2025-12-10, 11:58
Medlem
Antivalents avatar
Jag skulle inte kunna avsäga mig min svenskhet. Annars har jag gått i de banorna, framför allt Texas har legat högt på listan av potentiella ställen att bo.
Citera
2025-12-10, 11:59
Medlem
Droppen för mig när det gäller Trump var ändå när han hyllade Viktor Orban och tycker det borde finnas fler ledare som han i Europa. Så pratar Trump om att Europa hat svaga demokratier sen hyllar han Viktir Orban som monterar ner demokratin i sitt land!
Citera
2025-12-10, 12:00
Medlem
1754s avatar
Han ser vilket sktland Sverige har blivit och erbjuder Svenskar att komma till hans land och få det bättre. Jag tycker det är fint av honom.
Citera
2025-12-10, 12:02
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Minnesota är den del som tidigare hade mest svenskar och svenskbyar, samt skilde sig rejält mot övriga USA när det kom till långt mindre brottslighet, dessutom med ett mycket bra välstånd genom jordbruket.
Numera bor det mycket somalier där också, man kan ju tänka sig varför och dessutom har de redan gjort sig ökända på ett helt annat sätt.
Så därav detta uttalande från Trump och där de i USA själva sett denna stora skillnaden på två olika stora invandrargrupper: svenskar vs somalier.

Svenskar Minnesotas: https://youtu.be/ZjTPv8N3zT0?si=Cw2RcX0CJWAMWNEy

Somalier Minnesotas: https://nypost.com/2025/12/06/us-news/stephen-miller-calls-minnesota-welfare-scam-with-somali-migrants-single-greatest-theft-of-taxpayer-d ollars/
Japp det är ganska ironiskt det där. Minnesota som är svenskättlingarnas hemstat nummer ett är också delstaten dit typ alla somalier åkt. De har ju till och med lyckats välja in en somalier till kongressen. Det är som att somalierna samlas likt flugor just där det finns svenskar, väldigt märkligt sammanträffande faktiskt.
Citera
2025-12-10, 12:04
Medlem
Han utvisar redan svenskar !!!
Varför då fråga efter fler svenskar?
Menar han att vi ska skicka våra gängkriminella till USA?
Senast redigerad av Max1494 2025-12-10 kl. 12:08.
Citera
2025-12-10, 12:06
Medlem
Angående att han ger sig på specifikt Sverige är inte så det inte så konstigt. Per capita tog vi emot flest 2015 ändå är vi ett tryggare land än USA vilket nog tär ordentligt för gänget i Vita Huset.
Sverige har med nordisk mått mätt stora problem med kriminella men nog inte så stora som MAGA hoppades på vid det här laget.
Citera
2025-12-10, 12:13
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, det sa han inte. Han pratade om brottsligheten och där har han ju rätt.
Really?? vad jämför han då med?, inte är det väl USA?
Det blir ju lyteskomik om en president i USA jämför brottslighet från ett land som har oerhört mycket mer grov brottslighet.
Men lyteskomik är väl vad ni trumpister är gjorda av.
Citera
2025-12-10, 12:18
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Angående att han ger sig på specifikt Sverige är inte så det inte så konstigt. Per capita tog vi emot flest 2015 ändå är vi ett tryggare land än USA vilket nog tär ordentligt för gänget i Vita Huset.
Sverige har med nordisk mått mätt stora problem med kriminella men nog inte så stora som MAGA hoppades på vid det här laget.

Vi är tryggare för att vi har färre noggers dock.

Skulle vi byta ut alla våra juggar och iranier mot fler noggers så skulle Sverige bli farligare per capita.
Citera
2025-12-10, 12:22
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Han utvisar redan svenskar !!!
Varför då fråga efter fler svenskar?
Menar han att vi ska skicka våra gängkriminella till USA?

Det gör han inte, han utvisar de människor som är i landet illegalt. Har du svårt att förstå?
Citera
2025-12-10, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det är ju " rätt" det han säger, men hur många svenskar vill flytta till ett land som är:
mycket kriminellare än Sverige
saknar skyddsnät
kräver 50-60 h arbete i veckan och lite semester

osv osv

Om man är ekonomiskt oberoende så kan det vara ett okej land!
Eller om man har jobb, man får behålla sin lön där åtminstone, så då har man fler möjligheter.
Citera
2025-12-10, 12:26
Medlem
Jag har bott tre år i Usa. Jag flyttar gärna tillbaka - längtar dit. Texas, Arizona och Carolinas är på min lista.
Citera
2025-12-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du kanske missat, att han igår sa att Sverige är ett av de värsta länderna i Europa.

Ingen vettig människa åker till USA, så länge Trump är vid makten.

Säger du som är en vänsterextrem och en av de mest korkade på Flashback.

Ja vi visste redan det. Sådana som riskerar fängelse i USA som du borde i EU också.

Men snart är vi där också då Folk inte längre tolererar er vänsterextrema ondska som bara en liten grupp egentligen står för.

Vi andra med intellekt och sunda värderingar åker gärna till USA oavsett vem som styr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in