade underlag!

Ett LVU-ärende drivs av ett litet team. När fyra socionomer kliver fram, riskerar sina egna karriärer och formellt Lex Sarah-anmäler hanteringen, är det en nästintill total intern revolt mot ledningen och CTH! Att kalla en hel enhets protest för "bara fyra stycken" är ju ett skämt.

Det här bekräftar exakt vad som hände: CTH försökte köra över sina egna medarbetare, mörka motbevis och tvinga igenom sin skrivbordshypotes. När handläggarna såg att underlaget var uppåt väggarna felaktigt och vägrade vara medhjälpare till ett rättsövergrepp, tvingades de slå larm under Lex Sarah.

Det var just denna interna revolt, i kombination med Ensolution-rapportens sågning, som gjorde att kommunen drabbades av total panik. Det var därför chefer köptes ut och det var därför LVU:et hävdes permanent i maj 2026 så att Elsa fick komma hem!
Citera
2026-09-26, 10:41
Medlem
Citat:
Det var ingen oro. Anklagelserna var helt grundlösa. De missbrukade sin roll som barnskyddsteam för att tysta Victoria. De straffade henne genom Elsa.

Vad tycker du om att Vården har exponerat Elsa för en falsk LVU och har orsakat en kidnappning av henne? Någon synpunkt på det?

Min åsikt är att det är dina åsikter.
Citera
2026-09-26, 10:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Men lägg av Doktorn, förstår du verkligen inte vad det är för mönster du sitter och försvarar?!

Det är två olika fall, men mekanismerna är IDENTISKA:

1. Bisarra anklagelser utan bevis: I båda fallen har föräldrar anklagats för helt orimliga saker. Polisen har lagt ner förundersökningarna, domstolen gav Adams pappa ensam vårdnad och Elsas LVU hävdes permanent i maj 2026. Ändå vägrar soc att släppa sina fantasier!

2. Mörkläggningsmetodiken: Enda skillnaden är källan till ryktet (vården i Elsas fall, en lögnaktig förälder i Adams). Men bakom kulisserna gör soc exakt samma sak: gömmer undan alla bevis som talar EMOT ett LVU och visar bara upp det som talar FÖR.

3. Systemfelet i LVU: Allt bygger på det underlag soc själva sätter ihop. Domstolen har ingen egen utredningsapparat utan matas med vinklad information. När grova fel och fuskhandlingar kan döljas bakom sekretess blir barn offer i rena Kafkaprocesser!

Det krävs ett lagkrav på oberoende faktagranskning av alla primärkällor innan ett barn omhändertas. Normalt tänkande människor ser att systemet är trasigt men ni systemriddare vägrar ta in verkligheten!
Citera
2026-09-26, 10:43
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Min åsikt är att det är dina åsikter.
Jaha. Så det är allt du har att säga om detta.

Så det var ju lögn det här om att du vill diskutera fallet i sin helhet då.
Citera
2026-09-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Men lägg av Doktorn, förstår du verkligen inte vad det är för mönster du sitter och försvarar?!

Det är två olika fall, men mekanismerna är IDENTISKA:

1. Bisarra anklagelser utan bevis: I båda fallen har föräldrar anklagats för helt orimliga saker. Polisen har lagt ner förundersökningarna, domstolen gav Adams pappa ensam vårdnad och Elsas LVU hävdes permanent i maj 2026. Ändå vägrar soc att släppa sina fantasier!

2. Mörkläggningsmetodiken: Enda skillnaden är källan till ryktet (vården i Elsas fall, en lögnaktig förälder i Adams). Men bakom kulisserna gör soc exakt samma sak: gömmer undan alla bevis som talar EMOT ett LVU och visar bara upp det som talar FÖR.

3. Systemfelet i LVU: Allt bygger på det underlag soc själva sätter ihop. Domstolen har ingen egen utredningsapparat utan matas med vinklad information. När grova fel och fuskhandlingar kan döljas bakom sekretess blir barn offer i rena Kafkaprocesser!

Det krävs ett lagkrav på oberoende faktagranskning av alla primärkällor innan ett barn omhändertas. Normalt tänkande människor ser att systemet är trasigt men ni systemriddare vägrar ta in verkligheten!

Precis, en förälder som smutskastade pappan. Soc tog mammans parti.

Den stora skillnaden här är varifrån anklagelserna kommer. Ord mot ord.

Givetvis beklagligt fall. Det är inte lätt att försvara sig som man mot dylika anklagelser.

Men jag delar inte din bild avseende liknelser mellan fallen. De är på intet sätt jämförbara .
Citera
2026-09-26, 10:48
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Precis, en förälder som smutskastade pappan. Soc tog mammans parti.

Den stora skillnaden här är varifrån anklagelserna kommer. Ord mot ord.

Givetvis beklagligt fall. Det är inte lätt att försvara sig som man mot dylika anklagelser.

Men jag delar inte din bild avseende liknelser mellan fallen. De är på intet sätt jämförbara .
Okej, hur är de inte jämförbara?
Citera
2026-09-26, 10:49
Medlem
Citat:
Jaha. Så det är allt du har att säga om detta.

Så det var ju lögn det här om att du vill diskutera fallet i sin helhet då.

Jag diskuterar gärna åsikter men inte om de uttrycks som fakta och bemöts med att man "ljuger " när man försöker resonera kring fallet.

Det är väl ungefär som att försöka diskutera mot en vägg där man målat glåpord och autosvar?
Citera
2026-09-26, 10:50
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag diskuterar gärna åsikter men inte om de uttrycks som fakta och bemöts med att man "ljuger " när man försöker resonera kring fallet.

Det är väl ungefär som att försöka diskutera mot en vägg där man målat glåpord och autosvar?
Åsikter? Det här är rapporterat. Så du vill alltså inte diskutera det här alls hör jag då.

Märkligt. För du är så fruktansvärt passionerad om att fallet ska diskuteras i sin helhet. Det går liksom inte riktigt ihop här tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in